• 09-12-2010, 11:28:01
    #1
    Şu an sağlık sektöründe sabit maaşlı bi teknisyen olarak çalışıyorum. Bu zamana kadar emir altında çalıştığım yeter demeye başladım ve 20-25 bin tl civarı sermayem var biraz araştırma yaptım.
    İstanbul anadolu yakasında çok fazla gelişmemiş bi yerde kendi işletmemi açmak istiyorum. ( Gelişmemişten kasıt yerleşim var ama genel ağırlık merkezde ve mekan olarak bulduğum yer biraz sokak arası kaldığı için çevrede mekan açılacak pek dükkan yok.)

    Playstation 3 cafe açıp, mekan önüne damacana su koysam içeride ise parça telefon bakiyesi, fotokopi-fax, internetten ödev çıkartma, fatura ödeme merkezi eklesem sizce nasıl olur ve maaliyeti ne olur.

    Playstation cafe ; 2 playsation3, 2 playstation2, 2 adet te wii oyun konsolu ( tenis raketi ile hareket yapıyorsun sensörler algılayıp hareketlerini ekranda uyguluyor hem zevkli hem spor hemde vakit nasıl geçiyor anlaşılmıyor. ) En yakın 3 km ileride merkezde var

    Damacana su ; stok için mekan sıkıntım yok ve her eve lazım, yakınlardada adam akıllı bi bayii yok kar marjı yüksek

    Parça tl bakiye ; R10 da bile bayii lik veren çok arkadaş var veya normal banka hesabımdan 5 tl yükleyip karşılığında 6 tl almak gibi bi durum olabilir.
    ( 1 km içinde doğru düzgün kartlı bakiye satan dahi yok.)

    İnternetten ödev çıkartma; sermayesi belli bi iş sadece internet ve boş kağıt maaliyet 10 krş A4 kağıdı parası desek, 5 krş ta toner diyelim 15 krş. Sayfa başı satışı : 1 tl Malum artık okullarda hergün internetten ödev veriliyor yeğenimden biliyorum ödev işi olmasa yanıma uğramaz ama her akşam dayıcım nasılsın diye başlıyor bi gülücük atıyor çıktıyı alınca tanımazdan geliyor.

    Fatura ödeme merkezi ; Bankalar bunun için 300,000 tl civarı teminat istiyor o yüzden direk resmi olmasada kendi banka hesabımdan ödeme yapıp müşterilere çıktı versem, resmii açıdan sıkıntı olurmu ? Sonuçta oturduğum binada bütün faturaları her ay benim banka hesabımdan ödüyorum.
    Fatura başı : 1 TL


    Fotokopi-fax ; Şu an çalıştığım yerde bi firma ile anlaştık her çıktı başı bi ücret alıyor 5 krş. civarı olması lazım, bakım toner bozulmuş sağlammış hiç bi işe karışmıyorsunuz sadece çıktı başı ücret ödüyorsunuz. Fax ise sonuçta sabit hat alacağım fax maaliyetini öğrenip üzerine ufak kar ile yapılabilir.

    Kabataslak düşüncelerim bu şekilde ve bu saydığım dallarda çalışıp r10 a üye arkadaşlarımız mutlaka vardır. Benim istediğim bu dalların hepsi için ayrı ayrı belediyeden izin almam gerekiyormu yoksa ps3 kafe açıyorum diye izin alıp diğerlerinide eklesem sorun olurmu ? Ürünlerin maaliyetleri az-buçuk belli onun haricinde devlete ne kadar vergi vermem gerekir, ps3 kafelerin mekan boyutuna göre vergi veriliyor diye duydum bunların bi standartı varmı.

    Başka ürün eklesem neler olabilir, hepsi bi arada çok mu karışık olur.

    Reklam için düşüncem klasik el ilanı içine bütün hizmetleri yazmak ve buzdolabına yapışan aparatlardan bastırıp dağıtmak 1 sabit 1 cep numarsı alıp telefon ile su siparişi almak bu işlerde olmazsa olmaz bi motor alıp su evlere sipariş...

    Başka karşılaşabileceğim zorluklar ve extra ödemeler neler olabilir. ? Her sektörde bi durgunluk zamanı mutlaka vardır bu sektöre girmek için doğru zaman hangi aylar olabilir. ?
    Not; Şu anda istanbul avrupa yakasında oturuyorum mekan açmayı planladığım yer anadolu yakasında eşimin ailesinin oturduğu yere çok yakın ve yıllardır orada tanınan insanlar.
  • 09-12-2010, 11:40:28
    #2
    Damacana su için söyliyim karmarjı yüksek olsa ne yazar

    Siz Playstation cafe'ye de bile satarım diyorsunuz 10 yıldır bu işi yapıyoruz artık öldü o meslek eline 3 kuruş geçen bir su bayii açıyor
  • 09-12-2010, 23:44:05
    #3
    Bence diğerleriyle hiç uğraşmana gerek yok.Fazla mal göz çıkartmaz ama fazla içerik bence her zaman güzel olmayabilir.Çok yakın tanıdığım bir arkadaşımın ps3 cafesi var.O kadar güzel düşündüki mekanın herşeyini şu anda birsürü cafe bos dururken onunki gayette güzel çalışıyor.Sana şöyle söyliyeyim cafeyi açtı mekan yaklaşık 100-150mt2 ayrıca bide üst katı var o da yaklaşık 70mt2.Mekana dışarıdan bakılınca gayet şık duruyor camlarında kesinlikle herhangi bir yapıştırma yok(oyun afişleri,film afişleri vs)Tertemiz cam sadece içeriden bir perde var.Bunların dışında 7adet ps3 5i alt katta 2si yukarda olmak üzere alt kattaki ve üst kattaki tüm ekranlar sony ve gayet güzel.Ayrıca oturacak küçük koltuk yerine geniş köşeli koltuklar mevcut her ekranın başında ve gayet rahatlar.Bunların dışında akşamları camdaki perdeye maçları veriyor dışarıdada oturacak sandalye ve masalar var ve yanında da masatenisi oynanıyor.Hergün gittiğim bir yer ve gayet zevk aldığım bir mekan ister oyun oyna ister dısarda oturup maç izle muabbet et.Kimse oyun oynamasa bile çaylardan satılan diğer pastalardan sundan bundan para kazanılıyor.He bu arada ayrıca da loca var üst katta 2 adet bu localarda şu gitar oyunları varya onlar için yapılmış hem diğer müşteriler rahatsız olmuyor hemde gitar oyununu oynayanlar yüksek müzik sesiyle rahatça oynayabiliyorlar.Bu fikri bi düşünsen iyi olur belki elindeki sermayeyle bu yapılamaz ancak en azından küçük bir mekanla sade bir şekilde işe başlayabilirsin... Ama dediğim gibi herşeyi katma camlara yapıştırıp ödev yapılır ne bilim parca kontor yuklenır bence bu sadelik kazanır...
  • 11-12-2010, 09:19:46
    #4
    cgdsteam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu an sağlık sektöründe sabit maaşlı bi teknisyen olarak çalışıyorum. Bu zamana kadar emir altında çalıştığım yeter demeye başladım ve 20-25 bin tl civarı sermayem var biraz araştırma yaptım.
    İstanbul anadolu yakasında çok fazla gelişmemiş bi yerde kendi işletmemi açmak istiyorum. ( Gelişmemişten kasıt yerleşim var ama genel ağırlık merkezde ve mekan olarak bulduğum yer biraz sokak arası kaldığı için çevrede mekan açılacak pek dükkan yok.)

    Playstation 3 cafe açıp, mekan önüne damacana su koysam içeride ise parça telefon bakiyesi, fotokopi-fax, internetten ödev çıkartma, fatura ödeme merkezi eklesem sizce nasıl olur ve maaliyeti ne olur.

    Playstation cafe ; 2 playsation3, 2 playstation2, 2 adet te wii oyun konsolu ( tenis raketi ile hareket yapıyorsun sensörler algılayıp hareketlerini ekranda uyguluyor hem zevkli hem spor hemde vakit nasıl geçiyor anlaşılmıyor. ) En yakın 3 km ileride merkezde var

    Damacana su ; stok için mekan sıkıntım yok ve her eve lazım, yakınlardada adam akıllı bi bayii yok kar marjı yüksek

    Parça tl bakiye ; R10 da bile bayii lik veren çok arkadaş var veya normal banka hesabımdan 5 tl yükleyip karşılığında 6 tl almak gibi bi durum olabilir.
    ( 1 km içinde doğru düzgün kartlı bakiye satan dahi yok.)

    İnternetten ödev çıkartma; sermayesi belli bi iş sadece internet ve boş kağıt maaliyet 10 krş A4 kağıdı parası desek, 5 krş ta toner diyelim 15 krş. Sayfa başı satışı : 1 tl Malum artık okullarda hergün internetten ödev veriliyor yeğenimden biliyorum ödev işi olmasa yanıma uğramaz ama her akşam dayıcım nasılsın diye başlıyor bi gülücük atıyor çıktıyı alınca tanımazdan geliyor.

    Fatura ödeme merkezi ; Bankalar bunun için 300,000 tl civarı teminat istiyor o yüzden direk resmi olmasada kendi banka hesabımdan ödeme yapıp müşterilere çıktı versem, resmii açıdan sıkıntı olurmu ? Sonuçta oturduğum binada bütün faturaları her ay benim banka hesabımdan ödüyorum.
    Fatura başı : 1 TL


    Fotokopi-fax ; Şu an çalıştığım yerde bi firma ile anlaştık her çıktı başı bi ücret alıyor 5 krş. civarı olması lazım, bakım toner bozulmuş sağlammış hiç bi işe karışmıyorsunuz sadece çıktı başı ücret ödüyorsunuz. Fax ise sonuçta sabit hat alacağım fax maaliyetini öğrenip üzerine ufak kar ile yapılabilir.

    Kabataslak düşüncelerim bu şekilde ve bu saydığım dallarda çalışıp r10 a üye arkadaşlarımız mutlaka vardır. Benim istediğim bu dalların hepsi için ayrı ayrı belediyeden izin almam gerekiyormu yoksa ps3 kafe açıyorum diye izin alıp diğerlerinide eklesem sorun olurmu ? Ürünlerin maaliyetleri az-buçuk belli onun haricinde devlete ne kadar vergi vermem gerekir, ps3 kafelerin mekan boyutuna göre vergi veriliyor diye duydum bunların bi standartı varmı.

    Başka ürün eklesem neler olabilir, hepsi bi arada çok mu karışık olur.

    Reklam için düşüncem klasik el ilanı içine bütün hizmetleri yazmak ve buzdolabına yapışan aparatlardan bastırıp dağıtmak 1 sabit 1 cep numarsı alıp telefon ile su siparişi almak bu işlerde olmazsa olmaz bi motor alıp su evlere sipariş...

    Başka karşılaşabileceğim zorluklar ve extra ödemeler neler olabilir. ? Her sektörde bi durgunluk zamanı mutlaka vardır bu sektöre girmek için doğru zaman hangi aylar olabilir. ?
    Not; Şu anda istanbul avrupa yakasında oturuyorum mekan açmayı planladığım yer anadolu yakasında eşimin ailesinin oturduğu yere çok yakın ve yıllardır orada tanınan insanlar.
    PS CAFEDE YERİN İYİ VE MÜŞTERİ FORTPÜYÜ VARSA kısa sürede koyduğun yatırımı kurtarırsın ancak ve ancak ilk tavsiyem işyerini açsan bile sakın işinden ayrılma en az 6 ay.....
    başına sağlam güvendiğin birini bul koy..
    damacana su İst fiyatlarını bilmiyorum antalyada ise yaz haricinde para bırakmıyor burdaki bayi yazın 50-60 tl net para kazanıyor..(elemanlara sattığı suyun %50 sini vererek çalışıyor...
    Fatura ödeme merkezi zine kaçak yolla girme bildiğim kadarı ile cezası ağır çünkü makbuz kesiceksin vergiye tabisin vs vs...

    ve iş yeri açıcaksan elindeki para 25000 ise bunun 17-18 binini kullan
    acil durumlar karşına çok çıkar
  • 12-12-2010, 17:31:04
    #5
    Üyeliği durduruldu
    PS,ÖDEV ÇIKARTMA, FAX FOTOKOPİ , FATURA ÖDEME , KONTÖR BAYİİ Hepsi bi arada olur ama DAMACANA Su. İşi sulandırır diyim Bence aç derim Sabah erken açarsan okuldan tüyenler orada olur
  • 12-12-2010, 18:28:34
    #6
    Hatta Hiçbirini Yapmayın Direk Damacana Su Yapın...
    Bizim Burda Bir Sokakta 5 Tane Var Hepsi Motorlarla Full Su Dagıtıyor..Daha 1 Kere Motorlarını Kapıda Dururken Görmedim...
    Bir Tanıdıgımız Vardı Su Satan Adam İlk Geldiginde Dükkanı Para Etmiyordu Aradan 1 Sene Geçti Dükkanı Soranlar Oluyor (Su Bayiligi İle) Müthiş Paralar İstiyor
    Kışın İşler İdare Ediyor Ama Yazın Patlama Yaşanıyor
  • 12-12-2010, 19:48:40
    #7
    Damacana Su işi sanıldığı, görüldüğü kadar kolay bir iş değil. Her su için bir kapıya girip çıkacağınızı ne kadar yol gezeceğinizi unutmayın. Ayrıca mahallede yakında olmaması sizden alınabileceği gibi bir intiba oluşturmasın. Çünkü su bambaşka birşey. Hem damak tadı, hem değerleri, hem fiyatı, hem servis süresi. Fizandan su isteyen bile çıkar. Sadece bulunduğum bölgeye takarım derseniz bulunduğunuz bölgede o kadar marka arasından ne kadar pay düşer size bilemem.