Öğrenciye İş YOK
13
●480
- 04-07-2025, 17:18:27Finaller bittikten sonra eve İstanbula geri döndüm geçen hafta. Yazın çalışıp okul harçlığımı çıkarabilmek için iş aramaya başladım. Ortaokuldan beri her yaz çalışabileceğim bir iş buluyordum ama neredeyse 10 gündür İstanbul gibi bir yerde iş aramama rağmen hiçbir yerde iş bulamıyorum. 10 a yakın görüşmeye gittim ya seni ihtiyaç olursa ararız dediler ya da üniversite okuyorsun olmaz dediler. Benim anlamadığım ben yüksek maaş istemiyorum,oturacağım masa başı bir iş de istemiyorum,zaten en fazla 2.5 ay çalışabilicem elim kolumda tutuyor fiziğimde yerinde insanlar neden böyle yapıyor. Asgari ücretle haftanın 6 günü günde 12 saat çalıştıran bi yere gittim adam bana 2 sayfa kağıt doldurttu.Yabancı dil ,kullanabildiğim bilgisayar programları vs. yapılacak işte fabrikada çıkan kartonları toplayıp düzenlemek falan. Bilgisayar Mühendisliği okuduğum için okulda öğrendiğim programları yazdım ingilizce seviyemin ortanın üstünde olduğunu söyledim. Niye bunları sorduğunu bile bilmiyorum. Ama adamın bana dediği şey Üniversite okuyorsun biz bu işte kariyer hedefleyen uzun vadeli çalışma arkadaşı arıyoruz oldu. Ya gerçekten sövmemek için kendimi zor tuttum. Sen fabrikada makineden çıkan kartonu düzenleyecek adam arıyorsun, ne kariyeri? Yaşına saygımdan teşekkür edip çıktım. Ama gerçekten çok yazık.
- 04-07-2025, 17:20:54Çoğu iş verenin bir bahanesi vardır ama gerçeğe gelirsek çoğu sektörde işler çok kötü. Yani çoğu işletme iş vermeyi bırak çalışanı çıkartıyor.
- 04-07-2025, 17:25:59Arada fark yok ki Antik çağda bile Köleler ücret alırdıyunuslp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tek fark İşinde uzman olan Köle daha fazla alırdı ama ortalama gene Asgari ücret olurdu
- 04-07-2025, 17:27:50Millet vekilleri öğrenci değilSDR1035 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

Çevre kanununu onaylayan Millet vekili ne alsa az bence.... (Burada oto sansür var) - 04-07-2025, 17:32:07Köleler bizden şanslılar adama çalıştığım yerleri söylüyorum en az 2 yıl ambalaj sektöründe çalışmış olsan iyi olurdu diyor. Bildiğim kadarıyla kölelere iş vermeden önce deneyim sormuyorlardıcozucem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


Tek fark İşinde uzman olan Köle daha fazla alırdı ama ortalama gene Asgari ücret olurdu