• 27-04-2013, 20:43:26
    #1
    araba yola çarptın mı geri gitmesini sağlamak istiyorum yani normal bir çarpışma gibi ama benim yazdığım kodda araba içeri giriyor yada bir tuhaf oluyor

    Yol şöle birşey olacak




    buda yazdığım kod


    if (yol.hitTestPoint(car.x - car.width / 2,car.y - car.height / 2,true))
    {
    car.x += 5;

    }
    if (yol.hitTestPoint(car.x + car.width / 2,car.y - car.height / 2,true))
    {
    car.x -= 5;

    }
    if (yol.hitTestPoint(car.x - car.width / 2,car.y + car.height / 2,true))
    {
    car.y -= 5;


    }
    if (yol.hitTestPoint(car.x + car.width / 2,car.y + car.height / 2,true))
    {
    car.y += 5;

    }
  • 28-04-2013, 08:55:13
    #2
    Burada şöyle bir şey yapabilirsiniz, yola karşı hitTestPoint yapmak yerine yolun dışına karşı kontrol edersiniz. Bu tam nasıl anlatılır bilemiyorum ama her update'te arabayı hareket ettirmeden önce hareket sonrası nereye geleceğini kontrol edersin eğer yolun dışına geliyorsa; arabayı hızının yarısı kadar falan geri itersin.(yine hitTestPoint ile tabii ki ya da BitmapData'nın hitTest'i ile de olabilir belki)

    Tabi kodlama sırasında denemek gerek hangi değerlerle daha iyi çalışır diye.