Brent petrol Temmuz ayında 87$'a çıktığında benzin 45.62TL'ye çıktı brent petrol 71.37$'a düştü benzin 41.85e düştü sadece.
Brent petrol %21.90 düşmüşken bizde neden %9.29 indirim yansıtılıyor? Siz rahatsız olmuyor musunuz bu durumdan?
Neden hala devlet tarafından dolandırılıyoruz!
10
●652
- 07-09-2024, 00:48:35Muazzam. bu kelimeyi bilmiyordum.Decentralized adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kleptokrasi ya da yağma düzeni, bir ülkede iktidarı ele geçiren bir ailenin ya da siyasal veya dini grubun, o ülkenin kaynaklarını sistemli olarak soyması demektir ve kısaca hırsızlar rejimi anlamına gelir. Demokrasinin bütün kurumlarıyla yerleşmediği ülkelerde görülen bu durum, o ülkelerin gelişmesinin önündeki en büyük engellerden biri olmaktadır.
Kleptokrasi'nin, Plütokrasi (Zenginlerin yönetimi) ve Oligarşi'den (Ayrıcalıklıların yönetimi) ayrılan bazı yönleri vardır. Kleptokrasi ile yönetilen bir ülkede yozlaşmış politikacılar, kendilerini hukukun üstünlüğünün dışında tutup; yandaş komisyonlar, rüşvetler ve özel ayrıcalıklar yoluyla, devlet fonlarını kendilerine ve ortaklarına yönlendirerek gizlice zenginleşirler. Bununla birlikte, kleptokratlar genellikle elde ettikleri kârlarının büyük kısmını, iktidarını kaybetme ihtimâline karşın, yurtdışı bankalarda muhafaza ederler.[1] - 07-09-2024, 00:51:15Elbete binsin elbete fazladan fazladan devlete ödeme yapalım ama kardeşim bu aradaki farkla Günlük 16 milyon lira kasaya giriyor bu parayla diyanete Ali erbaşa her gün 3 tane Mercedes-Maybach S 580 4MATIC alırsın. aylardır bu böyle bu maybachlar nereye gidiyor.escapist adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle