• 30-05-2007, 12:19:25
    #1
    Bu konu hep tartışılmıştır. Bakalım bu konuda webmasterlar ne diyecekler...

    Geleceğin dili "asp.net" mi "php5" mi? Bahisler başladı
  • 30-05-2007, 12:21:32
    #2
    Misafir
    Ya asp mi php mi diye sorduğunda her şekilde tabiki php bunun tartışması olamazki.Hep nerde tartışıldı bilmiyorum.Asp Fanları dışında hiçkimse asp nin php den iyi olduğunu düşünmez.

    Bunu değil şunu tartışabilirsiniz gelecekte php yada asp nin yeri nedir diye?

    Çünkü artık asp.net ,jsp gibi farklı kod mantıkları ortaya çıktı.

    Bunun dışında artık Java hissedilir derecede yükselti özellikle ajax teknolojisinden sonra kullanım alanları genişledi.İleride kod mantığı ortadan kalkabilir.

    Yani sizin asp yada php dediğiniz şeyler tamamen unutulabilir.
  • 30-05-2007, 12:22:13
    #3
    Üyeliği durduruldu
    İkiside değil.
  • 30-05-2007, 12:24:08
    #4
    Kurumsal Üye
    Tartışmaya gerek bile yok..PHP
  • 30-05-2007, 12:25:35
    #5
    Asp ve php de bilmiyorum.Fakat uzun bir süre ASP liderliğini koruyacaktır.Sebebi de belli microsoft.

    Türkiyeyi düşünün asp veya php öğrenmeye karar verdiniz.100 tane kurs yerine baksanız bile %98 i Asp kursu vermektedir.Çünkü microsoft sertifikası asp ve asp dilleri için.

    Microsoft liderliğini koruduğu sürece asp önde olacaktır.Php hep arka planda kalmaktadır.Fakat yazıldığı gibi artık yeni şeylere de ilgi çoğaldı.
    Ajax,js tasarımları artmaya başladı.Tasarımda Div olaylari başladı.C++ öğrenmek isteyen kişi sayısı arttı.
  • 30-05-2007, 12:29:22
    #6
    Misafir
    Larsnerkel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Asp ve php de bilmiyorum.Fakat uzun bir süre ASP liderliğini koruyacaktır.Sebebi de belli microsoft.

    Türkiyeyi düşünün asp veya php öğrenmeye karar verdiniz.100 tane kurs yerine baksanız bile %98 i Asp kursu vermektedir.Çünkü microsoft sertifikası asp ve asp dilleri için.

    Microsoft liderliğini koruduğu sürece asp önde olacaktır.Php hep arka planda kalmaktadır.Fakat yazıldığı gibi artık yeni şeylere de ilgi çoğaldı.
    Ajax,js tasarımları artmaya başladı.Tasarımda Div olaylari başladı.C++ öğrenmek isteyen kişi sayısı arttı.
    Çünkü şuan bir şirkete gittiğinizde sizden asp istiyor.

    Onların yaptığı siteler şirket siteleri yani html ile bile yapılabilecek türden siteler ancak o piyasa asp yi kabul etmiş artık o yüzden bu kurs konusunda böyle.

    Php arka planda demişsin kesinlikle katılmıyorum.

    Şöyle piyasadaki sitelere birazcık bakarak hangisinin arka planda kaldığını çok iyi bir şekilde anlayabilirsiniz.

    Linux ve mysql un güzelliğini ve performansa kattığı o mükemmelliği hiç tartışmıyorum bile.

    Dinamik ve portallaşmış uygulamalarda hep php kullanılıyor.

    bana asp bir blog gösterirmisin.Yada şöyle adam gibi bir forum uygulaması.Portallar ise çok kısıtlı.

    Şuan bu forumda anket yapsak %70 php yi seçecektir.Ben php nin arka planda kaldıgına katılmıyorum.
  • 30-05-2007, 12:34:00
    #7
    ****** adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çünkü şuan bir şirkete gittiğinizde sizden asp istiyor.

    Onların yaptığı siteler şirket siteleri yani html ile bile yapılabilecek türden siteler ancak o piyasa asp yi kabul etmiş artık o yüzden bu kurs konusunda böyle.

    Php arka planda demişsin kesinlikle katılmıyorum.

    Şöyle piyasadaki sitelere birazcık bakarak hangisinin arka planda kaldığını çok iyi bir şekilde anlayabilirsiniz.

    Linux ve mysql un güzelliğini ve performansa kattığı o mükemmelliği hiç tartışmıyorum bile.

    Dinamik ve portallaşmış uygulamalarda hep php kullanılıyor.

    bana asp bir blog gösterirmisin.Yada şöyle adam gibi bir forum uygulaması.Portallar ise çok kısıtlı.

    Şuan bu forumda anket yapsak %70 php yi seçecektir.Ben php nin arka planda kaldıgına katılmıyorum.

    Benim de dikkatimden kaçmayan konu buydu. Bütün forumlar ve portallar php. Fakat Haber, Alışveriş , Banka siteleri hep asp olarka yapılıyor.

    Buradan çıkardığım anlam şu; Ya asp güvenli olduğu için tercih ediliyor yada hızlı ve kolay olduğu için.
  • 30-05-2007, 12:35:56
    #8
    Misafir
    hbb2000 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim de dikkatimden kaçmayan konu buydu. Bütün forumlar ve portallar php. Fakat Haber, Alışveriş , Banka siteleri hep asp olarka yapılıyor.

    Buradan çıkardığım anlam şu; Ya asp güvenli olduğu için tercih ediliyor yada hızlı ve kolay olduğu için.
    asp mi hızlı ? ben buna gülüyorum

    siz asp kullanırsanız acces yada mssql kullanmak zorunda kalırsınız.Üstelik sunucu olarak windows kullanmak zorunda kalırsınız.

    Oysa php kullanırsanız veritabanı olarak MYSQL kullanırsınız vede İşletim sisteminiz LİNUX olur.
    Bu noktada asp nin daha hızlı olduğunu söylemek abes kaçar.

    Güvenlik konusunda dediğiniz tartışılır yani doğru olabilir.
  • 30-05-2007, 12:37:44
    #9
    Üyeliği durduruldu
    neyi tartışıyonuzki