20 şehit ve milli yas?
16
●782
- 12-11-2025, 19:14:42arap değil Türk evladı oldukları için sanırım.
Acımız büyük ama milli yas değil garip geliyor elin bilmem kimi ölünce verilen yas kendi milletinin evlatlarına yok - 12-11-2025, 19:31:24Anayasada açık bir hüküm yok ancak 2893 sayılı Türk Bayrağı Kanununun 3. maddesi şunu söylüyor:
Yas alameti olmak üzere Bayrağın yarıya çekileceği diğer hâller ve zamanı Cumhurbaşkanlığınca ilan edilir.
Yani yetki tamamen Cumhurbaşkanlığında.
Bu durumda şu çok net: Hükümet, bu kadar ağır bir kaybı yas tutulacak kadar önemli görmemeyi tercih etti.
Lidere ve ailesine yönelik en küçük sözde dahi interneti kısan, sosyal medyayı baskılayan siyasi irade; onlarca askerin şehit olduğu bir olayda milli yas ilan etmeyerek, kendi önceliklerini de açıkça göstermiş oldu. - 12-11-2025, 19:34:26