• 09-06-2026, 09:54:56
    #1
    Merhaba arkadaşlar işimle alakalı Türkiyede olmayan bir cihazı satın almak istiyorum cihaz sıfır değil ikinci el. Cihazın fiyatı yaklaşık 9000 dolar. Satıcı daha önce türkiyeye gönderim yaptığını sadece %20lil vergisi çıkacağını istenilirse limiti düşük faturalandırabileceğini söylüyor ancak gümrük kurallarının değiştiğini söyledim. Tamam araştırıp döneceğim dedi ve döndüğünde herhangi bir sorun olmadığını 30 dolarlıl bir ütürününde ithalat gibi ele alınacağı söyledi o yüzden sorun yaşanmaz dedi. Yapay zekaya da sordum ama yapay zeka konu için olmaz yapma etme modunda. Bu konuda bilgisi olan veya yanında getirebilecek kişilerden ücreti mukabilinde destek alabilirim
  • 09-06-2026, 10:18:48
    #2
    _muzaffer_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar işimle alakalı Türkiyede olmayan bir cihazı satın almak istiyorum cihaz sıfır değil ikinci el. Cihazın fiyatı yaklaşık 9000 dolar. Satıcı daha önce türkiyeye gönderim yaptığını sadece %20lil vergisi çıkacağını istenilirse limiti düşük faturalandırabileceğini söylüyor ancak gümrük kurallarının değiştiğini söyledim. Tamam araştırıp döneceğim dedi ve döndüğünde herhangi bir sorun olmadığını 30 dolarlıl bir ütürününde ithalat gibi ele alınacağı söyledi o yüzden sorun yaşanmaz dedi. Yapay zekaya da sordum ama yapay zeka konu için olmaz yapma etme modunda. Bu konuda bilgisi olan veya yanında getirebilecek kişilerden ücreti mukabilinde destek alabilirim
    Bir gümrük müşaviri ile görüşün. Yoksa ülkenin durumu belli alış fiyatından daha yüksek vergi ödeyebilirsiniz. ​
  • 09-06-2026, 10:23:36
    #3
    Bir kaç sabit gider + KDV ve gümrük vergisi çıkar müşavir siz yapmayın