• 04-07-2025, 17:18:27
    #1
    Finaller bittikten sonra eve İstanbula geri döndüm geçen hafta. Yazın çalışıp okul harçlığımı çıkarabilmek için iş aramaya başladım. Ortaokuldan beri her yaz çalışabileceğim bir iş buluyordum ama neredeyse 10 gündür İstanbul gibi bir yerde iş aramama rağmen hiçbir yerde iş bulamıyorum. 10 a yakın görüşmeye gittim ya seni ihtiyaç olursa ararız dediler ya da üniversite okuyorsun olmaz dediler. Benim anlamadığım ben yüksek maaş istemiyorum,oturacağım masa başı bir iş de istemiyorum,zaten en fazla 2.5 ay çalışabilicem elim kolumda tutuyor fiziğimde yerinde insanlar neden böyle yapıyor. Asgari ücretle haftanın 6 günü günde 12 saat çalıştıran bi yere gittim adam bana 2 sayfa kağıt doldurttu.Yabancı dil ,kullanabildiğim bilgisayar programları vs. yapılacak işte fabrikada çıkan kartonları toplayıp düzenlemek falan. Bilgisayar Mühendisliği okuduğum için okulda öğrendiğim programları yazdım ingilizce seviyemin ortanın üstünde olduğunu söyledim. Niye bunları sorduğunu bile bilmiyorum. Ama adamın bana dediği şey Üniversite okuyorsun biz bu işte kariyer hedefleyen uzun vadeli çalışma arkadaşı arıyoruz oldu. Ya gerçekten sövmemek için kendimi zor tuttum. Sen fabrikada makineden çıkan kartonu düzenleyecek adam arıyorsun, ne kariyeri? Yaşına saygımdan teşekkür edip çıktım. Ama gerçekten çok yazık.
  • 04-07-2025, 17:20:10
    #2
    işçi değil köle aradıkları için iş yok
  • 04-07-2025, 17:20:52
    #3
    Biz tecrübeliyiz bize bile iş yok. Sektörler çok kötü . Paralar faizde piyasada para dönmmüyor
  • 04-07-2025, 17:20:54
    #4
    Kurumsal PLUS
    Çoğu iş verenin bir bahanesi vardır ama gerçeğe gelirsek çoğu sektörde işler çok kötü. Yani çoğu işletme iş vermeyi bırak çalışanı çıkartıyor.
  • 04-07-2025, 17:20:55
    #5
  • 04-07-2025, 17:25:59
    #6
    yunuslp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    işçi değil köle aradıkları için iş yok
    Arada fark yok ki Antik çağda bile Köleler ücret alırdı Tek fark İşinde uzman olan Köle daha fazla alırdı ama ortalama gene Asgari ücret olurdu
  • 04-07-2025, 17:26:43
    #7
    iş beğenmiyor gençlik
  • 04-07-2025, 17:27:50
    #8
    SDR1035 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Millet vekilleri öğrenci değil

    Çevre kanununu onaylayan Millet vekili ne alsa az bence.... (Burada oto sansür var)
  • 04-07-2025, 17:32:07
    #9
    cozucem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arada fark yok ki Antik çağda bile Köleler ücret alırdı Tek fark İşinde uzman olan Köle daha fazla alırdı ama ortalama gene Asgari ücret olurdu
    Köleler bizden şanslılar adama çalıştığım yerleri söylüyorum en az 2 yıl ambalaj sektöründe çalışmış olsan iyi olurdu diyor. Bildiğim kadarıyla kölelere iş vermeden önce deneyim sormuyorlardı