• 18-02-2026, 00:21:47
    #1
    Merhaba, marka tescil için firma önerisi olan var mıdır? Ayrıyeten kendimiz yapsak detaylı araştırma ile ne kadar sorun yaşarız bir tavsiyesi olan varsa herkes faydalanabilir
  • Kabul Edilen Cevap
    • 0 Beğeni
      Hocam aracı bir kurumla çalışmanıza hiç gerek yok az buçuk bir şeyler araştırabilirsiniz kendinizde başvurabilirsiniz epats üzerinden. Yapamazsanız ben size yardımcı olurum

      Şu ana kadar kendim başvurup 5 tane marka tescil ettim çok da zor bir süreç değil
  • 18-02-2026, 00:25:08
    #2
    Genelde zaten Türkpatent ten yapılıyor diye biliyorum aracı firmalar fahiş komisyonlar ekliyor
  • 18-02-2026, 00:26:00
    #3
    marka tescili Türkiye patent dairesi tarafından verilir bireysel başvurabılırsınız zaten kim basvurursa vursun ilana cıkar itiraz süresi vardır herhangi bır ıtıraz olmaz ise 1 yılda alırsınız basvuru ücreti ve sonunda tescil ücreti ödersiniz şirket aracılığı ile yaparsanız ayrıca şirkete para ödersiniz
  • 18-02-2026, 00:26:28
    #4
    Merhaba,
    Marka, şekil ya da marka+şekil olacak şekide. Başvurunuzu kendiniz yapabilirsiniz. Olurda bir itiraz gelir ise uzman bir ekip ile çalışırsınız. Eğer yayına itiraz ya da direk ret gelmez ise markanızı siz tescil etmiş olursunuz. Bir aracıya gerek olmaz. İtirazları sizde yapabilirsiniz lakin hukuki süreç konusunda ve itiraz edilecek bentleri iyi anlamak gerekiyor.
  • 18-02-2026, 00:48:13
    #5
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Hocam aracı bir kurumla çalışmanıza hiç gerek yok az buçuk bir şeyler araştırabilirsiniz kendinizde başvurabilirsiniz epats üzerinden. Yapamazsanız ben size yardımcı olurum

    Şu ana kadar kendim başvurup 5 tane marka tescil ettim çok da zor bir süreç değil
  • 18-02-2026, 01:35:02
    #6
    tabiki kendinin başvuru yaparak alabilirsiniz
    itiraz olmadığı sürece alma şansınızda yüksek komisyonda ödemezsiniz ama sonra ?
    her gün girip benzer marka varmı diye araştırabilecekmisiniz ?
    bunlara itiraz yazabilecekmisiniz ?
    Marka olayını neden bu kadar ciddiyetsiz gibi görüyorsunuz anlamış değilim
    markalar danışmanlara parayı niye ödüyor sanıyorsunuz ? çok paraları var saçmaya yermi arıyorlar ?

    hocam marka sizin için önemli ise kesinlikle bir firma ile çalışın derim
  • 19-02-2026, 21:38:00
    #7
    Herkese teşekkür ederim arkadaşlar
  • 19-02-2026, 22:21:45
    #8
    Sitta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam aracı bir kurumla çalışmanıza hiç gerek yok az buçuk bir şeyler araştırabilirsiniz kendinizde başvurabilirsiniz epats üzerinden. Yapamazsanız ben size yardımcı olurum

    Şu ana kadar kendim başvurup 5 tane marka tescil ettim çok da zor bir süreç değil
    Hocam bu maliyetleri bulamadım bir türlü ya e-ticaret amaçlı açacağız markayı. 35 tek sınıf tescil ettirmek istiyoruz maliyeti hakkında bir bilginiz var mı aracısız olarak yapılan başvurunun
  • 19-02-2026, 22:23:31
    #9
    ouzfrkn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu maliyetleri bulamadım bir türlü ya e-ticaret amaçlı açacağız markayı. 35 tek sınıf tescil ettirmek istiyoruz maliyeti hakkında bir bilginiz var mı aracısız olarak yapılan başvurunun
    Epats üzerinden yapacağınız başvurularda aşağıdaki linkten bakabilirsiniz ücretlere

    https://www.turkpatent.gov.tr/marka-islem-ucretleri