• 10-07-2009, 08:36:25
    #1
    Arkadaşlar son zamanların meşhur oyunu KOLBASTI üzerine açtığımız sitemiz ;

    Kolbastı | Kolbastı Videoları | Kolbastı Müzikleri | Kolbastı Nedir | Kolbastım.Com

    1 Kaç saat önce açıldı..Sizce eksra albenisi ne olabilir..

    / Not: daha pek içerik girilmedi..

    Teşekkürler.
  • 10-07-2009, 09:08:20
    #2
    Trabzonlu olmama rağmen nefret ettim kolbastıdan ya, bişesini çıkardılar derler ya aynı öyle oldu. Siten hayırlı olur inş.
  • 10-07-2009, 12:10:56
    #3
    teşekkürler bir arkadaş için açtım siteyi..Rica minnet baktık artık..
  • 10-07-2009, 18:07:47
    #4
    Kadın programlarındada durum böyle kolbastı çılgınlığı heryerde.
    Kol dese biri hemen basacaklar havayı
  • 11-07-2009, 20:19:29
    #5
    haklısınız..
  • 12-07-2009, 10:28:56
    #6
    siteniz iyi fikir iyi başarılar
  • 12-07-2009, 10:45:08
    #7
    Kolbastı, Trabzon yöresinin oyunu değil diye biliyorum.

    Bu oyunu ilk çıkaranlar Giresunlular.

    Edit:

    Bi' söylenti şöyle;
    Alıntı
    bu oyun 1930 da trabzonda cingeneler tarafından degil giresunun köylerinde yosmalar tarafından oynanırdı. 1970 ten sonra trabzon bu oyunu çaldı ve saçma sapan figürler koyarak şu anki haline getirdi. sözleri zaten orda anlatıyor = sallan yosmanın kızı hadi gülüm yandan yandan biz korkmayız jandarmadan gel kaçalım jandarmalar basmadan v.s. işte köylerde eskiden düğünlere yosma çağirip masanın üstünde oynatırlardı.gel zaman git zaman komşu köyler şikayet etmiş ve jandarma(eskiden kollu kuvetler denirdi) gelip düğünü basmış ve yosmalarla oynatanları alıp tutuklamış ve oyun yasaklanmış sonra trabzon çalıp bu oyun bizim demiş.
    Diğer söylenti şöyle;
    Alıntı
    1930'lu yıllarda ağaların ve dayıların olduğu bir dönemde ortaya çıkmıştır. o dönemde trabzon da mağaralar bulunurmuş. faroz'da, değirmendere'de, arafilboyun'da, boztepe'de... o mağaralarda ağalar dayılar alem yaparlarmış. o dönemde askerlerin kolluk kuvvetleri varmış, kolluk kuvvetleri bu alemlere baskın yaparmış. alemcilerde basılmayalım diye kapıya erketeler koyarlarmış, gözcüler yani... erketeler kolluk kuvvetlerini gördüğü an içeri haber getirirlermiş, içerdekilerde haberi aldıklarında seslerini kısarlarmış ve başta anlaştıkları işaretleri yaparlarmış... başlarlarmışlar söylemeye kısık sesle "geldilerrrrrrrrrr, bastilarrrrrrrrr, vurdularrrrrrrrrrrr"... kol kuvvetleri böyle baskınlar yaptığı için oyuna kolbasti denilmektedir.
  • 12-07-2009, 10:59:57
    #8
    MeyT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kolbastı, Trabzon yöresinin oyunu değil diye biliyorum.

    Bu oyunu ilk çıkaranlar Giresunlular.

    Edit:

    Bi' söylenti şöyle;


    Diğer söylenti şöyle;
    Kolbastı Trabzon'un oyunudur. Söylentiler palavradan ibarettir
    Giresunluların kolbastı şu 1 seneden beri yayılmadan önce kolbastının ne olduğu konusunda fikirleri yoktu, bir de asıl adı kolbastı değil hoptektir. Ben ilkokuldayken de vardı, halen var. İlk söylenti palavra Bunları niye anlatıyorsam zaten sinir oluyorum kolbastıya ama trabzonluluğum tuttu işte. Haksızlığı ve yanlışa gelemiyorum.
  • 12-07-2009, 11:18:21
    #9
    gtr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kolbastı Trabzon'un oyunudur. Söylentiler palavradan ibarettir
    Giresunluların kolbastı şu 1 seneden beri yayılmadan önce kolbastının ne olduğu konusunda fikirleri yoktu, bir de asıl adı kolbastı değil hoptektir. Ben ilkokuldayken de vardı, halen var. İlk söylenti palavra Bunları niye anlatıyorsam zaten sinir oluyorum kolbastıya ama trabzonluluğum tuttu işte. Haksızlığı ve yanlışa gelemiyorum.
    Tamam Oğuz abicim, kızma.

    Ben sadece söylentileri yazdım.