Merhaba R10
Sorum şu mesela 1 ay shopierden x.xxx TL gelir elde ettik ama şirketimiz yok nasıl vergi öderiz diye.
Chat GPT
Arızi kazanç diye bişe dedi sanırım sınırı xxx.xxx TL gibi bişeymiş bu sınırı geçersen vergi dairesine beyan etmek gerekmiş.
Geçmez ise beyana vb. gerek yokmuş.
Bu doğru mu?
Arızi Kazanç Hk.
11
●312
- 07-12-2025, 23:41:44Alakası yok 1 tl bile satış yapsan onun vergisini vermen gerekiyor aktif olarak bizde satış yapıyoruz ufak meblalarda çok sorun olmaz zaten yüksek olursa bi şirket açarsın
- 07-12-2025, 23:42:45Teşekkürler hocam.tekinsavage adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-12-2025, 00:19:37Var mı peki böyle bir şey?hantal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-12-2025, 00:20:52Bu belirtilen miktara kadar takibe düşmezsin üstadım ama tabi vergi vermenizi öneririmİbrahimH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-12-2025, 00:22:37Hocam shopier ödeme alacağım + şirketim yok.hantal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Teşekkürler. - 08-12-2025, 01:01:10Arizi kazanç hususuna çok güvenmeyin.
Aldığınız ödemelerin amacı önemli, mesela shopier'den ödemeler aldık dediniz bu ödeme belli ki ticari bir ödeme bu noktada iş arizi kazançtan çıkar limitin bir önemi yoktur, ki shopier artık tüm yaptığı ödemeleri gelir idaresi başkanlığına bildiriyor yani ticari kazançlarınız kayıt altına alınmakta, ne zaman karşınıza çıkar bunu bilmek zor. 2.el ürününüzü sattınız aile bireylerinizden arkadaşınızdan belli aralıklarla ödeme aldınız bu ticari kazanç değildir mesela.
Aynı chatgpt şunu da diyor mesela;
👉 Arızi kazanç istisnası vergiden kaçmak için bir kalkan değildir.
👉 Süreklilik varsa her zaman ticari kazanç olarak değerlendirilir.
👉 Yanlış kullanımda cezalarla karşı karşıya kalabilirsiniz.