• 26-03-2024, 17:35:09
    #1
    Selamlar, konu hakkında bilgi sahibi olanlara sormak istiyorum.
    iobi.net internet sitemizde Flipper Zero ve farklı cihazların satışını yapıyoruz. Dün aşağıda belirtilen şekilde bir mail geldi. Flipper Zero'yu üreten şirket yani Flipper Devices şirketi bize bir telif ihtarında bulunmuş.

    Hello,
    
    Cloudflare received a trademark infringement complaint regarding: iobi.net
    
    The information we received was the following:
    
    Reporter's Name: Ekaterina Kusochkova
    Trademark Holder's Name: 
    Reporter's Email Address: brandprotection@flipperdevices.com
    Reporter's Title: Brand Protection Manager
    Reporter's Company Name: Flipper Devices Inc.
    Reporter's Telephone Number: +15109728359
    
    Reported URLs:
    
            https://iobi.net
            https://iobi.net/product/flipper-zero-p-1
    
    Original Work: Trademarked Symbol: Flipper Zero
    Registration Number: 6660671
    Registration Office: USPTO
    Logs or Evidence of Abuse: We discovered that the website https://iobi.net, which utilizes CloudFlare services, is infringing upon our registered trademarks.
    
    The website in question unlawfully utilizes our trademarks and copyrighted materials, misleading users into believing they are interacting with our legitimate brand. This deception extends to collecting sensitive personal and financial information from unsuspecting users, posing a significant threat to their security.
    
    Flipper Devices Inc. is the rightful owner of the following registered trademarks:
    a. Flipper (USPTO SN: 90121009, USPTO RN: 6660670, WIPO IR: 1649240)
    b. Flipper Zero (USPTO SN: 90121012, USPTO RN: 6660671, WIPO IR: 1649712)
    c. Flipper Logo Drawing (USPTO SN: 90121016, USPTO RN: 6563982, WIPO IR: 1651076)
    
    We kindly request that you take immediate action and cease any services provided to the iobi.net domain. Additionally, we would appreciate it if you could disclose the hosting provider associated with this domain.
    
    We also urge you to forward this report to your phishing or security team for further examination. We are more than willing to cooperate and provide any additional information you might require.
    Comments:
    
    
    We have forwarded this complaint to your hosting provider.
    Thanks,
    The Cloudflare Team
    İhtara göre biz internet sitemizi Flipper Zero'nun ana internet sitesiymiş gibi gösteriyormuşuz. Hatta sitemizde kullanıcıları yanıltarak phishing yapabilir ve kullanıcılara ait ödeme bilgileri veya diğer kritik bilgileri kaydediyor olabilirmişiz.
    Sitemizi kontrol edebilirsiniz. Trendyol vs. gibi biz de ürün ekleyip satışını yapıyoruz ve eklediğimiz ürünler tamamen stoklarımızda bulunan ürünlerdir. Yani aracılık yapıp da kullanıcılardan ödeme alıp başka yerden sipariş vs. vermiyoruz. Kullanıcı sipariş verdiği gibi aynı iş günü içerisinde kargoluyoruz. Çünkü tüm bu ürünler elimizde bulunuyor.
    İhtar yüzünden markaya ait tüm ürünleri listeden kaldırdık.
    Sorum ise şudur; ürünleri tekrardan aktif edersek herhangi bir sorun yaşar mıyız? Domain askıya alınır mı veya hakkımızda yasal işlem başlatma hakkına sahip olurlar mı?
    Teşekkürler.
  • 26-03-2024, 17:37:23
    #2
    ürünlerin satış hakkı var mı hocam sizde ?
    resmi satıcısından temin ediyorsanız satış yapabilir izni alıp bunlara mail olarak iletirseniz resmi satıcı olduğunuza dair bi problem olacağını düşünmüyorum.
  • 26-03-2024, 17:39:08
    #3
    WooPSs36 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ürünlerin satış hakkı var mı hocam sizde ?
    resmi satıcısından temin ediyorsanız satış yapabilir izni alıp bunlara mail olarak iletirseniz resmi satıcı olduğunuza dair bi problem olacağını düşünmüyorum.
    Hayır ama ürün tamamen bize ait. Yani trendyol vs. gibi platformlarda da satışını yapıyoruz. O platformlarda satış izni istenmiyor. Parasını ve vergisini vs. ödeyip aldığımız bir ürün için ekstra olarak satış izni istemek şart mıdır? Ki zaten bu ürünün Türkiye'ye gönderimi yok.
  • 26-03-2024, 17:42:50
    #4
    adamlarda zaten türkiyede resmi temsilcisi veya satıcısı yok diye size ihtar çekmişler.
    geri dönüş yap bu ürünlerin yurt dışından kendinizin tedarik ettiğini ve talep olduğunu bildirin.
    belki resmi tedarikçi olma şartlarını konuşursunuz ^^
    trendyol vs. onlara da ihtar giderse sizden resmi satıcı veya ürünü satmaya izniniz olduğuna dair belge yüklemenizi istiyor.

    2021 de kendi markamızın ürününü satıyorduk. rakipler bizden alıp koyuyor bizde ihtar gönderince tekrar bizden satıcı olduklarına dair kaşeli belge talep ediyorlardı.
  • 26-03-2024, 17:54:19
    #5
    Türkiye'de satışı yasak bir ürün zaten ne gibi bir yaptırım uygulayabilecek ki?
    Tahminim dün bir arkadaş bu ürünle ilgili konu açmıştı siz direkt sitenizi yazdınız, forumda aynı ürünü satan bir kaç kişi daha var büyük ihtimal onlardan biri şikayette bulundu sizin ürününüzü satıyor diye.
    Hiçbir şey olacağını düşünmüyorum.