Bildiğiniz üzere hem R10’da hem de yabancı forumlarda, custom API üzerinden Sonnet veya Opus erişimi sunduğunu iddia eden kişiler bulunuyor. Benim asıl merak ettiğim konu şu: Bu kişiler, ana sağlayıcıdan daha düşük maliyetle bu modelleri nasıl sunabiliyor? Üstelik çoğu zaman daha yüksek limitler de sunduklarını belirtiyorlar.
Açıkçası bu durum bana biraz şüpheli geliyor. En azından benim tahminim, bazı sağlayıcıların aslında GLM ve benzeri farklı modelleri Sonnet gibi göstererek sunuyor olabileceği yönünde.
Ek olarak, bu tarz sağlayıcıların fiyatları pahalı gelmese bile, kişisel olarak Alibaba Coding Plan gibi alternatifler varken yine de bu custom API’leri tercih etmezdim. Çünkü yaklaşık 10 dolar gibi oldukça düşük bir ücret karşılığında aşağıdaki modellere erişim sağlanabiliyor.
Not: Burada kimseyi eleştirmek ya da hedef göstermek istemiyorum. Sadece merak ettiğim noktaları soruyorum ve tamamen kişisel görüşlerimi paylaşıyorum.
Bkz : Alibaba
