Ne kendini ezdir, ne de dik başlı bir gösteriş sergile. Saygı çevçevesinde verilen görevleri yerine getir. Çıkamayacağın bir iş yerinde 6 ay çalıştığını düşün, ve bunun geleceğin için en önemli staj dönemi olduğunu düşün. Çokta bir farkı yok. Askerlik hayata dair bir stajdır. Gerçek savaşa girmeden önce insanı hazırlar. Oradaki amacın, görevleri yerine getirmek, iyi bir arkadaşlık ortamı kurmak, saygı çerçevesinde devam etmek, dedikodu yapanlara ya da arkadan konuşanlara dahil olmamak ve kendi halinde temiz düzgün bir çizgi çizmek. Bazı kurallar çok mantık çerçevesinde olmayacak. Askeri kanun, Türk Ceza Kanunundan çok daha kötü durumda ve daima kötü durumda kalacak. Bu nedenle çok mantık arama.
Mesela, bir askere yumruk atsan bir şey olmayabilir, askerin düğmesi kırıldığı için ordu malına zarar vermekten askerliğin uzayabilir. Ya da saçma sapan bir yerde bir yerde nöbet tutuyor olabilirsin. Ve bunun tek nedeni, zamanında orada sigara içen birinin ortalığı yangına vermiş olması olabilir. Kısaca, biraz böyle krallık dönemlerinden kalma mantığı var. Çok 2025'e göre kurallar bulamazsın.
Askerlik hakkında
10
●272