• 10-01-2026, 15:06:04
    #1
    Selamlar,

    Binance'nin Bunu Nasıl Yaptığını Merak Ediyorsak o zaman Binance'ye Soralım dedik ve yetkiliyle bağlandım.
    Tam 1.5 saate yakın süredir konuştum ve hepsini yardımcı oldu.
    Konu çözümlendi ama gene de sorumu merak edenler olacaktır;

    Şimdi dünkü açtığım konudan sonra bir sorum daha var.
    Şimdi "Send to Binance Users" gibi bir buton ile %0 fee ile beraber parayı başka bir hesaba aktarabiliyorsunuz.
    Evet temiz mantık "Database'den senin paranı,diğer kendi kullanıcısına aktarıyor ve herhangibi networka ekstra işlem olmadığı için gas fee ödemiyorsunuz." Evet,gerçekten çok mantıklı.
    Ama şöyle bir sorun var.
    Şimdi 1. Hesapta olan 50 TRX'i,2. hesaba aktardığımızı varsayalım.
    2.Hesapta daha önce hiç bir para yoktu.
    Ve artık 50TRX'i oldu. İlgili 2. hesap 50 trx'i Binance dışında olan soğuk cüzdana çektiğini varsayalım.
    Ve ilgili parayı örneğin Tronscan'da "Binance Hot Wallet X"(X kısmı değişkendir.) olarak görüyoruz.

    Yani parayı Binance kendi dışarıya para aktarma sistemlerinden çıkıyor.
    Evet ama şöyle bir sorum olacaktı,şimdi parayı hot walletden attı attı ama benim o 50 TRX'imi Hot Wallet'a aktarmak içni gas fee'yi ödemesi gerekiyor.Çünkü burada Binance'den bağımsız Network'a bağlı bir işlem gerçekleşiyor.
    Peki,bu Network Fee'yi Binance Ödemeyeceğine göre(Binance bu kadar cömert değil ) bu ilgili parayı nasıl hot wallete aktarıyor?

    Eğer biz hepimiz Hot Walletin Bir parçasıyız diyorsanız da şöyle bir sorum olacak Binance'nin belirli hot walletleri var yani örneğin 50 tane hot walleti var ve paraları buradan çıkıyor ve para geldiğimizde de tek bir hot wallete geliyor ve para o hot walletde birikiyor diyorsanız 1 hot wallet'i 10.000 kişi kullanıyorsa paranın bana mı yoksa diğer kullanıcıya mı geldiğini nasıl ayırt ediyor?
    Teşekkürler.
  • 10-01-2026, 15:08:53
    #2
    Bence bu tür şeyleri düşünmemek en iyisi. Kendi tecrübemden biliyorum. İnsana çok fazla baş ağrısı veriyor.
  • 10-01-2026, 15:10:31
    #3
    elgunesirov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence bu tür şeyleri düşünmemek en iyisi. Kendi tecrübemden biliyorum. İnsana çok fazla baş ağrısı veriyor.
    Bilgi güçtür
  • 10-01-2026, 15:12:17
    #4
    Her coinden neredeyse her ağda yeterli seviyede olduğu için bence hiç defterler arasında gerçek bir değişim olmuyor yani walletler arasında.
  • 10-01-2026, 15:12:22
    #5
    mahsuplaşma deniyor bizde yani o cüzdanda binance aktarım oldugunda binance da para almıyor cüzdandan
  • 10-01-2026, 15:12:32
    #6
    ChatGPT & Lisans Ürünleri
    Büyük ihtimalle 2 wallet arası (kendi cüzdanları) blockchain kullanmıyorlar.
  • 10-01-2026, 16:25:46
    #7
    Kurumsal PLUS
    kardeÅŸim chatgpt diyor ki

    Binance Nasıl Yüzbinlerce Kullanıcının Parasını Tek Hot Wallet’ta Yönetiyor?

    Bu çok kritik bir soru.
    Binance ve diğer tüm büyük borsalar “shared wallet system” kullanır.

    ❓ Peki bir hot walletÂ’ta milyonlarca dolar duruyorsa hangi para kimin?


    Aslında blockchain üzerinde hangi coin’in hangi kullanıcıya ait olduğunun hiçbir anlamı yoktur, çünkü:
    ➡️ Blockchain üzerinde varlık BinanceÂ’e aittir.
    ➡️ Binance kullanıcıların bakiyesini sadece veritabanında takip eder.

    🔧 Sistem şöyle çalışır:


    Binance’in DB’sinde örnek kayıtlar:

    User 123: 50 TRX
    User 456: 120 TRX
    User 789: 800 TRX
    Binance wallet total: 970 TRX
    BlockchainÂ’de hot wallet bakiyesi: 970 TRX
    Bu durumda blockchain açısından bu 970 TRX → BinanceÂ’in varlığıdır.
    Kimin olduÄŸunu blockchain bilmez. Binance bilir.
    🧩 5. Binance Parayı Kime GöndereceÄŸini Nasıl Biliyor?

    Withdraw yapan kullanıcı için şu adımlar olur:
    1. Kullanıcı “Withdraw” butonuna basar.
    2. Binance DB kaydı kontrol eder.
    3. Hot wallet'tan blockchain'e bir işlem gönderir.
    4. DB’de kullanıcının bakiyesi düşer.
    Blockchain bu işlemin kime ait olduğunu bilmez, sadece paranın çıktığını yazar.
    Binance ise DB’de “Bu işlem User X için yapılmıştır” diye bilir.