• 08-08-2024, 00:00:55
    #1
    Arkadaşlar bir aracım var... Aracımdaki sıkıntı şöyle;

    Araç sabah ilk çalıştırdığımda hareket etmeden yani vitese takmadan bu sorun başlamıyor, ama hareket ederken de sorun yok... Sadece ışıklarda dururkan 10-15 saniyede bir ufak bir silkeliyor öksürüyor gibi...
    Ama hararet tam ortaya gelince bu tamamen kesiliyor... (Bu durum benzinde kullanırken oluyor)

    Aracı 3 aydır tüpü tamamen bitirip vanadan kapatmıştım belki çözülür diye çözülmeyince gidip LPG aldım
    LPG'de kullanırken bu defa; bu durum kalkarken kerkinme ve rölantide beklerken motor sıcak soğuk farketmeksizin öksürüyor tekliyor.....

    Buna subapların yanık diyen de var, enjektör, buji kablo bobin ateşeleme sorunu diyende var... ilkin gidip buji buji kablo bobin falan mı değişsem iyi bir tüpçü meleyi çözer mi bilmiyorum malum sanayide motor indirme hevesli çok...
    Arac chery tiggo 2.0 a.t
  • 08-08-2024, 00:07:38
    #2
    buji bobin vs seyir halinde, yani gaza bastığınızda tekleme yapar hocam. rölantideyken teklemesi manifolt veya boğaz kelebeği yapabilir. enjektör de bi başka ihtimal
  • 08-08-2024, 00:12:45
    #3
    myildirim43 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    buji bobin vs seyir halinde, yani gaza bastığınızda tekleme yapar hocam. rölantideyken teklemesi manifolt veya boğaz kelebeği yapabilir. enjektör de bi başka ihtimal
    mantıklı ama işte lpgde hareket halinde de yaptığı için buji bobin demiştim hepsini değişsem çözülmezse yakacağm arabayı
  • 08-08-2024, 00:15:51
    #4
    @farukturgut; başka konuda ayrıntılı yorumlarınızı gördüm davet etmek istedim
  • 08-08-2024, 00:17:52
    #5
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mantıklı ama işte lpgde hareket halinde de yaptığı için buji bobin demiştim hepsini değişsem çözülmezse yakacağm arabayı
    Hocam arıza benzinde lpgde farklı olmaz Şöyle oluyor bazen hocam. Benzinde belirli-belirsiz yapıyor, çok hissedilmiyor, lpgde net hissediliyor. o yüzden kullanıcı da benzinde yapmıyor, diyebiliyor. İsterseniz bu gözle deneyin bir de. Ama dediğim gibi manifoltta hava kaçağı varsa tekleme yapar. tekleme denince akla pek gelmez ama çözülmeyen teklemeler de buradan çıkar hocam

    not: hocam olur da aracını satmaya karar verirsen tertemiz mondeo vereyim sana gazını koy bin
  • 08-08-2024, 00:18:21
    #6
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @farukturgut; başka konuda ayrıntılı yorumlarınızı gördüm davet etmek istedim
    Teşekkürler numaramda var sizde oradan da ulaşabilirsiniz bu arada.

    Sorun sanırım sadece LPG 'de aldığınız petrol olabilir en öncelikle farklı yerden gaz alın bitince.
    Sorunu kısa yol çözümleri ise büyük masraf yapmadın lpg ile ilgili bir ayar yaptırını sonra bakım ve kontrol ile ilerleyebilirsiniz.
    Araç biraz sorunlu o yüzden her usta bakmak istemeyebilir, buji buji kablosu gibi sıralama sonrası için öncelik lpg ayarı olsun.
  • 08-08-2024, 00:19:44
    #7
    myildirim43 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam arıza benzinde lpgde farklı olmaz Şöyle oluyor bazen hocam. Benzinde belirli-belirsiz yapıyor, çok hissedilmiyor, lpgde net hissediliyor. o yüzden kullanıcı da benzinde yapmıyor, diyebiliyor. İsterseniz bu gözle deneyin bir de. Ama dediğim gibi manifoltta hava kaçağı varsa tekleme yapar. tekleme denince akla pek gelmez ama çözülmeyen teklemeler de buradan çıkar hocam

    not: hocam olur da aracını satmaya karar verirsen tertemiz mondeo vereyim sana gazını koy bin
    manifolddan ben de şüphelendim siz diiynce çünkü yakın zamanda egzos patlaktı. katalizör falan değişti tam monifoldn oraya bir civata falan kırıktı işlemler yaptılar...
  • 08-08-2024, 00:21:09
    #8
    İlave olarak.
    Benzinde de yapıyorsa cihaz ile kontrol etmek gerekir ateşleme arızası gibi durum. Lpg işlemlerinden sonra
    Buji değiştirin bobinleri usta o sırada elektrik alıp almadığını kontol eder. Büyük ihtimalle sorun devam ederse bujilerden sonra bobinlerde sorun vardır.
    Kendi aracım olsaydı 4 buji 4 bobin direk değiştiririm lpg ne yazık ki buji ve bobinlerin ömrünü bitiriyor.

    Subap diyen ustalar neye göre bu kanıya vardı, egzozdan duman vs mi var yada su mu atıyor sürekli
  • 08-08-2024, 00:22:48
    #9
    iyi bir benzin gaz ayarı yapan birini bulman lazım sanırım rolantiye geldiğinde sıkıntı yaşamıyorsun anladığım kadarı ile motor soğuk olduğunda bu sorunları yaşıyorsun bunun sebebi ayarsızlık olabilir diye düşünüyorum lpg de tekleme yapıyorsa teklemeye başladığında tüp beynini kontrol et donmuş gibi bir izlenim varsa muhtemelen su boruları ters takılmış olabilir onda da bir ayarsızlık var gibi kapattığında vanaları tam ayarına getirilmemiş olabilir ilk olarak benzin ve gaz ayarlarını kontrol ettirin derim iyi bir ustaya sorun hala devam ederse ona göre başka yerler kontrol edilebilir