• 07-12-2025, 23:31:13
    #1
    Merhaba R10
    Sorum şu mesela 1 ay shopierden x.xxx TL gelir elde ettik ama şirketimiz yok nasıl vergi öderiz diye.
    Chat GPT
    Arızi kazanç diye bişe dedi sanırım sınırı xxx.xxx TL gibi bişeymiş bu sınırı geçersen vergi dairesine beyan etmek gerekmiş.
    Geçmez ise beyana vb. gerek yokmuş.
    Bu doğru mu?
  • 07-12-2025, 23:41:44
    #2
    Alakası yok 1 tl bile satış yapsan onun vergisini vermen gerekiyor aktif olarak bizde satış yapıyoruz ufak meblalarda çok sorun olmaz zaten yüksek olursa bi şirket açarsın
  • 07-12-2025, 23:42:45
    #3
    tekinsavage adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alakası yok 1 tl bile satış yapsan onun vergisini vermen gerekiyor aktif olarak bizde satış yapıyoruz ufak meblalarda çok sorun olmaz zaten yüksek olursa bi şirket açarsın
    Teşekkürler hocam.
  • 08-12-2025, 00:18:35
    #4
    8x.xxx olmaması lazım tam sınırda olması lazım bu dediğinizi bende biliyorum
  • 08-12-2025, 00:19:37
    #5
    hantal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    8x.xxx olmaması lazım tam sınırda olması lazım bu dediğinizi bende biliyorum
    Var mı peki böyle bir şey?
  • 08-12-2025, 00:20:52
    #6
    İbrahimH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Var mı peki böyle bir şey?
    Bu belirtilen miktara kadar takibe düşmezsin üstadım ama tabi vergi vermenizi öneririm
  • 08-12-2025, 00:22:37
    #7
    hantal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu belirtilen miktara kadar takibe düşmezsin üstadım ama tabi vergi vermenizi öneririm
    Hocam shopier ödeme alacağım + şirketim yok.
    Teşekkürler.
  • 08-12-2025, 00:49:53
    #8
    Vergiden kaçınmanın yolları var. Bu yolları araştırmanız karlılığınızı ve nakit akışınızı maksimize eder.
  • 08-12-2025, 01:01:10
    #9
    sunucuoptimizasyon.com
    Arizi kazanç hususuna çok güvenmeyin.

    Aldığınız ödemelerin amacı önemli, mesela shopier'den ödemeler aldık dediniz bu ödeme belli ki ticari bir ödeme bu noktada iş arizi kazançtan çıkar limitin bir önemi yoktur, ki shopier artık tüm yaptığı ödemeleri gelir idaresi başkanlığına bildiriyor yani ticari kazançlarınız kayıt altına alınmakta, ne zaman karşınıza çıkar bunu bilmek zor. 2.el ürününüzü sattınız aile bireylerinizden arkadaşınızdan belli aralıklarla ödeme aldınız bu ticari kazanç değildir mesela.

    Aynı chatgpt şunu da diyor mesela;

    👉 Arızi kazanç istisnası vergiden kaçmak için bir “kalkan” değildir.
    👉 Süreklilik varsa her zaman ticari kazanç olarak değerlendirilir.
    👉 Yanlış kullanımda cezalarla karşı karşıya kalabilirsiniz.