• 31-01-2026, 00:11:05
    #1
    Ben 16 yaşındayım. Lise 3'e gidiyorum. Sayısal seçtim. Yazılıma ilgiliyim. Hayatımda severek yapacağım tek meslek ve pişman olmayacağımı düşündüğüm tek meslek: "Yazılım". Ama yazılımcı olarak bir şirkete girmek için üniversite diploması şart mı? Veya ortalama bir üniversitede yazılım mühendisliği okumak boşuna mı? Yani yazılımda yetenekli olacaksın, işverenin istediği yeteneklere sahip olacaksın ama diploma yok diye seni almiycak... Çok inandırıcı gelmiyor. Bilgisi olan varsa beni aydınlatabilir mi?
  • 31-01-2026, 00:12:08
    #2
    R10.NET'in Bence En İyisi
    Yazılım mühendisliği yada bilgisayar mühendisliği yazmanı tavsiye etmem. Yapay Zeka Mühendisliğine eğilmen daha iyi olur şu an için
  • 31-01-2026, 00:22:59
    #3
    Ailen zengin değilse tesisatçılık, berberlik, kombi tamiri gibi mesleklere yönelmeni öneririm. Yazılım konusu tamamen matematiksel ilişkilere dayandığı için önümüzdeki 10 yıl içinde çalışma alanları ai'ler nedeniyle çok daralacak. Örneğin müzik de böyle. Mesela kuru bakliyat ticareti öyle değil.
  • 31-01-2026, 00:27:43
    #4
    hocam mühendislikler çok güzel ancak ülkemizde bilgisayar mühendisliği yazmanı tavsiye ederim. ancak yandal olarak yazılım mühendisliği yada yüksek lisansta yazılıma odaklanmanızı öneririm.
    Ülkemizde bilgisayar mühendisliği dışındaki mühendisliklerde kendinizi sınırlamış olursunuz. Örneğin bir firmada yazılım işine ihitayç varsa bilgisayar mühendisi tercih edilir istenilen yazılım dilindede uzmanlık istenir. etiketiniz her zaman bilgisayar mühendisi olsun. uzmanlığınız, yan dalınız, yada yüksek lisansınız yazılım olsun.
  • 31-01-2026, 00:37:05
    #5
    Bu yaşta yazılıma ilgili olmayın, derslerinize odaklanın güzel bir üniversite kazandıktan sonra ilgili olursunuz
  • 31-01-2026, 00:47:29
    #6
    İş verenin sırf diploması yok diye alamayız tutumu olmaz ama diploma o alanda resmi yetkiye sahip olduğunuz anlamına gelir. Bunu diploma haricinde herhangi bir sertifika ile yapabiliyorsak lütfen belirtin. Mesela ben pazarlama uzmanı olarak bir işe girdiğimde stajyer alıp imza atabilmem için diplomaya ihtiyacım var. İmza yetkisi dedikleri olayın adı diploma bakıldığı zaman. Yazılımcı arkadaşım alaylı çok güzel işler yapıyor ama işinde çok iyi olup iş yapamayan da var. Şuan gelecek çok karanlık öngörülebilir değil gibi. 3. Dünya savaşı çıkar ne iş kalır ne diploma. Yapay zekalar mesleklerde uzmanlık edinir birçok alanda iş bulabilmek daralır.

    Bir hocamız yazmış yapay zekaya yönel diye. Bence bölümlerin her birinin 4 yıl içerisindeki derslerine bak. Hem fiziki hem yazılımsal anlamda iş yapabileceğin noktalara eğil. Elektrik elektronik mühendisliği, bilgisayar mühendisliği. Ya da bazısını birleştirip ÇAP yapabilirsin belki Yönetim Bilişim Sistemleri bölümü ile.

    Bir hocamız da demiş tamir ve teknisyenliğe yönel diye. 5 sene öncesine dönsem tamir işini bırakmaz bir şekilde devam ederdim. Yazılım & tasarım işini de ek olarak yapar parama bakardım. Beyaz eşya tamiri ile ilgileniyordum. Hiç işsiz kaldığımızı hatırlamıyorum. bir sürü de kurumsal firma var. Geçen ofise karo halı döşetecektik usta bulamıyoruz nerdeyse koskoca Bursa'da.

    Kombi tamir edilecek ya da boru uzatma yapılacak vs. 5-10k para tutuyor. Yazılım işinde de kendine çalışırsan iyi para kazanma potansiyeli var ama mesela herkes siteye dev bütçeler ayırmak istemiyor veya sosyal medya yaptırmak istemiyor. Büyük fabrikalarda firma içi personel alınıp devamlılığı olan yazılım gereksinimi AR-GE varsa işe alımları olur ama küçük-orta ölçekli firmalar kenara 300k CRM sistemi için para koymaz işler kötüyse. Kaldı ki şahsi görüşüm olmakla birlikte şuan Türkiye'de pek çok işin iyi gittiği söylenemez.

    Ama evde buzdolabı bozuldu diyelim istersen yaptırma, veya çamaşır makinesi. Napıcan elinde mi yıkican çamaşırı. Her şeyin gider yenisini alırım diye bir kavram yok hocam. Ama yazılım işinde de gömülü yazılımlar büyük firmalar veya ciddi projelerde belki iş yaparsınız. Ya da işinizde çok iyi olursunuz yurtdışında güzel işler yaparsınız biraz da size bağlı. Hangisini tercih ederseniz.

    Foruma ilk girdiğimde açtığım ilk konu üniversite okumak mantıklı mı konusuydu açıkçası akademik ilerleyip sabredip işinizde iyi olursanız da para kazanırsınız, az yapılan genelde çıraklıkla ilerleyen işlerde iyi olursanız da para kazanırsınız. Yani evdeki hesabı çarşıya uydurmak zor. Büyük firmalarda maaşların iyi olduğu pozisyonlar var yükselme fırsatı var ama bazı şeyler biraz da çevreyle alakalı. Çevre hayatımızdaki büyük faktörlerden bir tanesi.

    Bir hocamız demiş ailen zengin değilse bu tarz işlere yönel diye. Güçlü aile güzel çevre ve akabinde büyük referanslar getirir. Kolay kolay başarısız olma şansınız olmaz. Ama aksi durumda Allah kolaylık versin. Garanti olarak baksam herhalde üniversiteyi bitirir hocalarımdan referans alır kurumsal şirkete girer bir iki yükselir kendimi geliştirip yapabileceklerime bakardım. Eğer sivrilirseniz kariyer-netten iş bakmak yerine açık bir pozisyon olduğunda üniversitedeki hocalarınızdan kolayca referans alıp direkt İK ile görüşmeye gidip belki de işe girebilirsiniz. Belki de staj için de...
  • 31-01-2026, 01:04:13
    #7
    Aliemre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İş verenin sırf diploması yok diye alamayız tutumu olmaz ama diploma o alanda resmi yetkiye sahip olduğunuz anlamına gelir. Bunu diploma haricinde herhangi bir sertifika ile yapabiliyorsak lütfen belirtin. Mesela ben pazarlama uzmanı olarak bir işe girdiğimde stajyer alıp imza atabilmem için diplomaya ihtiyacım var. İmza yetkisi dedikleri olayın adı diploma bakıldığı zaman. Yazılımcı arkadaşım alaylı çok güzel işler yapıyor ama işinde çok iyi olup iş yapamayan da var. Şuan gelecek çok karanlık öngörülebilir değil gibi. 3. Dünya savaşı çıkar ne iş kalır ne diploma. Yapay zekalar mesleklerde uzmanlık edinir birçok alanda iş bulabilmek daralır.

    Bir hocamız yazmış yapay zekaya yönel diye. Bence bölümlerin her birinin 4 yıl içerisindeki derslerine bak. Hem fiziki hem yazılımsal anlamda iş yapabileceğin noktalara eğil. Elektrik elektronik mühendisliği, bilgisayar mühendisliği. Ya da bazısını birleştirip ÇAP yapabilirsin belki Yönetim Bilişim Sistemleri bölümü ile.

    Bir hocamız da demiş tamir ve teknisyenliğe yönel diye. 5 sene öncesine dönsem tamir işini bırakmaz bir şekilde devam ederdim. Yazılım & tasarım işini de ek olarak yapar parama bakardım. Beyaz eşya tamiri ile ilgileniyordum. Hiç işsiz kaldığımızı hatırlamıyorum. bir sürü de kurumsal firma var. Geçen ofise karo halı döşetecektik usta bulamıyoruz nerdeyse koskoca Bursa'da.

    Kombi tamir edilecek ya da boru uzatma yapılacak vs. 5-10k para tutuyor. Yazılım işinde de kendine çalışırsan iyi para kazanma potansiyeli var ama mesela herkes siteye dev bütçeler ayırmak istemiyor veya sosyal medya yaptırmak istemiyor. Büyük fabrikalarda firma içi personel alınıp devamlılığı olan yazılım gereksinimi AR-GE varsa işe alımları olur ama küçük-orta ölçekli firmalar kenara 300k CRM sistemi için para koymaz işler kötüyse. Kaldı ki şahsi görüşüm olmakla birlikte şuan Türkiye'de pek çok işin iyi gittiği söylenemez.

    Ama evde buzdolabı bozuldu diyelim istersen yaptırma, veya çamaşır makinesi. Napıcan elinde mi yıkican çamaşırı. Her şeyin gider yenisini alırım diye bir kavram yok hocam. Ama yazılım işinde de gömülü yazılımlar büyük firmalar veya ciddi projelerde belki iş yaparsınız. Ya da işinizde çok iyi olursunuz yurtdışında güzel işler yaparsınız biraz da size bağlı. Hangisini tercih ederseniz.

    Foruma ilk girdiğimde açtığım ilk konu üniversite okumak mantıklı mı konusuydu açıkçası akademik ilerleyip sabredip işinizde iyi olursanız da para kazanırsınız, az yapılan genelde çıraklıkla ilerleyen işlerde iyi olursanız da para kazanırsınız. Yani evdeki hesabı çarşıya uydurmak zor. Büyük firmalarda maaşların iyi olduğu pozisyonlar var yükselme fırsatı var ama bazı şeyler biraz da çevreyle alakalı. Çevre hayatımızdaki büyük faktörlerden bir tanesi.

    Bir hocamız demiş ailen zengin değilse bu tarz işlere yönel diye. Güçlü aile güzel çevre ve akabinde büyük referanslar getirir. Kolay kolay başarısız olma şansınız olmaz. Ama aksi durumda Allah kolaylık versin. Garanti olarak baksam herhalde üniversiteyi bitirir hocalarımdan referans alır kurumsal şirkete girer bir iki yükselir kendimi geliştirip yapabileceklerime bakardım. Eğer sivrilirseniz kariyer-netten iş bakmak yerine açık bir pozisyon olduğunda üniversitedeki hocalarınızdan kolayca referans alıp direkt İK ile görüşmeye gidip belki de işe girebilirsiniz. Belki de staj için de...
    Sağolun hocam. Aslında bir yandan şanslıyım ya. Dayım 42 yaşında. Yazılım mühendisi. Bir şirketi var. Abartılacak gibi değil ama sağlık alanında hizmet veren küçük bir yazılım şirketi var. Onun Network de sağlam. Aslında diyorum ben yazılım da kendimi geliştirirsem o beni işe sokar.