Merhabalar herkese hayırlı sabahlar. 15 yaşımdan beri aranızdayım şuan 23 yaşımdayım. 8 senedir bilfiil dijital alanlardan hayatımı kazandım. Her zaman geleceği ve refahı dijital alanlarda gören çoğu girişimini de bu yönde yapan birisiyim. Yapay zekanın bu kadar gelişmesi ana gelir kaynağım olan "blogçuluk" oyununun sonunu gösterdi bana. Halen bitmiş değil ve bitmeyecek de ama asla pasta eskisi gibi olmayacak ve gelecek vaat etmeyecek benim için. Hal böyle olunca 8-9 ay önce gider açma işine girdik. Bu sektör çok iyi ancak hacim kısıtlı verdiğimiz emeğin karşılığını çok güzel alıyoruz ama yeterince emek veremiyoruz. Bu bağlamda bizlere hacmi büyük ve gerçekten müşteri memnuniyetimizin bize geri dönüşümü olabileceği hatta periyodik müşteri sağlayabileceği bir iş gerekiyordu. Çünkü hali hazırda yaptığımız işte insanlarla iletişimimiz, temizliğimiz ve ortaya sunduğumuz kurumsallığa aldığımız geri dönüşüm inanılmaz ama bu bize ekstra iş olarak yansımıyordu. Biz de Halı yıkamacı açmanın hem hacim anlamında hem de işi şehir çapında büyütebilme ve markalaşma imkanımızın olması sebebiyle çok mantıklı olduğunu düşündük. Tabi evdeki hesap her zaman çarşıya uymuyor.
İş bulma anlamında dijital mecraya hakimiz. Yani işi kuralım da reklam açarız müşteri gelir, broşür dağıtırız müşteri gelir kafasından çok ötede olduğumuzun bilinci gerçekten var. İşletme anlamında da kolay bir işletme seçmemiz gerekiyordu yani birçoğunuzun farklı tavsiyeleri olacaktır bu tavsiyeleri de değerlendirmek istediğimiz için bu konuyu açtım zaten ancak bizim için tek düze sabit bir iş olması işi yönetebilmemiz ve ölçekleyebilmemiz için çok önemli. Bursa'da ekonomi ve nüfusun tatminkar olduğu bir ilçede işletmemizi açmayı planlıyoruz.
Eğer aramızda halı yıkama işletmeciliği yapanlar ya da tanıdığı olan ya da onlara hizmet sunanlar varsa sektörün içinden bilgi almak istiyorum. Evdeki hesabın çarşıya uyması için hayal ettiğimiz kadar olağan bir iş mi? Gelir sandığımız kadar büyük mü? İşi hiç bilmeden başlayarak öğrenebilir miyiz? vb sorulara cevap arıyorum. Beklentilerimiz 1 sene sonrasında yani 2. sene itibari ile 2 ortak olarak tam donanımlı tek yıkama makinesinin bulunduğu tek vardiyayı tam verimli doldurabildiğimiz hali ile tüm gider ve masraflar çıktıktan sonra kişi başı 100.000 dolar yıllık kazanç sağlayabilmek ve 3. 4. seneler için kazandığımız müşteriler ve yeni müşteriler ile ek vardiyalara çıkabilmek ve verimliliği bu yönde artırmak olacak. Kaba taslak yaptığımız hesaplara karşı çıkar ve mantıklı bulduğunuz görüşlerinizi iletebilirseniz bizim için çok değerli herkese hayırlı sabahlar hayırlı işler diliyorum.
Halı Yıkamacı Açmak?
12
●624
- 26-12-2025, 07:59:10Hocam öncelikle başarılar. Çizdiğiniz yola da açıkcası imrendim. Bilgim olmadığı halde yazmak istedim. Bu sektör hakkında sadece şöyle bir yorum yapmak istiyorum. Su kıtlığından ötürü halı yıkama sektörü önümüzdeki yıl veya yıllarda sınırlamaya uğrar mı düşüncesindeyim.
- 26-12-2025, 07:59:37https://www.youtube.com/watch?v=KmcEm13JRTc
Ben halı yıkamacı hayatımda bir tek bu adamları tanıdım. Gözüme çok zor gelmişti ama parasının iyi olmama ihtimali yok. - 26-12-2025, 08:24:25İşte genel itibari ile müşteri bulmanın ve oturtmanın seneler aldığına dair dikkatler okudum hep ama dijital bu süreci hızlandıracaktır diye düşünüyorum hocam.Melihcan0648 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-12-2025, 08:30:22Çok sağolun hocam fiziki bir iş her zaman güvence. Dijital alan da hayallerimizi gerçekleştirebilecek bir evren. Güzel düşünceleriniz için minnettarım.ultibil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-12-2025, 08:35:33Forumda ne zamandır böyle güzel konu görmemiştim , bende azminize hayran kaldım öncelikle başarılar dilerim
Halı sektörü ile ilgili pek bir bilgim olmasa da gördüğümü söylemek istiyorum. Halı Yıkamacılar ekstra olarak Koltuk-Yatak yıkama işini de yaptıklarını gördüm
Ekstra olarak size de bir fikir olması açısından yazmak istedim. - 26-12-2025, 08:37:06İstanbul'da tek halıya gelmiyorlar doymuş adamlar diğer tüm esnaflar gibi. Metrekaresi 80 tl. Gideri ne olabilir ki? Bence açın . Çünkü yeterince halıyıkamacı olmadığı için pahalı. Anadolu'da 25 lira ve çoğu zaman küsurattan para almıyorlar mesela kütahya simav da 15 bin nüfus en az 15 bu işi yapan. İstanbul'da 25 milyon bu İİ yapan 100 kişi yoktur