Network1453 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ev, Araba satışı yapsak okeyim gidip bizden Noter'den Deli-Akıllı raporu istemiyorlar bildiğin dava açıp vasiy talep ediyorlar. Hayır kafamı kurcalayan şey şu oradaki personel Tüm işlemler için Vasiy gerekiyor diyor ancak her yıl rutin olarak bankaya gidip dolar yatırırken bu talep yok da çekerken bu talebi söylemesi bana çok saçma geliyor.
Merhabalar.

Borçlandırıcı işlemler için ayrıca bir izin istenebilir. Bankaya para
yatırarak babanıza zarar veremezsiniz. Ama para çekerek zarar
görmesine neden olabilirsiniz. Kurumlar böyle düşünür. Aksi bir
durumda diğer mirasçılar dava açabileceği için işlemi yapan memur
ceza davası ile karşı karşıya kalabilir. Bu nedenle de kimse yaş
yere yatmak istemez.

Bunun ayrı bir yolu da var. Notere gidip gerekli tüm işlemler için
kapsamlı vekaletname verebilirsiniz. Bazı noterler direk kurul raporu
ister. Bazıları sadece sağlık ocağından raporu yeterli görür. Bir kaç
tanesine gidip sorabilirsiniz. Ama en önemli konu noterin babanıza
sorduğu sorulara aklı başında cevaplar vermesi.

Toplama işlemi sorabilir. Bakanları vs. sorabilir. Gitmeden biraz
bakmak faydalı olabilir. Sonrasında o vekalet ile para çekebilirsiniz.
Hesap açabilirsiniz. Tüm süreç 1-2 güne bitebilir. Ama biraz pahalı
olabilir notere ödeyeceğiniz ücret. Gitmeden önce nelerin lazım
olduğunu yazın. Farklı bir şekilde çözülebilecek bir şeyin vekaletini
almayın.

Örneğin babanızın üzerine kayıtlı bir araziye kat karşılığı inşaat
sözleşmesi yapma yetkisi almanız pek mantıklı değil. Satış yetkisi
alın. Arsayı birine devredersiniz o sözleşmeyi imzalar. Bir de tapu
işi olacaksa fazladan nüsha alın. İlerde tekrar isterseniz çok pahalı
oluyor. Kabaca en başta ek nüsha için 100 lira isterken ilerde 1000
TL isteyebilir noter.

İyi forumlar