• 28-06-2024, 04:42:08
    #19
    fatihbaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bende tam bu konuyu açmaya gelmiştim,sakıncası yoksa sorumu ben de buradan sorayım.sakıncası varsa silebilirim

    bendede vestelin inverter klimalarından birisi var,elbistanda dükkan açtıgımda almıştım yıllar önce ve o zaman klimasız ve kışın günde 7-8 saat çalıştırarak biçok defa kontrol etdim,çok az yakıyordu.şimdi mersindeyim,sıcakla başım dertde ve klimayı buraya kurdurmuştum,yıllardır kullanılmıyor.ben gelince kullanmaya başladım tekrar.ne kadar yaktıgınıda merak ediyorum ama bi türlü hesaplayamadım.klimanın arkasındaki bilgilere göre hesaplanabilir mi acaba saatlik ne yaktıgı?

    resmi spoiler içine aldım :


    Burada ürünün teknik verileri yer alıyor. Tüketim verisi ortama göre değişir. Wattmetre alarak anlık tüketimi takip edebilirsiniz.
  • 28-06-2024, 06:52:41
    #20
    ramob7 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burada ürünün teknik verileri yer alıyor. Tüketim verisi ortama göre değişir. Wattmetre alarak anlık tüketimi takip edebilirsiniz.
    bi videoda gördüm onu,almayı düşündüm ama anladıgım kadarıyla benim işime yaramıyor hocam.o aleti prize takmamız,klimanın kablosunuda o alete takmamız gerekiyor ölçmesi için anladıgım kadarıyla.ama kimin kliması prize takılı ki?gördügüm tüm klimalar direkt duvardaki kablodan baglanıyor,ekstradan prize takılmıyor.bu yüzden o seçenegi eledim malasef...klimadan çıkan bi güç kablosu yok Wattmetreye takabilecegim.
  • 28-06-2024, 06:54:25
    #21
    fatihbaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bi videoda gördüm onu,almayı düşündüm ama anladıgım kadarıyla benim işime yaramıyor hocam.o aleti prize takmamız,klimanın kablosunuda o alete takmamız gerekiyor ölçmesi için anladıgım kadarıyla.ama kimin kliması prize takılı ki?gördügüm tüm klimalar direkt duvardaki kablodan baglanıyor,ekstradan prize takılmıyor.bu yüzden o seçenegi eledim malasef...klimadan çıkan bi güç kablosu yok Wattmetreye takabilecegim.
    Ben özellikle prize takılacak şekilde montaj yaptım. Bu durumda pens ampermetre kullanılabilir. Doğru sonucu verir mi emin değilim.
  • 28-06-2024, 11:33:32
    #22
    Fazla kullanıyorum ben biraz. Sabah 8 den gece 2 ye çalışıyor. Vestel Flora Doğa interter 122 A++ 12.000 btu WiFi.
    Fan otomatik, enerji tasarrufu açık, 25 derece.


  • 28-06-2024, 11:43:55
    #23
    Her gün ortalama 10 saat çalıştırıyorum. Sık sık da turboya alıyorum. Klima dışında aynı saatlerde açık bir bilgisayar var. Ara ara da su ısıtıyorum. Bir tane de sabit mini buzdolabı. 800 - 1000 tl arası geliyor.
  • 28-06-2024, 11:49:27
    #24
    sunucuoptimizasyon.com
    Daikin 9 bin btu inverter klimam var sezonsal soğutma verimlilik değeri 7 üstünde iyi bir klima. Haziran ayında günde 18 saat çalıştırdım, bazen 2 gün hiç kapanmadı elektrik faturamız 450 lira fazla gelmiş.

    Klima dışında odanın metrekaresi, cephesi, güneş görme süresi, yalıtım, oda içerisinde ısı yayan cihazların durumu, kapının ne kadar çok açılıp kapandığı gibi birçok etken fark yaratıyor.
  • 28-06-2024, 11:51:22
    #25
    Konumuna göre klima tüketimi fark eder.
    Aydın'daki 12bin BTU klima ile Sinop'taki farklı harcama yapar.
    Çatı katındaki bir ev ile, eksi 2 kotta oturulan bir ev de aynı tüketimi yapmaz.
    Küçük bir odadaki klima ile, büyük bir salondaki aynı klimalar da farklı tüketim yapar.
  • 28-06-2024, 11:51:58
    #26
    Aylık 150 200 lirayı geçmiyor.

    Ucuz klima kullananlar elektrik paraları ile boğuşuyor sonradan.
  • 28-06-2024, 15:54:49
    #27
    Klimanın kumandasındaki bir tuşa uzunca basınca klimanın üstündeki dijital göstergesinde gösteriyormuş.
    Saatlik 0.4 kw harcamakta
    Elektriğe Zam gelmeseydi günde 12 saat çalıştırmaktan 30 günde 330tl yakacaktı. Zamdan sonra 450 oldu maalesef.