• 27-04-2023, 21:27:06
    #1
    C# dan keypress işlemini yaparken böyle bir hata alıyorum yardımcı olur musunuz?
  • 27-04-2023, 21:30:57
    #2
    KeyPressEventArgs nesnesi KeyCode adında bir özelliğe sahip değil. KeyChar adında özelliğe sahip.

    KeyCode kısmını KeyChar ile değiştirmelisiniz.
  • 27-04-2023, 21:36:01
    #3
    den adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    C# dan keypress işlemini yaparken böyle bir hata alıyorum yardımcı olur musunuz?
    Merhaba dilerseniz ücretli yardımcı olabilirim
    Kullanıcının seçtiği tuşa basınca işlem yapmasını sağlayabiliriz Yani kullanıcı tuşu kendisi seçebilecek
  • 27-04-2023, 21:43:52
    #4
    Thousand Bytes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    KeyPressEventArgs nesnesi KeyCode adında bir özelliğe sahip değil. KeyChar adında özelliğe sahip.

    KeyCode kısmını KeyChar ile değiştirmelisiniz.
    Hocam (e.KeyChar == (char)Keys.Return) şu şekilde düzenledim fakat bu sefer yaptıracağım işlemler çalışmıyor.
  • 27-04-2023, 22:06:50
    #5
    den adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam (e.KeyChar == (char)Keys.Return) şu şekilde düzenledim fakat bu sefer yaptıracağım işlemler çalışmıyor.
    Debug yaparak sorunu anlayabilirsiniz.

    47. satıra bir breakpoint koymalısınız. Form ekranında bir tuşa basmalı ve debugda iken e.KeyChar değerinin ne olduğunu görebilirsiniz. KeyChar uyuşmuyor olabilir veya event hiç tetiklenmiyor olabilir.

    Veya hızlı çözüm için mevcut fonksiyonu ve aldığınız hatayı chatgpt'e yapıştırıp sorabilirsiniz. Çözeceğini düşünüyorum.
  • 27-04-2023, 22:10:17
    #6
    Thousand Bytes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Debug yaparak sorunu anlayabilirsiniz.

    47. satıra bir breakpoint koymalısınız. Form ekranında bir tuşa basmalı ve debugda iken e.KeyChar değerinin ne olduğunu görebilirsiniz. KeyChar uyuşmuyor olabilir veya event hiç tetiklenmiyor olabilir.

    Veya hızlı çözüm için mevcut fonksiyonu ve aldığınız hatayı chatgpt'e yapıştırıp sorabilirsiniz. Çözeceğini düşünüyorum.
    Tamamdır hocam teşekkürler bi deniyim dediğinizi.
  • 27-04-2023, 22:13:48
    #7
    [DllImport("user32.dll")]
    static extern short GetAsyncKeyState(System.Windows.Forms.Keys vKey);

    //Bu kodu, bir timer'ın içine koyun veya while döngüsüne alın ya da kendinizce özelleştirin.

    private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
    {

    if (GetAsyncKeyState(Keys.R) == -32767)
    {
    //TUŞA BASILINCA YAPILACAK İŞLEM (Default Olarak R Yaptım Üstten Değiştirebilirsin.)
    }

    }