Merhabalar,
Çok büyük bir veritabanı olan sitem var. Veritabanı fazla büyüdüğü için site yavaşlamaya başladı.
Veritabanı normalizasyonu ile bu yavaşlığı gidermek istiyorum. Bana veritabanı normalizasyonunu nasıl yapacağımı tane tane anlatabilecek biri var mı acaba?
Mysql veritabanı kullanıyorum.
Veritabanı normalizasyonu
4
●523
- 15-07-2013, 22:00:54
- 17-07-2013, 00:33:47Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
- 18-07-2013, 01:04:15Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Arkadaşım normalizasyonda temel amaç, aynı tabloda tekrarlayan satırların mümkün olduğunca önüne geçmek,
bu tür verileri aynı tabloda tutmak yerine farklı tablolara bölüp gerekli ilişkilendirmeyi sağlamaktır.
Zaten arkadaş üstte örnek vermiş. Mantık olarak bu, haliyle kendi tablo yapına göre uyarlaman gerekli. Bu üyeler tablonda şehirleri ilçeleri vs. ayırmak olabileceği gibi, varsa ürünler tablonda kategorileri ayırmak vs. vs. şeklinde çok çeşitli olabilir. Tabi bu alanları ayırdıktan sonra tablolar arasında ki ilişkiyi de doğru kurman ilgili alanlara kendi tablosunda primary key ve bağlantılı tabloda ilgili indexleri eklemen vs. de gerekir. - 18-07-2013, 01:50:02isterseniz veritabanınızı optimize edebiliriz gerekiyorsa yazılımız da optimize edilebilir.onehost.net adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle