• 08-08-2012, 11:38:40
    #1
    Arkadaşlar böyle bir slider alanı var elimdeki arayüzde ben bunu nasıl yapabilirim adminden çekecem resimleri birde... Yani kare veya didörgen şeklinde olanlar var ama böyle özel şekiller nasıl oluyor... Altlarında da ok olacak...




    2. soru olarak da arkadaşlar elimde ki slideri nasıl admine bağlayabilirim mesela hazır indirdiğim bir slider var xml den resimleri çekiyor ona resimleri veritabanından nasıl göstertebilriim...
  • 08-08-2012, 12:50:54
    #2
    Css ile yapilabilir, Maske uygulaman lazım.

    <div id="slider">
        <div id="mask"></div>
        <div id="image"></div>
        <div id="buttons"></div>
    </div>
    sliderin içine, mask ve butonları absolute olarak yerleştireceksin. imagenin z-index :1 , mask z-index:2 , buttons z-index:3 olacak.

    Maskı da şöyle izah ediyim. ekledigin resimde, sliderin gözükecegi kısmı kesip png olarak kaydedeceksin. yani o kısım boş olacak, arkadaki resim gözükmüs olacak böylelikle
  • 08-08-2012, 12:56:43
    #3
    border-radiuslada yapabilirsin

    border-radius: 100px 25px;
  • 08-08-2012, 13:10:43
    #4
    her resimde ben o şekile göre mi resmi ayarlayıp mı tükleyecem #safakdas
  • 08-08-2012, 13:24:32
    #5
    erensami adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    her resimde ben o şekile göre mi resmi ayarlayıp mı tükleyecem #safakdas
    Hayır resmi direk yüklerseniz o maske onun üstüne binecektir.
    Örnek olarak resmimiz bu olsun ;
    http://www.istanbulyeditepe.net/Ista...istanbul.8.jpg
    Maskemizde sizin gönderdiginiz resim.. sonuc söyle olacak ;
    (tabi maskeniz daha düzgün olmalı vaktim pek yokdu tam temizleyemedim )
  • 08-08-2012, 14:17:32
    #6
    yani olay css mask işlemi ile oluyor değil mi google da öyle aratayım
  • 09-08-2012, 07:32:33
    #7
    Üyeliği durduruldu
    normal çalışan resimlerin döndüğü slider'dan sonra, o yumurta gibi şekli(ortası boş) ekrana basacaksın. aynı koordinatlara. ikisini üst üste basacaksın yani. sadece birisi z-index:1 olacak diğer z-index:2, yani katman sırasını belirleyeceksin, photoshop'ta layer mantığı. tabi z-index çalışması için position belirlemen gerekecek.
  • 14-08-2012, 10:51:07
    #8
    dediğiniz gibi yaptım ortası boş maske yi attım ama etrafında slider görünmeye devam etti o şekli almadı
  • 16-08-2012, 18:30:21
    #9
    erensami adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dediğiniz gibi yaptım ortası boş maske yi attım ama etrafında slider görünmeye devam etti o şekli almadı
    slider şeklininin ortasını boşaltacan kardeş.. şekline postion:Relavtive değerini vercen sonra z-index2 diycen resimlerine postion:absolute değerini verip z-index 1 diyip gideceksin sonra bitande overfollow:hidden dersen yarına olur taşma yapmaz hayırlı çalışmalar