• 26-05-2026, 16:26:44
    #19
    Hocam oynanmış İSO yüklemeleri içerisinde data leak veya backdoor bulundurabileceği için çok tavsiye edilmez. Yine de kullanmak istiyorsanız GhostSpectre nin Superlite sistemlerine göz atabilirsiniz. Ben genelde VMde kullanıyorum, sistem kullanımı fena değil.
  • 26-05-2026, 16:40:35
    #20
    LTSC sürüm çözüm olur size hocam. Onun dışında, hiçbir 3. parti el değmiş ISO kullanmanızı önermem.
  • 26-05-2026, 16:41:24
    #21
    LemonT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Windows 11 ltsc de mevcut hocam hem de modlanmış kullanmıyorsunuz... Normal sürüm de boşta %60 ram tüketirken ltsc de %5-15 arasında bir ram tüketimi mevcut

    (Lisans işini bilmiyorum hocam)
    Lisans tarafı massgrave ile çözülüyor genelde LTSC sürümde ben de o şekilde kullanıyorum. Bilinen en güvenli yöntem şu anda massgrave.
  • 26-05-2026, 19:18:22
    #22
    Windows 11 Iot Enterprise LTSC kullanın hocam ayrıca reviosin isosuz sadece playbook ile arka planda kullanılan işlemleri 80 e kadar düşürüyor şu anda öyle kullanıyorum. İndirmeleri MassGrave adlı siteden yapabilirsiniz.
  • 26-05-2026, 19:25:17
    #23
    Hocam, gördüğüm kadarıyla konu 'tehlikeli modlu ISO'lardan, 'kurumsal stabilite' noktasına evrilmiş; bu harika.
    Bir sistem danışmanı olarak önerim şudur: Modlanmış ISO'lara veda edin. İçinde ne olduğunu bilmediğiniz bir .iso dosyası, tüm modellerinizin, proje dosyalarınızın ve hatta tarayıcıya kaydettiğiniz şifrelerin başka bir sunucuya 'fısıldanması' demektir.
    En güvenli ve performanslı yol:
    1. Windows 11 IoT Enterprise LTSC: Arkadaşların da dediği gibi, Microsoft'un kurumsal sürümüdür. Gereksiz hiçbir 'bloatware' (ön yüklü saçma uygulamalar, arka plan telemetrisi) içermez. RAM kullanımını %10-15 seviyelerine çekmek istiyorsanız en temiz çözüm budur.
    2. Lisanslama: @enessafak; hocamın da belirttiği gibi, MassGrave (MAS) şu an globalde en güvenilir ve açık kaynaklı lisanslama yöntemidir. Projenin GitHub reposuna bakarsanız ne kadar temiz bir kod yapısı olduğunu görürsünüz.
    3. İnce Ayar (Playbook): Eğer LTSC ile yetinmezseniz, @incehost; hocamın bahsettiği Playbook mantığını araştırın. Bu sistem, 'modlu ISO' kurmak yerine, mevcut sisteminize bir script çalıştırarak sadece gereksiz hizmetleri kapatmanızı sağlar. Yani 'hazır sistem' değil, 'kendi temizliğinizi yapma' yöntemidir.
    Özetle: LTSC'yi temiz kaynaktan indirin, MAS ile aktive edin, gerisine dokunmayın. Hem Blender/Adobe performansınızı alırsınız hem de modelleriniz güvende kalır. İyi çalışmalar!
  • 26-05-2026, 21:17:29
    #24
    Şu anda LTSC kurulu bilgisayarımda disk tarafında beni memnun etti ama ram konusunda pek fark göremedim RAM kullanımını düşürmem gerekiyor yerine göre Blender ve Adobe Substance kullanıyorum RAM kullanımım %99'lara kadar tırmanıyor 1024 ve 2k dokulara rağmen ram kurtulmak istiyor benden o derece sıkıyor bilgisayarı. Şuan LTSC'de bilgisayar daha akıcı ram sorununu çözersem sistem upgrade aşamasına kadar idare eder beni
  • 26-05-2026, 21:23:03
    #25
    ModGamerTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu anda LTSC kurulu bilgisayarımda disk tarafında beni memnun etti ama ram konusunda pek fark göremedim RAM kullanımını düşürmem gerekiyor yerine göre Blender ve Adobe Substance kullanıyorum RAM kullanımım %99'lara kadar tırmanıyor 1024 ve 2k dokulara rağmen ram kurtulmak istiyor benden o derece sıkıyor bilgisayarı. Şuan LTSC'de bilgisayar daha akıcı ram sorununu çözersem sistem upgrade aşamasına kadar idare eder beni
    Hocam RAM kullanımı %99 seviyelerine geliyorsa bu bir sistem optimizasyonu sorunu değil doğrudan donanım sınırıdır Windowsun ne kadar hafif olduğu fark etmeksizin Blender veya Substance Painter gibi yazılımlar işlem anında tüm ramı kendine ayırır bu noktada yapabileceğiniz tek şey sanal bellek (pagefile) miktarını SSDniz üzerinde manuel olarak yükseltmektir denetim masasından gelişmiş sistem ayarlarına girip sanal bellek boyutunu 16GB veya 32GB gibi değerlere sabitlemek Blenderın ram dolduğunda sistemin kilitlenmesi yerine SSDnizi ram gibi kullanmasını sağlar ancak uzun vadede bu hız kaybı yaşatır tek gerçek çözüm RAM upgrade olacaktır iyi çalışmalar
  • 26-05-2026, 21:26:46
    #26
    shadow_cyber adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam RAM kullanımı %99 seviyelerine geliyorsa bu bir sistem optimizasyonu sorunu değil doğrudan donanım sınırıdır Windowsun ne kadar hafif olduğu fark etmeksizin Blender veya Substance Painter gibi yazılımlar işlem anında tüm ramı kendine ayırır bu noktada yapabileceğiniz tek şey sanal bellek (pagefile) miktarını SSDniz üzerinde manuel olarak yükseltmektir denetim masasından gelişmiş sistem ayarlarına girip sanal bellek boyutunu 16GB veya 32GB gibi değerlere sabitlemek Blenderın ram dolduğunda sistemin kilitlenmesi yerine SSDnizi ram gibi kullanmasını sağlar ancak uzun vadede bu hız kaybı yaşatır tek gerçek çözüm RAM upgrade olacaktır iyi çalışmalar
    Hocam programlar üzerinden ram takibini yapıyorum da %99'a kitletecek ram kullanmıyor blenderin şu zaman kadar kullandığı en fazla ram 1GB falan bende VRam'e yükleniyor da RAM'a yüklendiğini görmedim aynı şekilde Substance'de öyle. Görev yöneticisinden baktığımda yüksek kullanımda göremiyorum ama arkaplan işlem sayısı aşırı fazla oluyor bir şeyler dönüyor ben anlayamadım artık
  • 26-05-2026, 21:31:43
    #27
    Bende halen windows 11e geçmedim.
    Windows 13 çıkarsa 11 12 13 hangisi en stabil ise o zaman windows 10 dan geçerim.