Merhaba arkadaşlar.Öncelikle herkesin kandil'i mübarek olsun..
Sorunum şu :
Access veri tabanımda haber isminde bir tablom var.
Tablo içinde ; id,kategori,başlık,konu,resim,ekleyen,durum isminde sütunlarım var.
Yapmak istediğim şu , 5 no'lu kategorime ait son 5 haberi listelemek istiyorum.Örnek kod ile yardımcı olabilirmisiniz
Recordset ile Veri Çekme Yardım
2
●735
- 27-09-2008, 00:52:52katid=5 'Kategori id request ile de çekebilirsin..
set haber=Server.CreateObject("Adodb.Recordset")
haber.open "Select * from haber where kategori="&katid,accessbaglanti,1,3
for i=1 to 5
'Sayfada görünecek kısım için kodlar buraya örnek response.write (haber("konu"))
haber.movenext
next
Kolay gelsin - 27-09-2008, 19:21:26Kortes arkadaşımızın verdiği kod da çalışır ama ben de kod vereyim. Bu daha pratiktir.
<%
dim haber
Set haber = ObjConn.Execute("Select top 5 * from Haber order by id desc") 'ilk beş id yi çektik. top 5 yerine sayıyı arttırabilirsiniz
do while not haber.Eof
%>
<%=haber("baslik")%> ' sayfada görünecekk satıra bunu
<%
haber.MoveNext
Loop
%>
Kolay gelsin