• 25-11-2014, 19:52:22
    #19
    TakipciPanelim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır hocam doğru yazmışım. Savaş varsa altın düşer. Savaş azaldıkça (daima savaş olur bütün ülkeler birbirleri ile anlaşamaz.) altın yükselir.
    Yanlışsın, Türkiye için değil Global olarak söylüyorum, Savaş gibi etkenlerde Altın yükselir.

    En Temel Sebebi: Kullanılan paralar, o ülkenin yönetimi ve bir nevi güvencesi altındadır, o ülkenin giriştiği bir savaşta, o ülke başarısız olursa, parası çöptür. Ama o para ile zamanında altınını almış kişinin altını çöp değildir.

    Ayrıca Altının çoğunluğu, reservleri bol olan yerlerden çıkarılmıyor, bunun yerine 2. 3. sınıf ülkelerde çıkartılıyor. Sebepleri tamamen ekonomik ve ülke zenginliğini koruma mantığı. Savaşlarda bu sınıftaki ülkeler daha kolay etkilenir, genelde savaşın da 1 tarafı olurlar, o yüzden arz azalır, fiyat yükselir.

    2. Temel sebebi: Altının da fiyatı Talep ve Arz a göre belirlenir. Savaş çıktığında altının talebi artar, arzı ise düşebilir.

    Ekonomi bilgileri unut, düz mantık düşün. X bir ülkede savaştasın, yoksulluk diz boyu, 1 kilo un alıp, eve götüreceksin, Satıcı dolar mı, Tl mi, Euro mu, Yen mi, Altın mı kabul eder.
  • 25-11-2014, 20:17:39
    #20
    TakipciPanelim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır hocam doğru yazmışım. Savaş varsa altın düşer. Savaş azaldıkça (daima savaş olur bütün ülkeler birbirleri ile anlaşamaz.) altın yükselir.

    Engin Atamanın yönettiği Galatasaray Erkek Basketbol Takımı'nın maçında ölenler var. Ülkeler arası siyasi çatışmaya benziyor. (Altını bi nebze düşürür veya yükselmesini engeller)

    Amerikada Chicago'da New York'ta polis araçları yakılıyor. Devlet binaları ateşe veriliyor ve hala dolar düşmedi. Olaylar bittikten sonra dolar çıkacak diye düşünüyorum.





    Mesela buradan açıklarsan savaş dönemlerinde nasıl düştüğünü ve tersini...
  • 26-11-2014, 12:22:42
    #21
    Dolar yükselecek. Bence ev için acele etme.

    Altın maksimum 1275$. Başka çıkmaz. Hayal kurmayın.
  • 26-11-2014, 12:26:29
    #22
    Yerinizde olsam hiç beklemeden bozdururdum, daha da geri gelecek önümüzdeki ay göreceksiniz.
  • 26-11-2014, 14:29:23
    #23
    Neye dayanarak geri gelecek??? ABD faiz arttırmaya hazırlanıyorlar. Önümüzdeki 10 senenin parası Dolar.
  • 26-11-2014, 18:17:42
    #24
    Üyeliği durduruldu
    hükümet düşer

    enflasyon düşer

    dolar düşmez...
  • 26-11-2014, 20:12:54
    #25
    Pettapera adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hükümet düşer

    enflasyon düşer

    dolar düşmez...
    TR'de enflasyon düşerse doların çok artmamasını bekleriz. Düşük enflasyon değerli TL demektir çünkü. Değerli... Yani diğer para birimlerine, menkul ve gayrımenkullere karşı.
  • 26-11-2014, 20:35:23
    #26
    2.18
  • 26-11-2014, 23:36:07
    #27
    TakipciPanelim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır hocam doğru yazmışım. Savaş varsa altın düşer. Savaş azaldıkça (daima savaş olur bütün ülkeler birbirleri ile anlaşamaz.) altın yükselir.

    Engin Atamanın yönettiği Galatasaray Erkek Basketbol Takımı'nın maçında ölenler var. Ülkeler arası siyasi çatışmaya benziyor. (Altını bi nebze düşürür veya yükselmesini engeller)

    Amerikada Chicago'da New York'ta polis araçları yakılıyor. Devlet binaları ateşe veriliyor ve hala dolar düşmedi. Olaylar bittikten sonra dolar çıkacak diye düşünüyorum.
    Ali Ağaoğlu da senin gibi düşün...müyor tabii ki.



    https://twitter.com/thealiagaoglu/st...72555343306752