• 08-07-2010, 21:03:31
    #1
    Merhaba arkadaşlar,

    Benim bi sorunum var google da çok aradım ama bulamadım. Mysql veritabanında id sorunum var. Tabloya veri ekliyorum id ler 1 2 3 4 diye düzgün, fakat mesela 5. veriyi hatalı girdiğimde 5. veriyi silip yeniden eklediğimde id numarası 5 olmuyo da 6 oluyor. Neden böyle ben sırasına göre olmasını istiyorum. Mysql de yapmam gereken bi ayar mı var?
  • 08-07-2010, 21:09:41
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hayır. MySQL'in "auto increment" diye bir ayarı var. Onu seçtiğinizde otomatik olarak artar. Ve o seçenek de artar aynı zamanda. O ayara göre arttırma yapar tabloda.

    Buna bir çözüm yok mu?
    Var. Veriyi eklemeden önce en son ki verinin IDsini alırsınız. $En_son_ID + 1 olarak eklersiniz.
  • 09-07-2010, 10:40:28
    #3
    Teşekkürler