• 08-04-2024, 00:40:41
    #1
    Herkese iyi geceler dostlar.

    Müşterimizin bir proje fikri ile ustakapimda.com domainini regledik. İlk etapta marka tesciline bakmamış. Sonrasında ustamkapıda adında bir web web sitesinin olduğunu ve marka tescilinin olduğunu gördüm.

    Bu domaini kullanmak sorun yaratır mı? Bigilerinizi bekliyorum
  • 08-04-2024, 00:46:02
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Yok hocam harf fazlalığı var hiç birşey olmaz tescil genelde isimi tam alıyor. Kesinlikle birşey olmaz diyorum ama hiç bir zaman kesin dediğimiz kesin olmadı
  • 08-04-2024, 01:16:00
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Şahsi kişisel fikrim ilk marka başvurunda ret yer , sorun olur mu olmaz mı oda karşı tarafa bağlı.

    yeni basladiysa bir domain icin rekabete gerek yok baska bir isim bulsun.
  • 08-04-2024, 01:36:12
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Usta ve Ustam birbirinden bağımsız kelimeler. Müşterinize söyleyin almış olduğu domain için marka tescil başvurusu da yapsın. En azından işinizi sağlama alın derim. Bir harf fazlalığı var bir problem olacağını sanmıyorum. Fakat yinede bir bilene sor demişler. @Webx
  • 08-04-2024, 03:12:31
    #5
    Danışman
    osenturk26 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkese iyi geceler dostlar.

    Müşterimizin bir proje fikri ile ustakapimda.com domainini regledik. İlk etapta marka tesciline bakmamış. Sonrasında ustamkapıda adında bir web web sitesinin olduğunu ve marka tescilinin olduğunu gördüm.

    Bu domaini kullanmak sorun yaratır mı? Bigilerinizi bekliyorum
    Merhabalar.

    Burada asıl konu kabaca benzer isimle aynı sektörde faaliyet
    göstermeniz. Ayrıca ilk marka tescilini kimin yaptığı değil kimin
    bu ismi kullanarak çalışmaya başladığı önemlidir.

    Eğer muhatabınız sizden önce faaliyet göstermeye başladı ise
    marka tescili yapabilseniz bile olası bir dava durumunda mahkeme
    sizin marka hakkını ihlal ettiğinize karar verebilir.

    Bir harf farklı, tamamen aynı değil gibi bir savunma mahkeme
    tarafından kabul görmeye bilir. (Hızlıca okunduğunda tamamen
    aynı gibi geliyor.) Hak sahibi de bunu allayıp pullayıp öyle dava
    açacak. Ayrıca bununla beraber savcılık şikayeti yapacaklar.
    Hiçbir şey olmasa bile ceza davası ile uğraşıp stres olacaksınız.

    Şahsi görüşümü sorarsanız gözden kaçmazsa tescil sahibi ile
    sorun yaşama ihtimaliniz çok yüksek. Uzak durmanız daha
    sağlıklı olur.

    İyi forumlar