3d yazıcı isinde para var mi
9
●336
- 22-03-2026, 20:46:29Merhaba instagramda rkelamlari vs karşıma çıkıyor 3d yazıcı ile film veya oyun figürleri aksesuarlar falan basıp instadan satıyorlar yazıcı fiyatlarına baktım çok degil reklam işini de kendim yurutecegim merak ettiğim maliyet ve talep. Bilgisi olan arkadaşlar paylaşabilir mi
- 22-03-2026, 20:53:17Ek olarak üretim süresi uzun hocam tek veya iki üç makine ile olacak bir durum değil. 30 tl kar olan üründe 3 saat çalıştığı oluyor makinenin. Ek olarak 3d ürün üretimi veya siparişler için irtibata geçebilirsiniz. Gramx1.7 Tl'den üretim sağlıyorum. Reklamıda yapmış olayım
- 22-03-2026, 20:55:43Üyeliği durdurulduYapıyorsun bu sporu hocam 🫠 not ettimmmorcali3 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-03-2026, 20:56:01Ya öyle anahtarlık vs gibi ucuz seyler yapmayı düşünmüyorum en az 600 700 liralık figür yada aksesuarlar olabilir. Günde 3 4 tane satsak yeter 😀mmorcali3 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-03-2026, 20:59:55Ballandıra ballandıra anlatıyorlar ama baskılar genelde thingverse den alınma vb. bu tarz durumlarda ise arkadaşın dediği gibi telif sıkıntısı olabiliyor. Niş kategoriler olunca iyi kazanç sağlıyor. Mesela otomotiv parçaları, yada sağlık sektörüne yönelik üretim. Tabi burada ne ürettiğinizi bulmanız lazım. Mesela araba parçalarında sıfırı satılmayan parçalar modelleyip satışa koyarsanız her türlü satılır. Çünkü alternatifi yok. Fakat gidip anahtarlık vb. basarsanız, piyasadaki gibi iş olmazsa moraliniz bozulur. ( Örnek araçlarda el freni arkasında kol dayaması var. İçinde de bir mandal oluyor açmak için. Mandal kırılmıştı, onu bastıydım. O sayede arkadaşım araca takmıştı. Sıfırı yoktu )
Bir de görünmeyen giderler vb. var. Mesela yaptığınız baskı %80 de iken hata ya düşerse o ana kadarki baskı çöp oluyor. Bir de üstüne zaman. Çünkü parçalar öyle görüldüğü kadar hızlı basılmıyor. Bende Ender 3 v2 var. Ben hobi olarak almıştım. Baya figür vb. bastım. Şimdi köşede duruyor
Ara ara kullanıyorum. Bunun üstüne yeni modeller gelmiş. İyi modeller 40-50 binden başlıyor. Kendini amorti etmesi baya bir zaman alıyor.
Maliyeti kendiniz hesaplayabilirsiniz. Genelde bir ürünü basmadan önce Cura programında ne kadar gram gideceği yazıyor. Doluluk oranına ve baskı büyüklüğüne göre bir gramaj veriyor. Filamentlerin fiyatları değişken. Ama ben Elas3d kullanmıştım. Çok ta memnun kalmıştım. 1 Kg flament şu anda 630 TL olmuş. Çok yüksek değil. Çünkü yüklü bir model olmadıkça bastığınız parçalardan kolaylıkla amorti edebilir. Ama dediğim gibi benimki gibi biraz eskiyse makine tablaya yapışma sorunu ayda nozzle tıkanabiliyor. Bu gibi sorunlarda baskı çöp oluyor. Daha yeni modellerde bu tarz sorunlar olmayabilir. - 22-03-2026, 21:10:36Günde 10 tane de satarsın hocam ama örnek atayım sana bak şimdiSkaylet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

şu linkteki üründen 25 cm üzerinden sipariş geldi https://makerworld.com/en/models/138...fileId-1433370
25 cmlik olanı 580 TL. Üretim süresi 1 günden fazla. Diyeceksin ki ucuz veriyorsun fiyatı süreye göre ayarlayabilirsin diye. Ama bu sektörde çok fazla fiyat kıran var. Örneğin bana maliyetinin bakın satış fiyatım değil maliyetimin yarı fiyatına trendyolda veren insanlar var. Çok fazla makinesi olanlar makine boşta kalmasındansa minik karlar bana yeter diyorlar. Örneğin bende 5 makine var. Sende tek olacak. Ben makineleri kişisel kullanımım için aldım o süreçte sipariş almıyorum o yüzden zarar etme gibi bir olasılığım yok. Ve üstüne makinelerimin boşta kalmasındansa gramında 1 tl değil 50 kuruş kar ederim mantığında ilerleyebiliyorum. Şİmdi senle beni karşılaştırdık hocam 1 makine vs 5 makine. Birde 30 makinesi olan adamlar karşılaştır. He girilir mi dersen ekmeğimiz ve müşteri sahamız ortak değil. Borca harca girmiyorsan denenir.
- 22-03-2026, 21:10:593d yazıcı ile s"lah yapıp satan gördüm ig de yoğun ilgi görüyor sermaye ve reklam lazım bu tür işler içinSkaylet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-03-2026, 21:49:20Mın cıhaz hangı cıhaz alınmalı 10-15 binlik cıhaz lar iş görürmü
Ara ara kullanıyorum. Bunun üstüne yeni modeller gelmiş. İyi modeller 40-50 binden başlıyor. Kendini amorti etmesi baya bir zaman alıyor. 