• 04-11-2007, 16:32:35
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaşlar vps'emden radyo yayını yapmak istiyorum acaba nasıl yaparım. Vps özelliklerim aşağıda:


    VPS İle Neler Yapabilirim ?• Web Hosting Hizmeti Verebilirsiniz.
    • Sadece kendinize ait e-posta sunucunusu kurabilir ve e-posta yönetiminizi bağımsız olarak gerçekleştirebilirsiniz.
    • Oyun sunucusu kurabilirsiniz.
    • Büyük ölçekli web siteleri (alışveriş sistemi vb.) kurabilirsiniz.
    • Radyo ve televizyon uygulamaları kurabilirsiniz.
    • Irc chat server olarak kullanabilirsiniz.
    • Yedekleme ve depo sistemi olarak kullanabilirsiniz.
  • 04-11-2007, 17:03:38
    #2
    Buralardan Biyerden Almıştım Zamanında yazıyı

    Alıntı
    Shoutcast Radyo kurulumu için bir kaç işletim sistemi seçeneğimiz var. Windows, FreeBSD, Linux, Mac OS X, Solaris Sparc.

    Ben Linux için olan kurulumu anlatacağım, FreeBSD içinde aynen geçerlidir. Öncelikle SHOUTcast - DOWNLOAD adresine girip işletim sisteminize uygun olan dosyanın adresini kopyalayın.

    Ve kurulumumuza başlıyoruz:

    wget http://www.shoutcast.com/downloads/sc1-9-5/shoutcast-1-9-5-linux-glibc6.tar.gz

    ardından tar.gz dosyasını açıyoruz:

    tar -zxvf shoutcast-1-9-5-linux-glibc6.tar.gz

    kullanım kolay olsun diye klasörün adını radyo olarak değiştiriyoruz:

    mv shoutcast-1-9-5-linux-glibc6 radyo

    radyo klasörüne giriyoruz:

    cd radyo

    radyomuz için önemli olan sc_serv.conf dosyasını editliyoruz:

    pico -w sc_serv.conf

    burada mutlaka değiştirmemiz gereken bir kaç yer var:

    MaxUser=32 Burası radyomuza bağlanacak max kullanıcı sayısını bildiriyor. istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

    Password=changeme Burası radyomuza bağlanabilmek için kullanacağımız şifre bölümüdür. Burayı yeri mutlaka değiştirin.

    PortBase=8000 Radyomuza bağlanmak için kullanacağımız port numarası. Değiştirmek zorunda değilsiniz ama aynı bu port boş olmalı. 1-1024 arasındaki portları kesinlikle kullanmayın.

    biraz aşağılara iniyoruz ve 105. satıra geliyoruz:

    SrcIP=ANY Radyonuza bağlanmak için kullanacağınız ip adresi. Eğer kendi serverınız ise boştaki 1 ip yi kullanabilirsiniz, eğer bir shell kullanıcısıysanız shell firmanızdan ip isteyebilirsiniz. ANY yazan bölümü size verilen ip ile değiştirin aksi takdirde radyonuza sunucudaki tüm iplerden uluşalılır.

    DestIP=ANY Yine aynı şekilde burayıda size verilen ip ile değiştirin.

    145. satıra geliyoruz ve admin şifresini editliyoruz:

    ; AdminPassword=adminpass Admin şifresi size djleri/kullanıcıları banlama kickleme gibi olanaklar sunuyor. Normalde optional bir seçenek olmasına rağmen şiddetle tavsiye ederim. adminpass yazan yeri güzel bir şifre ile değiştirin fakat bu şifreyi sizden başka kimse bilmesin. Ayrıca satırın başındaki ; işaretinide silmeyi unutmayın.

    AdminPassword=şifre şeklinde olmalı.

    Dosyamızı editledik. ctrl+x tuşlarına basıp kaydedip çıkıyoruz.

    ardından radyomuzu çalıştırıyoruz:

    ./sc_serv

    karşınıza

    ************************************************** ********** *******************
    ** SHOUTcast Distributed Network Audio Server
    ** Copyright (C) 1998-2004 Nullsoft, Inc. All Rights Reserved.
    ** Use "sc_serv filename.ini" to specify an ini file.
    ************************************************** ********** *******************

    Event log:
    <10/26/05@04:44:18> [SHOUTcast] DNAS/Linux v1.9.5 (Dec 27 2004) starting up...
    <10/26/05@04:44:18> [main] pid: 2164
    <10/26/05@04:44:18> [main] loaded config from sc_serv.conf
    <10/26/05@04:44:18> [main] initializing (usermax:32 portbase:8000)...

    gibi bilgiler gelecektir. Buradan çıkmak için shellinizden çıkmanız gerekiyor kesinlikle ctrl+c yapmayın aksi takdirde radyonuzu durdurursunuz.


    Artık radyomuza http://ipadresi: port adresinden ulaşabiliyoruz. admin bölümü için kullanıcı adı: admin dir. Şifre ise sizin belirlediğiniz admin şifresidir.

    Eğer domain.com gibi bir alan adınız varsa ve radyo.domain.comort gibi bir adresten yayın yapmak istiyorsanız DNS recordlarınıza radyo diye bir A record yaratıp ip numarasına yönlendirmeniz gerekir.

    İyi yayınlar
  • 04-11-2007, 17:28:55
    #3
    Telnete girdikten sonra asagıdakılerı uygula;

    --RADYO KURULUMU--

    1. wget http://www.shoutcast.com/downloads/s...-glibc6.tar.gz

    2. tar zxvf shoutcast-1-9-5-linux-glibc6.tar.gz

    3. cd shoutcast-1-9-5-linux-glibc6

    4. pico sc_serv.conf



    Gerekli Yerleri Düzenleyip

    ctrl+x y enter yapın

    5. ./sc_serv

    Hata vermezse Radyonuz hazır demektir.Eğer anlamıyorsanız

    http://radyoiport/listen.pls linki çalışıyorsa radyoda çalışıyor demektir
  • 04-11-2007, 18:21:43
    #4
    Yukarıdaki Alıntı Yazımla Şimdi Yayını Yaptım

    Peki Bunu Geri Kaldırmak Yada Yayını Sonlandırmak İstiyorum Ne Yapmalıyım ?
  • 04-11-2007, 18:39:03
    #5
    ps x cekıp portunu buldugunda ;

    kill -9 port seklınde yayını düşürebilirsin sonrada ftpde cektigin shoutcast-1-9-5-linux-glibc6 dosyasını sil tamamdır.
  • 04-11-2007, 19:15:04
    #6
    Teşekkür Ederim Bilgilendirme İçin
  • 04-11-2007, 21:42:20
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaşlar çok teşekkür ederim anlatımlarınız için fakat biraz karışık geldi. Bana hayırına kurabilecek bir arkadaş varmı?

    Msn adresim profilimde mevcut.
  • 04-11-2007, 22:18:29
    #8
    andyou[at]yenibirforum[dot]com gel kuralım
  • 11-11-2007, 15:10:11
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaşlar bir türlü çalıştıramadım aşağıdaki hatayı veriyor.


    Event log:
    <11/11/07@14:53:31> [SHOUTcast] DNAS/Linux v1.9.5 (Dec 27 2004) starting up...
    <11/11/07@14:53:31> [main] pid: 9765
    <11/11/07@14:53:31> [main] loaded config from sc_serv.conf
    <11/11/07@14:53:31> [main] initializing (usermax:200 portbase:8000)...
    <11/11/07@14:53:31> [main] No ban file found (sc_serv.ban)
    <11/11/07@14:53:31> [main] Loading rip list (sc_serv.rip)
    <11/11/07@14:53:31> [rip] Added 1 IP to Reserve List
    <11/11/07@14:53:31> [main] opening source socket
    <11/11/07@14:53:31> [main] error opening source socket! FATAL ERROR! Some other process is using this port!