• 08-01-2025, 23:31:08
    #1
    temudan ürün satın aldım ama 27 euro ve 3 euro kargo bedeli duydum nedir bu ? alışverişim toplamda 1625TL tuttu ama temuda kargo ücretsiz yaziyor ayrıca 1050tl sipariş tutarı ?
  • 08-01-2025, 23:43:53
    #2
    Temu’dan yaptığınız alışverişte, ürünlerin toplam tutarı ve ücretsiz kargo ibaresi doğru olsa da, 27 Euro + 3 Euro (gümrük ve işlem bedeli) ürünün Türkiye’ye ithalatı sırasında alınan vergi ve gümrük işlem ücretlerini ifade eder. Türkiye’de, yurtdışından gelen bireysel alışverişlerde 150 Euro üzerindeki tutarlar için gümrük vergisi uygulanır. Alışverişiniz toplamda 1625 TL (yaklaşık 55-60 Euro) olduğu için, 27 Euro’luk vergi, ürünün ithalat sürecinde Türkiye’deki mevzuata uygun olarak tahsil edilmiş. Ayrıca, "kargo ücretsiz" ifadesi, bu tür vergi ve harçları kapsamaz; sadece satıcının lojistik ücretini karşıladığını ifade eder.
  • 08-01-2025, 23:44:37
    #3
    hocam kısaca kargo dahil 30 euro ve üstü hiçbirşey almayın gümrükle çok uğraşırsınız. 30 euroluk ürün için 27 euronun %60 ı kadar vergi ödersiniz.
  • 08-01-2025, 23:45:55
    #4
    fatihozdemir1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Temu’dan yaptığınız alışverişte, ürünlerin toplam tutarı ve ücretsiz kargo ibaresi doğru olsa da, 27 Euro + 3 Euro (gümrük ve işlem bedeli) ürünün Türkiye’ye ithalatı sırasında alınan vergi ve gümrük işlem ücretlerini ifade eder. Türkiye’de, yurtdışından gelen bireysel alışverişlerde 150 Euro üzerindeki tutarlar için gümrük vergisi uygulanır. Alışverişiniz toplamda 1625 TL (yaklaşık 55-60 Euro) olduğu için, 27 Euro’luk vergi, ürünün ithalat sürecinde Türkiye’deki mevzuata uygun olarak tahsil edilmiş. Ayrıca, "kargo ücretsiz" ifadesi, bu tür vergi ve harçları kapsamaz; sadece satıcının lojistik ücretini karşıladığını ifade eder.
    zaten temu açıklamasında tüm kargo ücretleri temu karşılar yaziyor ekstra ücret çıkmaz diğilmi ? çünki sonuçta ödendi herşey
  • 08-01-2025, 23:46:48
    #5
    NazmiB adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam kısaca kargo dahil 30 euro ve üstü hiçbirşey almayın gümrükle çok uğraşırsınız. 30 euroluk ürün için 27 euronun %60 ı kadar vergi ödersiniz.
    zaten temuyu bilirsiniz kendisi 1050tl sınırı geçirtmiyor
  • 08-01-2025, 23:47:47
    #6
    fatihozdemir1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Temu’dan yaptığınız alışverişte, ürünlerin toplam tutarı ve ücretsiz kargo ibaresi doğru olsa da, 27 Euro + 3 Euro (gümrük ve işlem bedeli) ürünün Türkiye’ye ithalatı sırasında alınan vergi ve gümrük işlem ücretlerini ifade eder. Türkiye’de, yurtdışından gelen bireysel alışverişlerde 150 Euro üzerindeki tutarlar için gümrük vergisi uygulanır. Alışverişiniz toplamda 1625 TL (yaklaşık 55-60 Euro) olduğu için, 27 Euro’luk vergi, ürünün ithalat sürecinde Türkiye’deki mevzuata uygun olarak tahsil edilmiş. Ayrıca, "kargo ücretsiz" ifadesi, bu tür vergi ve harçları kapsamaz; sadece satıcının lojistik ücretini karşıladığını ifade eder.
    hocam yanlış anlamayın ancak sanki chatgpt'den yazdırmış gibisiniz. Bilgilerin çoğu (150 euroluk vergi istisnası,Euro kurları vb.) çok eskilerden kalma gibi.
  • 08-01-2025, 23:48:41
    #7
    Alcay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    zaten temu açıklamasında tüm kargo ücretleri temu karşılar yaziyor ekstra ücret çıkmaz diğilmi ? çünki sonuçta ödendi herşey
    Evet, Temu’nun açıklamasında "tüm kargo ücretleri Temu tarafından karşılanır" ibaresi yer alıyorsa, ürün bedeli ve kargo ücretleri dahil tüm masrafların ödendiği anlamına gelir. Ancak Türkiye’de yurtdışından gelen alışverişlerde, gümrük vergisi ve ithalat masrafları gibi ek ücretler ürün teslimi sırasında çıkabilir; bu durum Türkiye’nin gümrük mevzuatından kaynaklanır ve alıcı tarafından ödenir.
  • 08-01-2025, 23:49:55
    #8
    fatihozdemir1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet, Temu’nun açıklamasında "tüm kargo ücretleri Temu tarafından karşılanır" ibaresi yer alıyorsa, ürün bedeli ve kargo ücretleri dahil tüm masrafların ödendiği anlamına gelir. Ancak Türkiye’de yurtdışından gelen alışverişlerde, gümrük vergisi ve ithalat masrafları gibi ek ücretler ürün teslimi sırasında çıkabilir; bu durum Türkiye’nin gümrük mevzuatından kaynaklanır ve alıcı tarafından ödenir.
    ama temu'da böyle birşey yazmiyor şuana kadar sipariş yapanlardan'da duymadım böyle biyşey
  • 08-01-2025, 23:50:19
    #9
    Alcay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    zaten temuyu bilirsiniz kendisi 1050tl sınırı geçirtmiyor
    şu an itibariyle evet sınırı geçmiyor sadece indirimdeki ürünlere dikkat edin hocam. İndirimdeki ürünler gümrükten geçerken indirimden çıktıysa ve indirimsiz halleri 30 euroyu geçiyorsa tamamen memurun insiyatifine bağlı olarak geçmeyebilir.