• 29-02-2024, 17:31:27
    #1
    Merhabalar,

    Bizim bir kütüphanemiz var ve buraya eskiden faaliyet veren bir firma mikrotik kurmuş. 3-4 yıllık bir cihaz olduğu için de şifresi vs. unutulmuş. İnternetteki forumlarda çok yazılar gördüm fakat Türk tecrübeli birisi ile bu sorunu kökten çözmeliyim.

    Cihazın fotoğrafı bu:
  • 29-02-2024, 17:36:13
    #2
    Hocam reset tuşu olmalı mutlaka sıfırlayın kendinize göre ayarlayın olmuyor mu ?
  • 29-02-2024, 17:37:45
    #3
    Adw
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    İğne deliği gibi yerden reset atıldığında fabrika ayarlarındaki şifreye dönmesi gerekiyor.
  • 29-02-2024, 17:38:33
    #4
    CelbereUS07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam reset tuşu olmalı mutlaka sıfırlayın kendinize göre ayarlayın olmuyor mu ?
    Reset attıktan sonra IP ayarı falan baştan yapılmalı diye okumuştum, o yüzden bilmeden iş yapmak istemedim
  • 29-02-2024, 17:44:02
    #5
    agnostikivan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Reset attıktan sonra IP ayarı falan baştan yapılmalı diye okumuştum, o yüzden bilmeden iş yapmak istemedim
    Hocam çok zor değil kurulumu ağ geçidini düzenle yeter, çok fazla portu olan bir cihaz değil zaten, arayüzünde hızlı kurulumu bile vardır. Daha kolay halledersin.
  • 29-02-2024, 17:46:11
    #6
    cihazın hangı ozellıklerını kullanıyorsunuz? reset attıkdan sonra tüm ayarlar sıfırlanır. Sadece DHCP olarak kullanıcaksanız resetledikden sonra Dhcp ayarını basit şekilde yapabilirsiniz. Ama cihazın hangi özelliklerini kullandığınızı bilmeniz ve ona göre yapılandırma yapılması lazım.
  • 29-02-2024, 17:47:31
    #7
    onrgrgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    cihazın hangı ozellıklerını kullanıyorsunuz? reset attıkdan sonra tüm ayarlar sıfırlanır. Sadece DHCP olarak kullanıcaksanız resetledikden sonra Dhcp ayarını basit şekilde yapabilirsiniz. Ama cihazın hangi özelliklerini kullandığınızı bilmeniz ve ona göre yapılandırma yapılması lazım.

    DHCP olarak kullanacağız, iki katlı bir dükkan yukarıdaki routerlara dağıtıcı olarak kullanıyoruz.
  • 29-02-2024, 17:49:37
    #8
    agnostikivan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    DHCP olarak kullanacağız, iki katlı bir dükkan yukarıdaki routerlara dağıtıcı olarak kullanıyoruz.
    Başka bir özellik kullanmıycaksanız reset atarak kurulum sekmesinden dhcp özelliğini seçerseniz cihaz router olarak kullanabilirsiniz. Cihazın tam modelinide yazarmısınız
  • 29-02-2024, 17:53:47
    #9
    Dostum yıllarca mikrotik kullandım, yüzlerce router yapılandırmışımdır bu sürede, resetleme işlemi kolay yapabilirsin ancak firma'nın tanımladığı kuralları bilemediğin için aynı şekilde çalışıyor olarak devreye alman biraz seni zora sokabilir, dhcp ayarları ip pool vlan var mı yok mu ? wan ayarları vs. vs. vs. bir sürü kural tanımlı olabilir eğer mümkünse firmaya yada kuran kişiye ulaşıp admin şifresini almanı öneririm, sıfırlarsan eğer default kullanıcı adı admin şifre boş olarak geliyor.