• 30-10-2019, 09:56:15
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bir dizi veya film için telif ihtarı maili aldığımız zaman nasıl bir yol izlemeliyiz? Bu konuyla alakalı birkaç sorum var

    - sadece indirme linklerini kaldırmam yeterli olur mu ?
    - dizi veya filmlerin posterlerini barındırmamdan ötürü dava açılabilir mi?
    - yazının içerisindeki posteri kaldırıp thumbnail'i kaldırmasam olur mu ?
    - dizi veya filmin fragmanını embed olarak siteye eklememden ötürü dava açılabilir mi?


    yani kısacası telif davası yemeden ve siteyi google'dan düşürmeden en az hasarla bu işin içinden nasıl çıkılır ? tecrübeli olanlar tecrübelerinden bahsedebilirse çok iyi olur
  • 30-10-2019, 10:06:43
    #2
    cobanlarweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir dizi veya film için telif ihtarı maili aldığımız zaman nasıl bir yol izlemeliyiz? Bu konuyla alakalı birkaç sorum var

    - sadece indirme linklerini kaldırmam yeterli olur mu ?
    - dizi veya filmlerin posterlerini barındırmamdan ötürü dava açılabilir mi?
    - yazının içerisindeki posteri kaldırıp thumbnail'i kaldırmasam olur mu ?
    - dizi veya filmin fragmanını embed olarak siteye eklememden ötürü dava açılabilir mi?


    yani kısacası telif davası yemeden ve siteyi google'dan düşürmeden en az hasarla bu işin içinden nasıl çıkılır ? tecrübeli olanlar tecrübelerinden bahsedebilirse çok iyi olur
    Bir içeriği izinsiz yayınladığınız için direk suç işliyorsunuz zaten. Bizim ülkemizde uyar kaldır mantığına uyduğu için bu şekilde yol izleniyor, normalde adam uyarmadan seni dava edebilir. Sonuçta milyon dolarlık yapım sen kimsin ki bunu yayınlayabiliyorsun izinsiz diyebiliyor ve hakkıda.

    Telif geldiği zaman ilgili içeriğin tümünün kaldırılması gerekiyor. Bak sana örnek bir metin atıyorum artık bazı teliflerde şu şekilde gelir.

    """"Hiçbir şekilde eserlerimizin isim, fragman, resim dahil olmak üzere telif hakkıyla korunan içeriklerimizin kullanılmasına asla izin vermiyoruz. İlgili görüntülerin embed, iframe vb. teknolojiler ile başka kaynaklardan alınarak gösterilmesi, Digiturk yayınlarını illegal olarak gösteren sayfa ya da adreslere bağlantı sağlanması, yayın veriyormuş intibaı yaratarak tıklama, gösterim, SEO ile hit sağlama yolu ile ihlal edilmesi hukuki ve cezai müeyyideleri olan (5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname) yasaların doğrudan veya dolaylı olarak ihlali niteliğinde eylemler olup bu eylemleri yapanlar hakkında hukuki ve cezai işlemler yapılmaktadır."""""

    Bak metinde ne diyor SEO ile hit çekme için dahi açılması suçtur diyor. Yani telif geldiği zaman komple kaldırmak zorundasın, bırak hit gelmesin başın çok ağırır, youtube fragmanın embedine dahi telif atabilir senin sitende olduğu için, sana ulaşamasalar tib yersin sonra 301 atsan bile eskisi gibi sağlam oturmuyor 301ler, ona göre önlemini al derim, yani direk DELETE başka çözüm yok
  • 30-10-2019, 10:10:35
    #3
    Tarafınıza uyarı geldiği andan itibaren, film ya da diziye ait tüm materyalleri kaldırmanız gerekir. Buna fragman, afiş, de dahildir. Ancak genel olarak içeriği kaldırıp afiş görselinin ve fragmanı bıraktığınızda problem yaratmıyorlar. Tabi kesin olarak problem yaratmazlar diyemeyiz.
  • 30-10-2019, 10:20:32
    #4
    Bir zamanlar bende bu sektörde gelir elde ediyordum ama teliflerden canım sıkıldı. Sezon aralarında mevsimlik yani 3-4 aylık diziler çıkardı poyraz Karayel, kiraz mevsimi, kara para aşk gibi dizilerin fan siteleri kurup içerisinde bölüm yayınlamadan sadece fragman ve giysi, mekan, oyuncu bilgileri ayrıca kendi yorumumla haberler yazardım. Bölüm yok fragman bunda sorun yoktu ama bazı dizilerin yapımcıları katı kurallılardı bu sebepten dolayı bir çok telif gönderimi yapılıyordu. Kaldırıp mail atıyordum sorun ortadan kalkıyordu

    Sizin aslında sorduğunuz sorular cevap olmuş. Sektör biraz cesaret gerektirir. Telif geldiğinde telaşa kapılıp tamamen siteyi kapatmak gerektirmez. Dizi yada film eleştirilerini yapabilirsiniz ama bölüm, fragman, afiş, logo kullanamazsınız. Başlığa gelince de zaten Google’dan adamlar dmc ile kaldırıyorlar zaten 😊

    Şimdi haber siteleri spam yapıyor, büyük dizi siteleri çıktı Netfix. Blutv gibi bize ekmek düşmez artık 😊