• 16-12-2010, 20:41:27
    #1
    5 ülke ve 7 şirket attıkları imza ile Asya ve Avrupa'yı İstanbul üzerinden birbirine bağlayacak...

    Ekonomisi güçlenen Türkiye farklı alanlarda da yatırım ülkesi olmayı sürdürüyor.

    Yeni proje Türkiye’yi internet üssü haline getirmek.

    Bunun için kolları sıvayan 5 ülkeden 7 şirket güçlerini birleştirdi ve yeni bir internet ağı kurdu.

    Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Ürdün, Suriye ve Türkiye işbirliği yaparak İstanbul’u internet üssü yapmayı hedefliyor.

    Optik Kablo Hattı 3875 Km. Uzunluğunda...
    İlk kez körfez bölgesinin tamamını kapsayacak optik kablo hattı 3 bin 875 kilometre uzunluğunda olacak.

    Birleşik Arap Emirlikleri’nin Füceyre kentinden yola çıkan kablolar İstanbul’a ulaşacak. Buradan da diğer Avrupa ülkelerine İstanbul üzerinden kablo ağı dağıtılacak.

    Kurulacak altyapı ile saniyede 12,8 terabit gibi oldukça yüksek bir internet kapasitesi kullanıcılar ile buluşturulacak.

    Yaklaşık 2 milyar insanın bu altyapıyı kullanarak hızlı internet bağlantısına kavuşması bekleniyor.

    Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, "Dünya nüfusunun 3’te birine tekabül ediyor. Türkiye’nin kardeş Arap dünyasi ile geliştirdiği ekonomik ilişkilerin bir anlamda iletişim alt yapısının geliştirmesi ile daha da ileriye taşıması oluyor. Ordadoğu coğrafyası potansiyelini de vakit kaybetmeden dünyada yükselen teknolojik dalgayı yakalamak için kullanmanın bütün bölge ülkeleri için avantaj olacağını düşünüyorum" dedi.

    Kaynak : http://www.trt.net.tr/Haber/HaberDet...0-b371bb8ac151

    Eğer böyle bir proje gerçekleşirse çok sevinirim. Her yönden Türkiye içinde bizim içinde yararlı olacaktır.
    DC ler üzerindeki etkisi büyük olacaktır diye tahmin ediyorum.
    evet arkadaşlar yorumlarınız nelerdir
  • 16-12-2010, 20:43:17
    #2
    Akşam haberlerinde TRT'de izledim bende. Hayata geçirilirse çok güzel olacak gibi gözüküyor açıkçası.
  • 16-12-2010, 20:45:05
    #3
    Bu iş işleme girene kadar benim torunlarım olur.
  • 16-12-2010, 20:49:00
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    x2841x adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu iş işleme girene kadar benim torunlarım olur.
    2011’in ikinci yarısında kullanıma açılacakmış o kadar da değil
  • 16-12-2010, 21:00:21
    #5
    AndyCap adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2011’in ikinci yarısında kullanıma açılacakmış o kadar da değil
    Türkiye'de nezaman herşey zamanında tamamlandı ki :=)
  • 16-12-2010, 21:01:32
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Ensonhaber'de izledim gerçekten mükemmel.
  • 16-12-2010, 21:06:19
    #7
    bir de zihniyeti doğuya değil de batıya doğru kablolasalar nasıl da guzel olur
  • 16-12-2010, 21:11:38
    #8
    Üyeliği durduruldu
    muzrek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bir de zihniyeti doğuya değil de batıya doğru kablolasalar nasıl da guzel olur
    Neden?
  • 16-12-2010, 21:11:43
    #9
    Zirvehosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye'de nezaman herşey zamanında tamamlandı ki :=)
    Ülkemizde yapılan yatırımlarda neden bu kadar karamsarız? Bu projede 5 ülkeden 7 operator olacak.

    Etisalat (BAE), Mobily (Suudi Arabistan), Ürdün Telekom/Orange Jordan ve Mada-Zain Ortaklığı (Ürdün), Suriye Telekom İdaresi (Suriye) ve Turkcell Grup şirketi Superonline(Türkiye)