• 20-03-2024, 13:58:18
    #1
    Merhaba. Okula biri geldi. Ben okulda değildim. Yarın okula gittiğimde o yoktu.

    Someone came to school. I wasn't at school. He/She/The Person wasn't there when I went to school tomorrow

    Herşeyi anlıyorum ama Yarın okula gittiğimde o yoktu cümlesini burada nasıl belirtirim?

    Sonuçta okula birisi gelmiş ve bu hem erkek hem kadın olabilir.

    The person diyorum Ben genelde.
  • Kabul Edilen Cevap
    • Yapay zeka diyorkii

      Anlıyorum. Cümleyi cinsiyet belirtmeksizin ifade etmek için "the person" kullanabilirsiniz. Örneğin:

      "Someone came to school. I wasn't there. The person wasn't there when I went to school the next day."
  • 20-03-2024, 13:59:59
    #2
    "When I went to school the next day, they weren't there." şuşekilde olabilir.
  • 20-03-2024, 14:00:51
    #3
    There is nobody when I was at school.
    diye düşündüm.
  • 20-03-2024, 14:01:10
    #4
    GokhanGok adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "When I went to school the next day, they weren't there." şuşekilde olabilir.
    They onlar demek. Burada gelen kişi ama ve kim gelmiş onu da bilmiyoruz hocam. Aslında onu da düşünmüştüm de. Bir de the person kelimesini.
  • 20-03-2024, 14:02:11
    #5
    waldo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    There is nobody when I was at school.
    diye düşündüm.
    Bunu da düşünmüştüm ama cümleyi o şekilde kursaydım yani yukarıda belirtdiğim şekilde the person uygun olabilirdi öyle mi?

    Sonuçta gelen ne kadar ne erkek bilinmiyor.
  • 20-03-2024, 14:02:32
    #6
    waldo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    There is nobody when I was at school.
    diye düşündüm.
    onu " There was nobody when I was at school " şeklinde yaparsan anlamı olur.
  • 20-03-2024, 14:03:06
    #7
    GokhanGok adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    onu " There was nobody when I was at school " şeklinde yaparsan anlamı olur.
    Okula gittiğimde hiç kimse yoktu anlamına geliyor öyle mi?
  • 20-03-2024, 14:04:00
    #8
    rufiqcavadov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Okula gittiğimde hiç kimse yoktu anlamına geliyor öyle mi?
    ben okuldayken kimse yoktu, ya da okula gittiğimde kimse yoktu gibi cümlenin başıyla bağlantılı şekilde anlam çıkaraiblirsin
  • 20-03-2024, 14:06:07
    #9
    GokhanGok adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    onu " There was nobody when I was at school " şeklinde yaparsan anlamı olur.
    hayır.
    nobody ve somebody tekil.
    is kullanılmalı.