• 19-05-2024, 14:37:53
    #1
    Merhaba
    Şahıs şirketi açacağım ivd.gib.gov.tr üzerinden açılış yapabiliyorum ama izlediğim videolarda mali müşavir zorunlu diye sürekli dile getiriyorlar.Böyle bir zorunluluk var mı?
  • 19-05-2024, 14:39:55
    #2
    Zorunlu değil, vergi memurları eve geldiğinde muhasebeciniz var mı diyor varsa tc sini veriyorsunuz yoksa da yakın zamanda tutun diyorlar açılıtşa zorunlu değil.
  • 19-05-2024, 14:41:16
    #3
    Teşekkür ederim @NightRaven; bir sorum daha olucak ilk açılışta yapmam gereken bir ödeme var mı?
  • 19-05-2024, 14:42:44
    #4
    En baştan mali müşavir ile anlaşıp çalışmak daha mantıklı. İnce işlere karışmıyorsunuz sadece vergi ödüyorsunuz. 2 yıldır kafam rahat bu konuda.
  • 19-05-2024, 14:43:19
    #5
    @worksd; öneririm
  • 19-05-2024, 14:45:22
    #6
    @tematem; Önerdiğiniz mali müşavir var mı veya hizmet aldıgınız bir yer mükellef vs gibi
  • 19-05-2024, 14:45:56
    #7
    realyrats adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkür ederim @NightRaven; bir sorum daha olucak ilk açılışta yapmam gereken bir ödeme var mı?
    İlk açılışta ödeme var mı bilmiyorum ben müşavire açtırdığım için aldığı ücretin içinde olabilir hocam belki.
    Damga vergisi osu busu vardır belki @benimmuhasebecim; hocamı öneririm isterseniz iletişime geçin.
  • 19-05-2024, 14:48:32
    #8
    realyrats adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @tematem; Önerdiğiniz mali müşavir var mı veya hizmet aldıgınız bir yer mükellef vs gibi
    Şahıs şirketi için aracı sisteme gerek yok direkt mali müşavir daha iyi olur. Ankara'da iseniz öneririm. Referans olması açısından söyleyeyim aylık 1500₺ ödeme yapıyorum mali müşavire.
  • 19-05-2024, 14:52:31
    #9
    realyrats adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkür ederim @NightRaven; bir sorum daha olucak ilk açılışta yapmam gereken bir ödeme var mı?
    Açılışta ödeme yok. Açılış yapıldıktan sonraki her ay mali müşavir ücreti ödenir. Bir de her ay devlete olan ödemeler çıkar 300-400₺ o kadar.