Çek Kırdırtmak
16
●16.425
- 24-03-2013, 18:14:20Arkadaşlar yaptığım bir işten 5400 Tl kadar 2 ayrı çek aldım 2000+3400 şeklinde.Birde bir kaç güne 2800 tl daha çek alıcağım.Yani toplamda 8200 gibi bir mebla kırdırmayı düşünüyorum.Çeklerin geneli 7. ayın sonuna.Ben kırdırmak istiyorum faktoring firmaları ne kadar ücret keserler ? Ve kırtdırdığımda karşılıksız çıkarsa ne gibi yasal yükümlülükler altına girerim . Tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum.
- 24-03-2013, 18:24:04Müteselsil sorumlu olursun. Ayrıca çekin keşide edeninin ve senin siciline göre, keşidecinin sektörüne, geçmişte yazılan çeki var mı, çekin vadesi gibi bir çok konu kesinti oranında etkendir. Bir de bildiğim kadarı ile son işlem yaptırdığımda fatura fotokopisi istiyorlardı çekin ne karşılık aldınız diye. Birden fazla firmadan teklif almanızda fayda var.
Ayrıca çeki teminat olarak vererek bankalardan kredi de alabilirsiniz çeke karşılık. Bu alternatifi de düşünerek teklifler almanız faydanıza olur. - 24-03-2013, 18:34:38Maalesef fatura yok ama arkadaşların dediği kredi işini araştırabilirim.Ne dertli işmiş çekle çalışmak.kerwan21 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 18:34:38 -->-> Daha önceki mesaj 18:32:54 --
Birde çekler direkt olarak benim adıma değil başka firmalar için hazırlanmış çekler benim için kaşe felan attılar. - 24-03-2013, 18:37:44Yani ciro edilmiş.
Dediğim gibi bankaya götürüp kredi karşılığı tahsile koyun. Factoring şirketleri kesinlikle fatura isterler.
- 24-03-2013, 18:38:33peki bankaya gitsem krediyi verseler çek yine karşılıksız çıkınca sorumlu ben miyimMahmut.EFE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-03-2013, 18:54:41Sen o çeki aldığın için her türlü sorumlusun.
Ayrıca sana o çeki verende, düzenleyen de, o çek üzerinde imzası olan herkes sorumlu.
- 24-03-2013, 18:55:40Bilsem almazdim tecrubesizlik isteMahmut.EFE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sent from my MB860 using Tapatalk 2
Dediğim gibi bankaya götürüp kredi karşılığı tahsile koyun. Factoring şirketleri kesinlikle fatura isterler.