Arkadaşlar merhaba... benim çözemediğim bir sorunum var.

aynı anda ekranda yanyana en az 5-10 tane grafik görmek istiyorum. göremiyorum. matriks webtrader, prime ve IQ kullandım. hiçbiri düzgün yazılmış programlar değil. eski webtrader'da istediğim kadar grafiği görebiliyordum. grafik pencereleri yanyana kendi kendine otomatik oturuyordu. grafiklere çizdiğim çizgiler vs kaydediliyor ve ekranı bir sonraki sefer açtığımda karşıma kaydedildiği haliyle geliyordu. hatta iki koca ekrana yaymanın yolunu bile bulmuştum....

monra matriks bu webtrader'ı yeni sürüme geçirdi. artık 3 tane grafik açabiliyorum. kısıtlamışlar. grafik pencereleri istediğim yere kendiliğinden oturmuyor. portföy penceresini açılır kapanır yapmışlar, istediğim yere yerleştiremiyorum. ekrandan yer çalıyor. ille de boydan boya yatay duruyor oysa bunun bana bir faydası yok. monitör büyük de olsa küçük de olsa hiçbirşey değişmiyor.

eski matriks yani prime diyelim, çok eski bir program. alarm kuruyorsun duymuyorsun "bip" diyip duruyor. bari webtrader'da bir chroome extension yazıp bas bas alarm çaldırabiliyorum. prime'de o da yok. grafik ekranları biryerlere oturmuyor. zaten bu programın geliştirildiği dönemde böyle kullanım kolaylıkları yoktu. ama hala satıyor ve acayip fiyatlar istiyorlar.

IQ desen bir başka dert. çok yavaş. devexpress'in hazır gridlerini kullanmışlar. kastıkça kasıyor. tamam ekrana grafikler serpiştirilebiliyor aynen eski webtrader gibi renk tasarımları felaket, onları düzenlemek bir dert. tek ekrana 15 grafik açınca bazı grafikler boyanamıyor, eşşek gibi grafik kartıyla bile zorlanıyor. almışlar hazır komponentleri çakmışlar programa. kimse düşünmemiş ki 20 pozisyon taşıyan adam ne yapacak. Fiyat desen zaten anormal. kod yazma özelliği var güya ama üzerine kod yazdığın her kağıt ekranda açık olacak. açıkça görülüyor ki borsa işinden para kazanmayan yazılımcıların işi. yada özellikle yapıyorlar, bilemiyorum.

siz hangi prgamı kullanıyorsunuz ? iki tane 27" monitöre yanyana grafikleri açmak nden engelleniyor ? linsan parlarını zaten ödüyoruz, bora kullanıcısına bu düşmanlık ne ? parasını verince bile ulaşılamayan özellikler neden kodlanmaz ?

geriye tradingview kalıyor. onu da para verip kullandım. aracı kurumumun TW ile entegrasyonu var. info'da yapmış bu entegrasyonu. ama anlık fiyatları görünce hacim bilgisi göremiyorsun. hacim görsen anlık fiyatları göremiyorsun. ama lisans paralarını ödemişsin. üyelik paketleri zaten dolar üzerinden iyice ucuk. yine de paranın karşılığında en uygun seçenek gibi.

aranızda aynı anda 20 grafiğe bakan, grafiklere çizgiler çizip fiyat hareketlerine bir bakışta bakan, "dur şu hisse hareketlendi kgaliba" diyip onu odağına alan kimse yok mu ? hepiniz birer ikişer mi bakıyorsunuz bu fiyatlara küçücük ekranda ? koca monitörlere grafikleri yayan, makinayı açık bırakıp, arada gidip gelip grafiklere uzaktan bakıp "daha istediğim seviyeye gelmemiş" yada "hah bak gelmiş dur bilgiwsayarın başına oturayım" diyen yok mu ?

nasıl yapıyorsunuz bu işleri... bu pencere kısıtlaması ve kullanım zorluğu nedir ? eski versiyonlar son derece kullanışlı iken yeni versiyonda özellik kısıtlamak nedir böyle ?

vallahi işin içinden çıkamadım. bende mi bir acayiplik var ? ekranda görmediğim grafikle nasıl trade yapabilirim ki ? bir fiyata alarm kurup geçmekle olmuyor ki bu işler...

siz hangi ekranları kullanıyorsunuz, alternatif bir fikriniz var mı ? 45 pozisyon taşıyorum. portföy penceresi genişlemediği için scroll yapmaktan kafayı yiyorum.

çok mu şey istiyorum....???