
Genellikle üye girişi yada panel olarak kullanılan bir bölüm oluyor bu, sayfanın en üstünde dikkatinizi çeken butona tıklarsınız ve aşağıya doğru bir sayfacık iner pek de havalıdır.
Demo ve indirme adresi : http://www.javascriptkit.com/script/...ownpanel.shtml
indirmeniz gereken dosyalar:
# jkpanel.js
# jquery-1.2.2.pack.js
# panelcontent.htm (sayfa içeriği)
# resim
<head> tagı içine eklenecek olan kod sayfada mevcut,
jkpanels.js de en altta
jkpanel.init(''panelcontent.htm', '200px', 500) şeklinde bir satır var buradan sayfanın boyutunu px olarak, animasyon süresini mili saniye olarak (örnekde 500) ve tıklandığında gösterilecek içerik sayfasını belirleyebilirsiniz.
Link üzerinde küçük bilgi penceresi Overlib gibi

Overlib'de olduğu gibi (lakin onun kadar zengin çeşitli değil fakat daha basit) link üzerine gelindiğinde ekstra kısa bilgi veren bir kod.
Demo ve kodlar : http://www.javascriptkit.com/script/...ltooltip.shtml
İndirmeniz gereken dosyalar
# htmltooltip.js
# jquery-1.2.2.pack.js
# resim
sayfa içine ekleyeceğiniz kodlar linkde mevcut
Step 1 dekiler <head> içine
Step 2 dekiler <body> içine
body içine yerleştirilen kod sizin asıl yazı bölümünüz
bu tarz link vermek istediğinizde link koduna şunu ekleyin
rel="htmltooltip"
daha sonra yine body içinde bu taga baglı olarak çıkmasını istediğiniz notu şöyle yazıyorsunuz
<div class="htmltooltip">Örnek kısa ve ekstra açıklama.</div>
htmltooltip tagı hep aynıdır, her link için başına sonu rakam eklemeye gerek yok, her link için rel="htmltooltip" eklemesini yapın fakat dikkat etmeniz gereken şey doğru link için doğru açıklamanın çıkmasıdır, burda da kriter sıralama, yani kod sırayla alıp eşleştiriyor.
Hoş Bir tab menu

demo indirme adresi: http://stilbuero.de/jquery/tabs_3/
download tıkladığınızda açılan sayfada sağ altta download linki mevcut
Kapatılabilen tablar ajax menusu

bana ne kadar gereksiz gibi gelsede değişik bulduğum için linkini paylaşıyorum
demo ve kurulum : http://www.dhtmlgoodies.com/index.ht...cript=tab-view
Slayt şeklinde tab menu

demo ve indirme için : http://www.andrewsellick.com/64/fanc...ng-tab-menu-v2
Şöyle basit bir giriş yaptım arkadaşlar, ilgi ve alakanız doğrultusunda AJAX yazılarına devam edecem, özellikle burdaki gibi elimden geldiğince detaylı anlatarak.
hatalı olduğunu düşündüğünüz kısımları lütfen iletin
Saygılar