• 01-04-2015, 14:52:00
    #1
    Selam. Flash oyun siteme m.siteadi.com şeklinde mobil site yaptım. Şimdi bunu Google ın tanıması için neler yapmam gerekiyor. Aynı içeriğie sahip iki site olacak.

    Mobil siteyi yayınlamadan önce izlemem gereken adımlar nelerdir? Teşekkürler..
  • 01-04-2015, 15:04:34
    #2
    https://developers.google.com/webmas...es/mobile-seo/ incelemeni tavsiye ederim.

    kısaca yapman gerekenler şu şekilde. Ana sayfandan <head></head> arasında kullanacağın meta etiketleriyle mobile yönlendireceksin.

    Mobil web sitesinde normal web canonical ı kullanacaksın.

    < link rel="alternate" href="mobile"> ve < link rel="alternate" href="desktop"> ile mobil ile web ayrıştırması yapacaksın. Yani;

    www.siteadı.com/ahmet.html sayfasında (web) diyeceksin ki bu mobilde şu sayfaya karsılık geliyor. İşte bunu rel="alternate" href="mobile" ile yapacaksın. Mobil sürümündede tam tersini yapacaksın. Birde canonical elementini her zaman webde olduğu gibi kullanacaksın.
  • 01-04-2015, 15:08:01
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Google botları kendisi anlıyor mobil sitemi desktop sitemi diye, herhangi bişey yapmana gerek yok.

    Yinede üsttekileri yaparak botları bilgilendirebilirsin o ayrı..
  • 01-04-2015, 15:15:36
    #4
    warestr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    https://developers.google.com/webmas...es/mobile-seo/ incelemeni tavsiye ederim.

    kısaca yapman gerekenler şu şekilde. Ana sayfandan <head></head> arasında kullanacağın meta etiketleriyle mobile yönlendireceksin.

    Mobil web sitesinde normal web canonical ı kullanacaksın.

    < link rel="alternate" href="mobile"> ve < link rel="alternate" href="desktop"> ile mobil ile web ayrıştırması yapacaksın. Yani;

    www.siteadı.com/ahmet.html sayfasında (web) diyeceksin ki bu mobilde şu sayfaya karsılık geliyor. İşte bunu rel="alternate" href="mobile" ile yapacaksın. Mobil sürümündede tam tersini yapacaksın. Birde canonical elementini her zaman webde olduğu gibi kullanacaksın.
    Teşekkürler hocam bilgi için. Aradığım buydu..

    DNSZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Google botları kendisi anlıyor mobil sitemi desktop sitemi diye, herhangi bişey yapmana gerek yok.

    Yinede üsttekileri yaparak botları bilgilendirebilirsin o ayrı..
    Yani hocam diyorsunuz ki; m.siteadi.com u aç, wmt ye ekle, bu kadar öyle mi? Mobilden girildiğinde sitem m.siteadi.com şeklinde görünür. Bir şey yapmama gerek yok yani..
  • 01-04-2015, 15:27:28
    #5
    Üyeliği durduruldu
    cnnbsedm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkürler hocam bilgi için. Aradığım buydu..

    Yani hocam diyorsunuz ki; m.siteadi.com u aç, wmt ye ekle, bu kadar öyle mi? Mobilden girildiğinde sitem m.siteadi.com şeklinde görünür. Bir şey yapmama gerek yok yani..
    M.site'yi açtığında; normal sitene mobile yönlendirecek bir kod eklemen lazım ki sitene google'dan mobil cihazıyla girenler, m.site.com'a yönlensin. Şart değil ama önerilir.

    WMToolsa sitemap atmak tamamen keyfi, atarsan daha hızlı index alır.

    M.site.com'u google mobile test aracıyla test etmen lazım, eğer %100 başarılı sonuç verirse google botları mobil site olarak algılayacak ve sadece mobil cihazlardan görünecek şekilde indexleyecek
  • 01-04-2015, 15:29:36
    #6
    DNSZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    M.site'yi açtığında; normal sitene mobile yönlendirecek bir kod eklemen lazım ki sitene google'dan mobil cihazıyla girenler, m.site.com'a yönlensin. Şart değil ama önerilir.

    WMToolsa sitemap atmak tamamen keyfi, atarsan daha hızlı index alır.

    M.site.com'u google mobile test aracıyla test etmen lazım, eğer %100 başarılı sonuç verirse google botları mobil site olarak algılayacak ve sadece mobil cihazlardan görünecek şekilde indexleyecek
    Teşekkürler..