Arkadaslar Virtualbox'ta olarak ubuntu makinam var.
Bunun yedegini flash bellege almak istiyorum.

Hangisini kullanmaliyim?

Clone mi yoksa Export to OCI mi?

Claudi ai gore:

VirtualBox'ta bir makinayı flash drive'a yedeklemek için iki seçeneğiniz var:

Export to OVA (Open Virtualization Appliance):
Tüm makina ayarlarını ve disklerini içerir
Daha büyük dosya boyutu
Taşınabilir ve kolayca içe aktarılabilir
Tüm sistem durumunu korur

Clone (Klonlama):
Daha hızlı işlem
Daha az yer kaplar
Genellikle aynı bilgisayarda kullanım için tercih edilir

Önerim: Flash drive'a kesin yedekleme için Export to OVA kullanmanız daha güvenli olacaktır.


=======

Sizce neyi tercih etmeliyim?
Amacim yarin pc format atarsam direk makinayi geri getirip kullanabilmek.

Tesekkurler

EDIT: Export to OCI kullandim sorunsuz yedekledim.