Ev veya iş yeri alıcaklar kira çarpanını hesaplayın! - R10.net
  • 03-03-2019, 20:21:21
    #1
    Arkadaşlar bu aralar babam tutturmuş dükkan alıcam diye ve kira çarpanını hesapaldığım da orta çıkan rakam 268 yani alınabilir çarpanın 68 üzerinde fakat laf anlatamıyorum burada göz göre göre nakit parayı yakıyor tabi burada etkenler mevcut bina yenimi değerlenme aşamaları neler vs vs ben size genel örnekler ile anlatıcam yarın bir gün ihtiyacınız olur diye.

    Ev iş yeri alıcak arkadaşlar hesaplamaları şu şekilde yapın.
    Ev fiyatı bölü kira = 200 atlında ise alınabilir bakın kesin alın demiyorum ama alınabilir.

    Örnek benim 4 yıl önce inşaat halinde aldığım daireye ödedim rakam 202 K Kira getirisini 3 yıl öncedeki rakam dan hesaplıyorum 202.000/1.300TL = 155 Çıkıyor peki ben akıllı bir yatırım mı yapmış oluyorum bu durum da evet neden ortalamaya vurursak 160 altı çok iyi demektir.
    Peki daha ayrıntılı hesaplama yapalım yan komşum dairesini sattı 2 gün önce kaç liraya ? 360 bin liraya bu ne demek benim dairem 4 yılda zaten hemen hemen kendini ödemiş demek tabi bu çok istisna bir başka dairem de kira çarpanım 204 biraz şans meselesi.

    Yani ev veya dükkan almadan önce kira çarpanını hesaplayın ve bir çok yerde bunun size İstanbul şartlarında 240 ' a kadar normal falan demelerine inanmayın! 200 altı ise alınabilir 180 altı ise alın daha aşağı ise daha iyidir tabi burda bina yaşı ve değerlenme faktörleri var onuda zaten çevresel faktörlere göre siz hesaplayabilirsiniz.

    İşinize yarar diye paylaştım umarım yarar.
  • 03-03-2019, 20:26:21
    #3
    180 ve altı arayacağız bu gidişle
  • 10-04-2019, 13:50:34
    #4
    En önemli hususu atladığınızı düşünüyorum. Kira çarpanı il, ilçe ve semtlere göre değişiklik göstermektedir. Yatırım yaparken ilgili bölgenin kira çarpanını tespit ederek aksiyon almakta yarar var.

    https://www.emlaksayfasi.com.tr/bolg...ri-h48423.html
    Reklam
  • 10-04-2019, 18:08:58
    #5
    RifatOzkan adlı üyeden alıntı
    Arkadaşlar bu aralar babam tutturmuş dükkan alıcam diye ve kira çarpanını hesapaldığım da orta çıkan rakam 268 yani alınabilir çarpanın 68 üzerinde fakat laf anlatamıyorum burada göz göre göre nakit parayı yakıyor tabi burada etkenler mevcut bina yenimi değerlenme aşamaları neler vs vs ben size genel örnekler ile anlatıcam yarın bir gün ihtiyacınız olur diye.

    Ev iş yeri alıcak arkadaşlar hesaplamaları şu şekilde yapın.
    Ev fiyatı bölü kira = 200 atlında ise alınabilir bakın kesin alın demiyorum ama alınabilir.

    Örnek benim 4 yıl önce inşaat halinde aldığım daireye ödedim rakam 202 K Kira getirisini 3 yıl öncedeki rakam dan hesaplıyorum 202.000/1.300TL = 155 Çıkıyor peki ben akıllı bir yatırım mı yapmış oluyorum bu durum da evet neden ortalamaya vurursak 160 altı çok iyi demektir.
    Peki daha ayrıntılı hesaplama yapalım yan komşum dairesini sattı 2 gün önce kaç liraya ? 360 bin liraya bu ne demek benim dairem 4 yılda zaten hemen hemen kendini ödemiş demek tabi bu çok istisna bir başka dairem de kira çarpanım 204 biraz şans meselesi.

    Yani ev veya dükkan almadan önce kira çarpanını hesaplayın ve bir çok yerde bunun size İstanbul şartlarında 240 ' a kadar normal falan demelerine inanmayın! 200 altı ise alınabilir 180 altı ise alın daha aşağı ise daha iyidir tabi burda bina yaşı ve değerlenme faktörleri var onuda zaten çevresel faktörlere göre siz hesaplayabilirsiniz.

    İşinize yarar diye paylaştım umarım yarar.



    Bende sizin gibi düşünüyorum aslında fakat ev fiyatı ne kadar yüksek olursa aradaki çarpan o kadar yükseliyor. Örnek vermek gerekirse ben izmirde yaşıyorum. Ortalama 200K lık bir daireyi doğalgaz var ise 1000-1250 Tl ye kiraya vermeniz mümkün. Ama 600K lık bir daireyi 3000-3500 Civarında kiraya vermek oldukça zor.