• 22-05-2023, 18:14:22
    #1
    Şuanda obilet benzeri bir otobüs bilet satış yazılımı geliştiriyorum, çok detaylı bir API'ye ihtiyacım var, XML veya JSON farketmiyor, biletall.com sanırım bu hizmeti veriyormuş ama o da sadece acentelerine veriyor, sorum şu; ticari bir kullanım olmayacak ilk başta, sadece test amaçlı canlı verileri işleyebileceğim bir API arıyorum, kotası farketmez, acente olmadan API ile bu verileri çekemez miyim ? Bu konuda ne tavsiye edersiniz ?
  • 22-05-2023, 18:21:16
    #2
    APİ dağıtımı yapan bir yazılım geliştirmiyor musunuz?
    Başka APİ ile dağıtım sistemini mi görmek istiyorsunuz?
  • 22-05-2023, 18:30:12
    #3
    Üyeliği durduruldu
    biz daha önce bu yazılıma giriştik hevesimiz kursağımızda kaldı...

    seni demorize etmek istemeyiz ama , madem tavsiye sordun , başımızdan geçeni anlatayım.

    KANUNEN ; otebüs-uçak-gemi bileti satmak truzim işine giriyor. bu da TURSAB'a üyelik demektir. Tursab üyesi değilsen bunun satışını yapamıyorsun.
    Türsab a üye olmak için de ltd şti üzerinden bir acenta açmalısın , sonra türsab a 500K ya bir üyelik ücreti ödüyorsun ve bayii oluyosun.sonrasında bilet ve otel rezervasyon vs vs satabiliryorsun.

    senin sadece TEST amaçlı sorduğunun farkındayım , demeye çalışıtım birincil şey , EĞER kendin işleteceksen , bu harcamaları ve aşamaları göze alarak gir ,
    EĞER SATARIM diye düşünüyor ve bu apilere ihtiyacın varsa , api çektiğin firma , apinin çekildiğini farkeder ve de senin acenta olmadığını , haricen yasal izin almadığını fark ederse , milyonlara varan ceza ödüyebilirsin.
    o yüzden önce yolunu NET olarak belirle , sonrası kendiliğinden gelecektir.

    iyi çalışmalar
  • 22-05-2023, 18:41:39
    #4
    interaktifhzmt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    biz daha önce bu yazılıma giriştik hevesimiz kursağımızda kaldı...

    seni demorize etmek istemeyiz ama , madem tavsiye sordun , başımızdan geçeni anlatayım.

    KANUNEN ; otebüs-uçak-gemi bileti satmak truzim işine giriyor. bu da TURSAB'a üyelik demektir. Tursab üyesi değilsen bunun satışını yapamıyorsun.
    Türsab a üye olmak için de ltd şti üzerinden bir acenta açmalısın , sonra türsab a 500K ya bir üyelik ücreti ödüyorsun ve bayii oluyosun.sonrasında bilet ve otel rezervasyon vs vs satabiliryorsun.

    senin sadece TEST amaçlı sorduğunun farkındayım , demeye çalışıtım birincil şey , EĞER kendin işleteceksen , bu harcamaları ve aşamaları göze alarak gir ,
    EĞER SATARIM diye düşünüyor ve bu apilere ihtiyacın varsa , api çektiğin firma , apinin çekildiğini farkeder ve de senin acenta olmadığını , haricen yasal izin almadığını fark ederse , milyonlara varan ceza ödüyebilirsin.
    o yüzden önce yolunu NET olarak belirle , sonrası kendiliğinden gelecektir.

    iyi çalışmalar
    Detaylı açıklaman için teşekkürler, ticari amaçlı bir girişim değil, sadece showcase amaçlı portföy genişletmeye yönelik bir çalışma yapıyorum, yazılımın şuanki haliyle otobüs şirketleri panelden üye olarak seferleri elle tek tek girmesi gerekiyor, yani merkezi bir yerden ilgili otobüs şirketine ait seferler, koltuk bilgisi, ulaşım süresi vb. bilgiler canlı olarak gelmiyor. O yüzden bunu merkezileştirerek üçüncü parti bir sağlayıcıdan uygulamayı sunum için daha gerçekçi, daha donanımlı bir hale upgrade etmek maksatlı bir çözüm üretmek istedim, zira bu uygulama ticarileştiği zaman her halükarda bu API'ye muhtaç olacağız. Şuanda daha çok simülasyon görevi görüyor, ama ben cevabımı aldım aslında, acente açmak için ücret ödemek gerekiyor diyorsun, bu şimdilik yeterli bir bilgi, teşekkürler
  • 03-10-2023, 18:43:45
    #5
    Tarikkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuanda obilet benzeri bir otobüs bilet satış yazılımı geliştiriyorum, çok detaylı bir API'ye ihtiyacım var, XML veya JSON farketmiyor, biletall.com sanırım bu hizmeti veriyormuş ama o da sadece acentelerine veriyor, sorum şu; ticari bir kullanım olmayacak ilk başta, sadece test amaçlı canlı verileri işleyebileceğim bir API arıyorum, kotası farketmez, acente olmadan API ile bu verileri çekemez miyim ? Bu konuda ne tavsiye edersiniz ?
    Proje ne durumda?