• 30-05-2025, 16:45:12
    #1
    Şuanda B1 seviye İngilizcem var B1’den C1’e çıkmak istiyorum fakat herhangi bir kurs/özel ders değil de youtube,udemy vb. yerlerden çalışmayı düşünüyorum. Bunun için önereceğiniz yerler var mıdır? Yardımcı olursanız sevinirim,teşekkürler
  • 30-05-2025, 16:49:30
    #2
    Hocam grameri sadece geliştirirsin öyle sen eğer konuşmak istiyorsan speaking clubler oluyor onlara katılmalısın veyahut ai practica veya gpt ile sesli konuşarak da geliştirebilirsin
    Ama işin aslı şu
    Kelime ezberi
    Gramer çalışmaları
    Konuşma pratiği ile bu işi çok rahat çözersin
  • 30-05-2025, 16:50:39
    #3
    selimdinc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam grameri sadece geliştirirsin öyle sen eğer konuşmak istiyorsan speaking clubler oluyor onlara katılmalısın veyahut ai practica veya gpt ile sesli konuşarak da geliştirebilirsin
    Ama işin aslı şu
    Kelime ezberi
    Gramer çalışmaları
    Konuşma pratiği ile bu işi çok rahat çözersin
    Teşekkürler hocam.
  • 30-05-2025, 16:58:52
    #4
    Merhaba,

    Maddi durum müsaitse ingilizce'yi en güzel geliştirmenin yolu tabi 5-6 ay kadar yurt dışnıda bir vakit geçirmek. Standart bir balkan ülkesi bile diliniz gelişmesine sebep oluyor zaten.
    Çünkü orada TR'den daha çok yaygın ingilizce. Zaten 1 haftalık tatile çıktığınızda bile yapmış olduğunuz tekrarlardan bakıyorsunuz ki artık ufak ufak konuşmaya başlamışsınız.


    Kendimi az miktarda bütçeyle geliştirmek istiyorum diyorsanız bogazicientistüsünde online olarak çok güzel videolu eğitimler var değerlendirebilirsiniz.
  • 30-05-2025, 16:59:00
    #5
    dizman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuanda B1 seviye İngilizcem var B1’den C1’e çıkmak istiyorum fakat herhangi bir kurs/özel ders değil de youtube,udemy vb. yerlerden çalışmayı düşünüyorum. Bunun için önereceğiniz yerler var mıdır? Yardımcı olursanız sevinirim,teşekkürler
    BTK Akademinin var diye biliyorum ek olarak da katılım sertifikası veriyorlar bir bakın isterseniz hocam
  • 30-05-2025, 17:00:00
    #6
    Hobin olan sektörlerde örnek olarak oyunlar, ekonomi, magazin vs yabancı bloglar bulup haberleri okuyabilirsin video çekilen sektörler ise youtube üzerinden videoları izleyip anlamaya çalışabilirsin. B1 seviyen olduğu için bir çok konuşmayı anlarsın anlamadıklarını da çeviri üzerinden bakıp bir kaç tekrar ettikten sonra iyi seviyeye gelirsin diye düşünüyorum.
  • 30-05-2025, 17:02:09
    #7
    b1 den sonra sizi yükseltecek tek şey pratik.
    Benim de aşağı yukarı seviyem sizinle aynı ama mesela geçenlerde hastaneye gittim apışıp kaldım.
    Çünkü hiç yabancı ülkede hastaneye gitmemiştim. O konuda ingilizcem yoktu yani.
    Pratikle ancak oluyor. Her gün yeni kelimeler öğrenmek, telaffuz geliştirmek genel yapıyı etkiliyor.
    Hem dinleme hem de konuşma aynı orantıda gelişiyor.
  • 30-05-2025, 17:16:06
    #8
    Merhaba Dizman,

    C1-C2 öğretmen seviyesidir. Maalesef Udemy ve YouTube gibi platformlardan bu seviyeye gelmeniz çok zor. Üstelik kurs/özel ders olmadan zor demek biraz hafif kalacaktır. B1-B2'den sonra C seviyesine kendinizi atmak istiyorsanız yurtdışı yapmalısınız. Online/fiziki kurslar sizi ancak B2 seviyesine taşıyabilir fakat üzeri için daha özel bir eğitim almalı veya yurtdışı yapmalısınız. Yurtdışında pratik yaparak alaylı olarak öğrenebilir: en azından akademik dil olmasa da -kaba bir tabirle- "sokak dili"ni öğrenebilirsiniz.

    Başarılar dilerim: selamlar, sevgiler.
  • 30-05-2025, 17:43:36
    #9
    caangoktuurk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba Dizman,

    C1-C2 öğretmen seviyesidir. Maalesef Udemy ve YouTube gibi platformlardan bu seviyeye gelmeniz çok zor. Üstelik kurs/özel ders olmadan zor demek biraz hafif kalacaktır. B1-B2'den sonra C seviyesine kendinizi atmak istiyorsanız yurtdışı yapmalısınız. Online/fiziki kurslar sizi ancak B2 seviyesine taşıyabilir fakat üzeri için daha özel bir eğitim almalı veya yurtdışı yapmalısınız. Yurtdışında pratik yaparak alaylı olarak öğrenebilir: en azından akademik dil olmasa da -kaba bir tabirle- "sokak dili"ni öğrenebilirsiniz.

    Başarılar dilerim: selamlar, sevgiler.
    evet C seviyesi biraz akademik kaçıyor, teşekkürler hocam sağolasınız