• 16-02-2025, 14:32:46
    #1
    Merhaba yeni işe başlayacağım maaş olarak 7.5 saat izerinden aylık 45 alacağım lakin her gün 12 saat çalışacağım elime kaç TL geçer heeaplarmısınız benim beynim yandı biraz
  • 16-02-2025, 14:36:08
    #2
    45 / 7,5 × 12=72

    72 geçiyor hocam sizin hesabınıza göre
  • 16-02-2025, 14:38:19
    #3
    Kaç gün işe gidiyorsunuz?
    MaXeM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba yeni işe başlayacağım maaş olarak 7.5 saat izerinden aylık 45 alacağım lakin her gün 12 saat çalışacağım elime kaç TL geçer heeaplarmısınız benim beynim yandı biraz
  • 16-02-2025, 14:42:54
    #4
    Haftada 6 gün çalışıtığını varsayarsak yaklaşık ayda 40 bin TL daha almış oluyorsun.
  • 16-02-2025, 14:56:59
    #5
    MaXeM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba yeni işe başlayacağım maaş olarak 7.5 saat izerinden aylık 45 alacağım lakin her gün 12 saat çalışacağım elime kaç TL geçer heeaplarmısınız benim beynim yandı biraz
    - Günlük 7.5 saat çalışacaksın
    - Aylık 45,000 TL olarak anlaştın.

    * Saatlik ücretin 200 TL (45000 / 225 saat)
    * Mesai ücretin 1 saat 300 TL (Hafta tatili hariç)
    * Yani 1 ayda 10 saat mesai yaptıysa 10 saat x 300 TL = 3000 TL

    Ama kanun dışı şeyler var
    * 1 kişi 1 günde 11 saat'den fazla çalışamaz.


    Bu sebeple maaşın bir kısmı elden verilir gibi. Bir çok firmada olduğu şekilde. Çünkü 12 saat mesai gösteremezler.


    Aşağıdaki tabloda normalde 1 saat yemek+çay molası 11 saatte 1.5 saat yemek çay molası verdim tablo haftalık bu şekilde


    Bu normal çalışma mesai ücreti yok




    Bu mesaili çalışma. Haftalık 8,100 TL Aylık 32,400 TL.

    Normalde ay içinde TOPLAM kaç saat mesai yaptıysan MESAİ SAATİ x 300 TL



    Bilerek haftalık yaptım çünkü ay içinde çalışma günü yani mesai saatin değişebilir




    Örneği pazar hariç her gün çalışıyorsun bu ayda 24 çalışma günü var.

    Sen şubat'da şu şekilde çalıştın

    Şubat ayı boyunca 24 gün x 12 saat = 288 Saat (Toplam çalışma saati)
    Şubat ayı boyunca 24 gün x 4,5 saat = 108 saat (mesai) olarak hesapladın

    Fakat bir sorun var adamlar çakal ise çünkü bizim iş kanunlarda bir sorun var. Seni ayda 225 saat mesai vermeden çalıştırabilir.

    Bu durumda senin mesaini yiyebilir. Sen 63 saat mesai yapmışsın diyebilir.

    Yani alacağın MESAİ ÜCRETİ 63 saat x 300 TL = 18,900 TL olur. (Bu biraz çakallığa giriyor mesela 31 çeken aylarda böyle hesaplamazlar ama kanunen de böyle bir durum var.)

    Yani kanunda aylar 30 gün kabulü gibi birşey var. 28 günde çekse 31 günde çekse ay 30 gün kabul edilir. Zaten aylık çalışma saatini 30 * 7,5 = 225 bu şekilde buluyorlar.

    Adamlar biz günlük mesai üzerinden çalışıyoruz derse ve günlük mesai üzerinden veriyoruz derse o zaman (108 saat x 300 TL ) 32,400 TL alman lazım.

    ÖZET o ay çalıştığın TOPLAM SAAT x 300 TL yapacaksın.

    Muhasebeciler daha iyi bilir.
    • MaXeM
    MaXeM bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 16-02-2025, 15:44:49
    #6
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    - Günlük 7.5 saat çalışacaksın
    - Aylık 45,000 TL olarak anlaştın.

    * Saatlik ücretin 200 TL (45000 / 225 saat)
    * Mesai ücretin 1 saat 300 TL (Hafta tatili hariç)
    * Yani 1 ayda 10 saat mesai yaptıysa 10 saat x 300 TL = 3000 TL

    Ama kanun dışı şeyler var
    * 1 kişi 1 günde 11 saat'den fazla çalışamaz.


    Bu sebeple maaşın bir kısmı elden verilir gibi. Bir çok firmada olduğu şekilde. Çünkü 12 saat mesai gösteremezler.


    Aşağıdaki tabloda normalde 1 saat yemek+çay molası 11 saatte 1.5 saat yemek çay molası verdim tablo haftalık bu şekilde


    Bu normal çalışma mesai ücreti yok




    Bu mesaili çalışma. Haftalık 8,100 TL Aylık 32,400 TL.

    Normalde ay içinde TOPLAM kaç saat mesai yaptıysan MESAİ SAATİ x 300 TL



    Bilerek haftalık yaptım çünkü ay içinde çalışma günü yani mesai saatin değişebilir




    Örneği pazar hariç her gün çalışıyorsun bu ayda 24 çalışma günü var.

    Sen şubat'da şu şekilde çalıştın

    Şubat ayı boyunca 24 gün x 12 saat = 288 Saat (Toplam çalışma saati)
    Şubat ayı boyunca 24 gün x 4,5 saat = 108 saat (mesai) olarak hesapladın

    Fakat bir sorun var adamlar çakal ise çünkü bizim iş kanunlarda bir sorun var. Seni ayda 225 saat mesai vermeden çalıştırabilir.

    Bu durumda senin mesaini yiyebilir. Sen 63 saat mesai yapmışsın diyebilir.

    Yani alacağın MESAİ ÜCRETİ 63 saat x 300 TL = 18,900 TL olur. (Bu biraz çakallığa giriyor mesela 31 çeken aylarda böyle hesaplamazlar ama kanunen de böyle bir durum var.)

    Yani kanunda aylar 30 gün kabulü gibi birşey var. 28 günde çekse 31 günde çekse ay 30 gün kabul edilir. Zaten aylık çalışma saatini 30 * 7,5 = 225 bu şekilde buluyorlar.

    Adamlar biz günlük mesai üzerinden çalışıyoruz derse ve günlük mesai üzerinden veriyoruz derse o zaman (108 saat x 300 TL ) 32,400 TL alman lazım.

    ÖZET o ay çalıştığın TOPLAM SAAT x 300 TL yapacaksın.

    Muhasebeciler daha iyi bilir.

    Hocam yaptığınız açıklamadan dolayı teşekkür ediyorum 4.5 saat molasız vermek zorunda sanırım

    26 gün üzerinden hesaplayacağını sanmıyorum ben de muhakkak 30 gün üzerinden hesaplayacaktır
  • 16-02-2025, 16:05:50
    #7
    FreudAdler adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kaç gün işe gidiyorsunuz?
    Pazar hariç her gün 12 saat