İngilizce geliştirmek hakkında
9
●126
- 30-05-2025, 16:49:30Hocam grameri sadece geliştirirsin öyle sen eğer konuşmak istiyorsan speaking clubler oluyor onlara katılmalısın veyahut ai practica veya gpt ile sesli konuşarak da geliştirebilirsin
Ama işin aslı şu
Kelime ezberi
Gramer çalışmaları
Konuşma pratiği ile bu işi çok rahat çözersin - 30-05-2025, 16:58:52Merhaba,
Maddi durum müsaitse ingilizce'yi en güzel geliştirmenin yolu tabi 5-6 ay kadar yurt dışnıda bir vakit geçirmek. Standart bir balkan ülkesi bile diliniz gelişmesine sebep oluyor zaten.
Çünkü orada TR'den daha çok yaygın ingilizce. Zaten 1 haftalık tatile çıktığınızda bile yapmış olduğunuz tekrarlardan bakıyorsunuz ki artık ufak ufak konuşmaya başlamışsınız.
Kendimi az miktarda bütçeyle geliştirmek istiyorum diyorsanız bogazicientistüsünde online olarak çok güzel videolu eğitimler var değerlendirebilirsiniz. - 30-05-2025, 16:59:00BTK Akademinin var diye biliyorum ek olarak da katılım sertifikası veriyorlar bir bakın isterseniz hocamdizman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 30-05-2025, 17:00:00Hobin olan sektörlerde örnek olarak oyunlar, ekonomi, magazin vs yabancı bloglar bulup haberleri okuyabilirsin video çekilen sektörler ise youtube üzerinden videoları izleyip anlamaya çalışabilirsin. B1 seviyen olduğu için bir çok konuşmayı anlarsın anlamadıklarını da çeviri üzerinden bakıp bir kaç tekrar ettikten sonra iyi seviyeye gelirsin diye düşünüyorum.
- 30-05-2025, 17:02:09b1 den sonra sizi yükseltecek tek şey pratik.
Benim de aşağı yukarı seviyem sizinle aynı ama mesela geçenlerde hastaneye gittim apışıp kaldım.
Çünkü hiç yabancı ülkede hastaneye gitmemiştim. O konuda ingilizcem yoktu yani.
Pratikle ancak oluyor. Her gün yeni kelimeler öğrenmek, telaffuz geliştirmek genel yapıyı etkiliyor.
Hem dinleme hem de konuşma aynı orantıda gelişiyor. - 30-05-2025, 17:16:06Merhaba Dizman,
C1-C2 öğretmen seviyesidir. Maalesef Udemy ve YouTube gibi platformlardan bu seviyeye gelmeniz çok zor. Üstelik kurs/özel ders olmadan zor demek biraz hafif kalacaktır. B1-B2'den sonra C seviyesine kendinizi atmak istiyorsanız yurtdışı yapmalısınız. Online/fiziki kurslar sizi ancak B2 seviyesine taşıyabilir fakat üzeri için daha özel bir eğitim almalı veya yurtdışı yapmalısınız. Yurtdışında pratik yaparak alaylı olarak öğrenebilir: en azından akademik dil olmasa da -kaba bir tabirle- "sokak dili"ni öğrenebilirsiniz.
Başarılar dilerim: selamlar, sevgiler. - 30-05-2025, 17:43:36evet C seviyesi biraz akademik kaçıyor, teşekkürler hocam sağolasınızcaangoktuurk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle