• 16-11-2020, 13:04:15
    #1
    hocam ben veritabanımda bulunan verileri rn porjem için json formatında çekmek istiyorum. bunun için en uygun yöntem nedir. GraphQL mi ya da fetch api mi ? arasındaki farkı da tam anlamış değilim açıkcasıreact native için apollo ve graphql kullanmam gerektiğini söyleyen olmuştu bir guruupta. ama fetch denen olay tam olarak bu işin neresinde ?
  • 16-11-2020, 14:01:13
    #2
    Fetch rest api kullanılıyor. Graphql çok çok farklı birşey olarak görmemek lazim. Buradaki mantık rest in eksik olduğu bazı noktaları tamamlamak. Fakat büyük firmalar burada verilere kolay erişimin sorun olacağını bütün ayarlamalarin kendilerinde olmasını istiyor. Tabi graphql ile bunları da ayarlamak mümkün fakat olası bir düzeltme hatalar serisi ile karşılaşmak olası. Yani tamamen proje ve senin isteklerinle alakalı olduğunu düşünüyorum. Bana sorarsan çok fazla veri kargaşası veya aşırı endpoint iniz yoksa rest api yi fetch ile kullanmanız iyi olur. Diğer şekilde graphql mantıklı olacaktır.