• 12-12-2025, 17:07:25
    #1
    zamanla tanırsınız :)
    Merhabalar, ms-dos nedir, ne işe yarar, avantajları vs. kısa ve öz şekilde açıklayabilir misiniz? Çok teşekkür ederim vaktinizi ayırdığınız için.
  • 12-12-2025, 17:19:52
    #2
    MS-DOS nedir?
    • Microsoft Disk Operating System’ın kısaltmasıdır.
    • 1980’lerde ve 90’ların başında yaygın kullanılan, komut satırı tabanlı bir işletim sistemidir.
    • Windows ortaya çıkmadan önce bilgisayarların temel çalışma ortamıydı.
    Ne işe yarar?
    • Dosya yönetimi, program çalıştırma, disk işlemleri, sistem ayarları gibi temel bilgisayar işlemlerini yapmayı sağlar.
    • Komutlarla kontrol edildiği için grafik arayüz yoktur.
    Avantajları
    • Hafif ve hızlıdır (çok az sistem kaynağı kullanır).
    • Donanımlara çok doğrudan erişim sağlar.
    • Eski yazılımları çalıştırmak için hâlâ kullanışlıdır.
    • Basit yapısı sayesinde öğrenmesi kolaydır.
    Dezavantajları
    • Grafik arayüz yoktur, tamamen komut satırı ile çalışır.
    • Modern uygulamaları ve donanımları desteklemez.
    • Çoklu görev (aynı anda birden fazla program çalıştırma) yeteneği sınırlıdır.