• 25-11-2025, 23:43:55
    #1
    R10 ile yaşlanıyoruz...
    Selamlar arkadaşlar, borsaya yeni girdim ve sürekli temettü kelimesini duyuyorum sosyal medyadaki finans sayfalarında da sık geçiyor. Bu temettü nedir? Nasıl temettü alabilirim?
  • 25-11-2025, 23:45:25
    #2
    Tek mesajla anlatılacak birşey değil.Temettü yatırımı diye araştırırsanız zibilyon tane YouTube videosu var.Birde bu yatırım,borsa işlerinde finansal okuryazarlık çok önemli ona önem verin.

    Misal bu arkadaşın temettüyle alakalı videoları vardı.Bir tane örnek videosunu atayım...


    https://youtu.be/oWrX7S_av_A
  • 25-11-2025, 23:48:59
    #3
    Temettü borsa da ki şirketlerin bir önce ki sene bilançolarından elde edilen kâr'ın cüzi bir kısmını borsada ki hisse sahiplerine dağıtılmasıdır.
    en basit bir şirket üzerinden örnek vereyim

    tüpraş bugün ki değeri 190 tl
    bu sene iki kere temettü dağıttı.

    28 Mar 2025 6.6172₺
    30 Eyl 2025 6.3084₺
    yukarıda ki tarihlerde verilen rakam kadar hisse başına temettü dağıtmış. 100 tane tüpraş hissen varsa 1292 tl 100 hisse başına temettü dağıtımı almış oldun.. Yatırım tavsiyesi değildir.
  • 26-11-2025, 00:38:44
    #4
    R10 ile yaşlanıyoruz...
    HbY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Temettü borsa da ki şirketlerin bir önce ki sene bilançolarından elde edilen kâr'ın cüzi bir kısmını borsada ki hisse sahiplerine dağıtılmasıdır.
    en basit bir şirket üzerinden örnek vereyim

    tüpraş bugün ki değeri 190 tl
    bu sene iki kere temettü dağıttı.

    28 Mar 2025 6.6172₺
    30 Eyl 2025 6.3084₺
    yukarıda ki tarihlerde verilen rakam kadar hisse başına temettü dağıtmış. 100 tane tüpraş hissen varsa 1292 tl 100 hisse başına temettü dağıtımı almış oldun.. Yatırım tavsiyesi değildir.
    Peki her şirket dağıtıyor mu? 2'den az veya çok dağıtılıbiliyor mu?
  • 26-11-2025, 00:42:20
    #5
    KumSaatiSessiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki her şirket dağıtıyor mu? 2'den az veya çok dağıtılıbiliyor mu?
    her şirket dağıtmıyor ama dağıtan şirket çok, Bim mesela senede 3 kere dağıtıyor ancak çoğu şirket tek seferde dağıtır. Burada önemli olan eğer temettü yatırımı yapacaksanız ve borsa da yeni iseniz temettü şirketlerine bağlanmanız daha doğru olur gibi. Al-sat yapacaksanız temettü olayına kafa yormayın ancak al sat olayı her zaman risklidir. Risk istemiyorsanız kafanızdan 4-5 tane temettü dağıtan şirket belirleyip sadece onlardan alım yaparak uzun vadede güzel kazançlar sağlayabilirsiniz.
  • 26-11-2025, 00:43:28
    #6
    R10 ile yaşlanıyoruz...
    HbY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    her şirket dağıtmıyor ama dağıtan şirket çok, Bim mesela senede 3 kere dağıtıyor ancak çoğu şirket tek seferde dağıtır. Burada önemli olan eğer temettü yatırımı yapacaksanız ve borsa da yeni iseniz temettü şirketlerine bağlanmanız daha doğru olur gibi. Al-sat yapacaksanız temettü olayına kafa yormayın ancak al sat olayı her zaman risklidir. Risk istemiyorsanız kafanızdan 4-5 tane temettü dağıtan şirket belirleyip sadece onlardan alım yaparak uzun vadede güzel kazançlar sağlayabilirsiniz.
    Değerli bilgileriniz için teşekkür ederim.
  • 26-11-2025, 00:46:56
    #7
    Rica ederim. Borsa da yeni iseniz kesinlikle youtube, twitter, instagram, telegram gibi yerlerde önerilen şirketlere para bağlamayın. Çoğu yatırımcıyı batırmak için bildirim yapıyor ve şirket yada yatırım tavsiyesi sadece belgesi olanlar yapabilir. Para bağlayacağınız şirketi kendiniz araştırın ve sadece uzun vadeli düşünün.