• 21-04-2025, 21:55:24
    #1
    Merhaba R10,

    Bilmediğimden soruyorum, Google CSE satın alınıyor bol bol neden bu kadar yüksek meblağlara satın alım gerçekleşiyor? Olayı nedir?
  • 21-04-2025, 21:58:34
    #2
    Bende merak ediyorum
  • 21-04-2025, 22:04:59
    #3
    Öncelikle "Google CSE" dediğin şey Google Custom Search Engine yani Google Özel Arama Motoru oluyor. İnsanlar kendi siteleri, projeleri ya da uygulamaları için Google'ın arama gücünü kullanarak özel bir arama motoru kurabiliyor. Bu ücretsiz bir hizmet, fakat eskiden (özellikle 2010'ların başı civarında) "revenue share" denen bir şey vardı: Eğer senin CSE'inde reklam gösteriliyorsa, buradan gelen reklam gelirinden pay alabiliyordun. Yani, bir nevi Adsense üzerinden para kazanıyordun.

    Şu anda neden değerli?

    • Eski Google CSE'lerin bir kısmı hâlâ aktif reklam paylaşım anlaşmasına sahip. Google artık yeni CSE'lerde böyle bir anlaşma yapmıyor. Yeni açılanlarda reklam gelirinin %100'ü Google’a gidiyor, sana hiçbir şey yok. Ama eski, aktif gelir paylaşımı olan bir CSE bulursan, hala reklam gelirinin bir kısmı sana geliyor.
    • Üstelik bu eski CSE'ler bazı kurallara daha az tabiydi. Yeni sistemde her şey çok daha sıkı (örneğin reklam kontrolü, gösterim kısıtlaması vs.).
    • Dolayısıyla birisinin elinde 2012'de açılmış, reklam gösteren ve para kazandıran bir Google CSE varsa, bu pasif gelir kaynağı gibi oluyor.