• 14-05-2024, 22:09:03
    #10
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Danışman
    Network1453 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ev, Araba satışı yapsak okeyim gidip bizden Noter'den Deli-Akıllı raporu istemiyorlar bildiğin dava açıp vasiy talep ediyorlar. Hayır kafamı kurcalayan şey şu oradaki personel Tüm işlemler için Vasiy gerekiyor diyor ancak her yıl rutin olarak bankaya gidip dolar yatırırken bu talep yok da çekerken bu talebi söylemesi bana çok saçma geliyor.
    Merhabalar.

    Borçlandırıcı işlemler için ayrıca bir izin istenebilir. Bankaya para
    yatırarak babanıza zarar veremezsiniz. Ama para çekerek zarar
    görmesine neden olabilirsiniz. Kurumlar böyle düşünür. Aksi bir
    durumda diğer mirasçılar dava açabileceği için işlemi yapan memur
    ceza davası ile karşı karşıya kalabilir. Bu nedenle de kimse yaş
    yere yatmak istemez.

    Bunun ayrı bir yolu da var. Notere gidip gerekli tüm işlemler için
    kapsamlı vekaletname verebilirsiniz. Bazı noterler direk kurul raporu
    ister. Bazıları sadece sağlık ocağından raporu yeterli görür. Bir kaç
    tanesine gidip sorabilirsiniz. Ama en önemli konu noterin babanıza
    sorduğu sorulara aklı başında cevaplar vermesi.

    Toplama işlemi sorabilir. Bakanları vs. sorabilir. Gitmeden biraz
    bakmak faydalı olabilir. Sonrasında o vekalet ile para çekebilirsiniz.
    Hesap açabilirsiniz. Tüm süreç 1-2 güne bitebilir. Ama biraz pahalı
    olabilir notere ödeyeceğiniz ücret. Gitmeden önce nelerin lazım
    olduğunu yazın. Farklı bir şekilde çözülebilecek bir şeyin vekaletini
    almayın.

    Örneğin babanızın üzerine kayıtlı bir araziye kat karşılığı inşaat
    sözleşmesi yapma yetkisi almanız pek mantıklı değil. Satış yetkisi
    alın. Arsayı birine devredersiniz o sözleşmeyi imzalar. Bir de tapu
    işi olacaksa fazladan nüsha alın. İlerde tekrar isterseniz çok pahalı
    oluyor. Kabaca en başta ek nüsha için 100 lira isterken ilerde 1000
    TL isteyebilir noter.

    İyi forumlar
  • 14-05-2024, 23:12:29
    #11
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar.

    Borçlandırıcı işlemler için ayrıca bir izin istenebilir. Bankaya para
    yatırarak babanıza zarar veremezsiniz. Ama para çekerek zarar
    görmesine neden olabilirsiniz. Kurumlar böyle düşünür. Aksi bir
    durumda diğer mirasçılar dava açabileceği için işlemi yapan memur
    ceza davası ile karşı karşıya kalabilir. Bu nedenle de kimse yaş
    yere yatmak istemez.

    Bunun ayrı bir yolu da var. Notere gidip gerekli tüm işlemler için
    kapsamlı vekaletname verebilirsiniz. Bazı noterler direk kurul raporu
    ister. Bazıları sadece sağlık ocağından raporu yeterli görür. Bir kaç
    tanesine gidip sorabilirsiniz. Ama en önemli konu noterin babanıza
    sorduğu sorulara aklı başında cevaplar vermesi.

    Toplama işlemi sorabilir. Bakanları vs. sorabilir. Gitmeden biraz
    bakmak faydalı olabilir. Sonrasında o vekalet ile para çekebilirsiniz.
    Hesap açabilirsiniz. Tüm süreç 1-2 güne bitebilir. Ama biraz pahalı
    olabilir notere ödeyeceğiniz ücret. Gitmeden önce nelerin lazım
    olduğunu yazın. Farklı bir şekilde çözülebilecek bir şeyin vekaletini
    almayın.

    Örneğin babanızın üzerine kayıtlı bir araziye kat karşılığı inşaat
    sözleşmesi yapma yetkisi almanız pek mantıklı değil. Satış yetkisi
    alın. Arsayı birine devredersiniz o sözleşmeyi imzalar. Bir de tapu
    işi olacaksa fazladan nüsha alın. İlerde tekrar isterseniz çok pahalı
    oluyor. Kabaca en başta ek nüsha için 100 lira isterken ilerde 1000
    TL isteyebilir noter.

    İyi forumlar

    İşte aradığım cevap buydu, çok teşekkür ederim. Size dua edeceğim işiniz rast gitsin inşallah.
  • 14-05-2024, 23:27:23
    #12
    bizim vasi kararı 6 ay sürmüştü süreç çok yavaş ilerliyor