• 14-11-2024, 13:27:05
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba arkadaşlar eve çıkmayı düşünüyorum, saçma sapan mal sahibi talepleri, depozitolar, tadilatlar, emlak komisyonları falan derken 200-300k para bağlamak gerekiyor. Eşyalara girmiyorum.
    Bunun yerine airbnb uzun dönem daireleri keşfettim. Eşyalı, bakımlı, iyi lokasyonda daireler var, komisyon yok, depozito yok.
    Dilersem 6 ayda bir ev değiştiririm taşıma masrafı da yok. Bu şekilde yapan oldu mu aranızda ? eksileri artıları neler?
    bekar ve yalnızım elektronik cihazlar ve giyim hariç özel eşyam da yok.
    Çift depozitoda verdiğin tutar enflasyonda eriyor, emlakçıya verdiğin para boş beleş bir para (bence)
    siz ne düşünüyosunuz
  • 14-11-2024, 13:29:36
    #2
    Çok düşünüp cesaret edemediğim olay
  • 14-11-2024, 13:31:10
    #3
    Yurtdışında olsaydınız önerirdim ama Türkiye'dekiler hiç FP değil. Modern denebilecek merkezi konumdaki dairelerin aylığı 40/60K arasına gelir gibi. Ayrıca Aribnb komisyonu da ekleniyor.
    Ama civar vizesiz ülkeler, örneğin Makedonya gibi, uzun süreli çok ucuza çok da kaliteli yerlerde konaklama yapabilirsiniz.

    Ek olarak, uzun süreli konaklama yapmak istiyorsanız bir yerde, ilk önce kısa süreli konaklayın, ev sahibi ile tanıştıktan sonra airbnb yi aradan çıkartıp daha ucuza getirebilirsiniz
  • 14-11-2024, 13:34:33
    #4
    Üyeliği durduruldu
    TAK3S adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yurtdışında olsaydınız önerirdim ama Türkiye'dekiler hiç FP değil. Modern denebilecek merkezi konumdaki dairelerin aylığı 40/60K arasına gelir gibi. Ayrıca Aribnb komisyonu da ekleniyor.
    Ama civar vizesiz ülkeler, örneğin Makedonya gibi, uzun süreli çok ucuza çok da kaliteli yerlerde konaklama yapabilirsiniz.
    bir süredir daire bakıyorum, 40-50k istanbul merkezinde eşyalı güzel daireler var (nadir), aynı fiyatta airbnbde de var.
    Hukuki sözleşmeler yapıp ek masraflar ödeyip emlağa yönelmektense airbnb'yi düşünmekten söz ediyorum hocam.
  • 14-11-2024, 13:36:56
    #5
    Üyeliği durduruldu
    bir de airbnb faturalarını şirkete gider gösterebilir miyim bilen var mı? bu bütün dengeyi değiştirir